26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
   
Prestige Rouge Florentin - waar blijft de olie?
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6654
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 februari 2020 09:32 PM
  [ # 376 ]

Saai wordt het nooit: nou gooit het blok de olie er uit op de Autobahn. Lijkt van de koppakking te komen. Terug naar 100-110 en de turbo zo min mogelijk in laten komen zorgt ervoor dat het peil min of meer stabiel blijft. Ik ben langzamerhand een beetje klaar met het ding.

Profiel  
 
stienstra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 08 februari 2020 09:59 PM
  [ # 377 ]

he, verdorie, het zit even niet mee aan jou kant.
Balen zeg, hopelijk zie je toch nog de dingen die wel goed lopen/gaan, zodat je toch door gaat!

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8829
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 09 februari 2020 03:12 PM
  [ # 378 ]

Zoals ik al eerder schreef.
Terug naar de garage met dat ding.
En laat ze het oplossen!.
Sorry ...
  ... moest er even uit

Het zit je niet mee inderdaad.
Hoop dat het je vakantie niet in de weg zit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6654
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 14 februari 2020 01:57 PM
  [ # 379 ]

Prettig geskied. Ontdekt dat een CX op winterbanden aanmerkelijk beter weg komt van een glad hellinkje dan een Dacia Logan (ook op winterbanden). Met een zijden gasvoetje wel weer veilig thuisgekomen, zelfs zonder dat het nodig was om onderweg olie bij te vullen. Ik durfde mijn passagiers niet meer te laten rijden - dus was het wel een lange zit. Tot 130 op vlakke weg bleek nog te kunnen, bij het optrekken en helling op rijden rustig aan gedaan zodat de turbo niet echt bij komt. Op die manier bleef het olieverlies minimaal. Maar nog steeds de lucht van olie op het hete spruitstuk bij stilstand. Binnenkort maar weer eens op weg naar de garage ... confused

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6654
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 20 februari 2020 01:32 PM
  [ # 380 ]

De auto staat weer in Leerdam. Te hoge carterdruk zou een oorzaak kunnen zijn. Ik wacht de diagnose af. Ik zit intussen behoorlijk op de wip: houden of laten repareren en wegdoen in de hoop dat de volgende eigenaar er meer geluk mee heeft.

Profiel  
 
stienstra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 20 februari 2020 01:36 PM
  [ # 381 ]

ik duim met je mee met een meevallende diagnose, een klantvriendelijke oplossing( lees coulance) is niet mogelijk daar waar je de wagen voor veel geld heb op laten knappen? Sterkte en succes!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27022
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2020 03:45 PM
  [ # 382 ]

Stel je doet hem weg.. Wat dan?

Koop je een andere CX heb je kans dat je weer van voor af aan begint met gebreken opknappen.

Of je moet voor iets heel anders gaan… Maar dan kan dat ook nog gelden.

Profiel  
 
trxke
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1096
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 20 februari 2020 08:01 PM
  [ # 383 ]

Hm, rare situatie met die motor Confused
Eerst met die Turbo druk en pingelen en nu te hoge carterdruk, lijkt mij in het beste geval een lekke koppakking.
Het blijft uiteraard altijd een gebruikte motor die in je CX is gehangen en dan is daar altijd enig risico aan verbonden, maar zoals Arjan al schreef, wat als je hem weg doet en een andere koopt dan kan je weer opnieuw beginnen…
Was de historie van de motor eigenlijk bekend ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6654
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 21 februari 2020 01:51 PM
  [ # 384 ]

Die motor kwam uit een nette CX GTI Turbo met flinke schade achter. Kilometrage 160.000km. Voordat de motor in mijn auto is gezet zijn alle pakkingen vervangen om ervoor te zorgen dat de auto voor jaren weer vloeistof dicht zou zijn. Een goede basis, zou ik zo zeggen. Maar ja.
Ik verdenk overigens ook de koppakking. Bij controles tijdens de heen en terugrit naar Oostenrijk leek olie ook daar vandaan te komen. Wat daar tegen pleit is dat er met het koelwater niets aan de hand is. 
Enne - als ik dit ding wegdoe, wordt het iets heel anders. Wel iets ouds en jullie hebben gelijk dat ik daar ook weer het schip mee kan ingaan.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7842
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 21 februari 2020 02:28 PM
  [ # 385 ]

Bij hoge carterdruk zou ik als eerste de zuigerveren verdenken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1982
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 februari 2020 04:40 PM
  [ # 386 ]

Carterontluchting verkeerd aangesloten ? Bij een “non-turbo” kan die “zuigend” de carterdruk wegzuigen naar de inlaat, bij een turbo werkt dat niet zo: Waarom? Omdat je bij lage turbo druk ( dan “zuigt” de motor nog genoeg) geen probleem hebt maar bij doortrappen wel. Maar slecht afgestelde wastegate zonder knocksensor lijdt ook wel eens tot zuigerschade bij de zuigerveergroeven door het “pingelen”, en dan krijg je ook te hoge carterdruk door te veel “blow-by”. Je kunt inderdaad bij een Turbo de druk opvoeren maar er zijn grenzen aan voor de levensduur van de motor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook