47 van de 49
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende > 
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 februari 2022 03:38 PM
  [ # 691 ]

Kroonsteentjes horen niet thuis in een auto.

Ik heb dit klusje vorig jaar ook gedaan, ik heb de ISO stekker in gesoldeerd met krimpkousjes over de solderingen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 februari 2022 04:00 PM
  [ # 692 ]

Je hebt helemaal gelijk, kroonsteentjes horen niet in een auto en ook niet in een geluidsinstallatie. Ze zijn wel makkelijk om uit te proberen of alles correct aangesloten is. Daar begin ik maar eens mee. Eerst de post afwachten voor die twee stekkers.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 februari 2022 07:20 PM
  [ # 693 ]

Jullie hebben vast gelijk. Je wilt echter niet weten hoevaak ik kroonsteentjes ben tegen gekomen tussen de isostekker en radiovoorbereiding-bedrading in een auto, nagenoeg altijd probleemloos… Wink ze zijn nog steeds ook zo te koop meen ik. Bij de mijne zit ‘t ook zo, was zo al aanwezig en geen tijd (over) gehad om ze te solderen….
Overigens de enig plek in een auto waar ik ze zou overwegen: T zit binnen en heeft weinig te lijden.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 februari 2022 08:28 PM
  [ # 694 ]

Tja als er iets los gaat doet je radio het niet meer, daar kom je wel mee thuis.
In het ergste geval komt je voedingsdraad los en komt tegen de massa en vliegt er een zekering uit.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 februari 2022 09:23 PM
  [ # 695 ]

Hm, ik heb ooit een radiodraad rood zien opgloeien zonder dat er een zekering uitklapte ... Ik zal de kroonsteentjes netjes aandraaien. En als het geluid uit de juiste speakers komt, ga ik bedenken of ik ook nog ga solderen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 februari 2022 03:30 PM
  [ # 696 ]

Met een plaatje van de aansluitingen op de ISO-stekkers en de aanduiding van de bedrading in het instructieboekje alles aangesloten. Eel een boel draden die best in de weg zitten bij het inschuiven van de radio.
Staat de radio daarna op ‘safe’: los van de display werkt er niets. Ergens gelezen dat een lege batterij in de radio de oorzaak kan zijn. Dus de acculader op de auto en de radio aan laten staan. Afwachten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 februari 2022 05:20 PM
  [ # 697 ]

Reageert de radio ook niet op het bedienen van knoppen of hoor je alleen geen geluid?

Ik heb ook wel eens gehad dat het frontje dan net niet helemaal lekker zit, dan licht de boel wel op maar kan je niets doen.

 

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 februari 2022 06:38 PM
  [ # 698 ]

Ik kreeg op enig moment wel een waarschuwingsgeluid als het paneeltje er af is. Dus de speakers doen het. Maar verder lijkt het ding ergens op te ‘hangen’. Maar eens op een radio-forum verder zoeken.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 februari 2022 09:38 AM
  [ # 699 ]

Op internet gevonden wat het ‘enter’ knopje is voor de code. En een appje gevonden dat de code ophaalt op basis van het serienummer van de radio. Ik leer weer van alles bij. Het werkt en het klinkt goed! Nou alle draadjes netjes aan kant frommelen zodat de radio netjes in de console zakt. En een lange rit om te genieten van het volgen van de zenders.

Bedankt weer voor het meedenken hier doei

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 april 2022 09:09 PM
  [ # 700 ]

Net nu de auto al een tijdje op alle vlakken alles is wat ik me kan wensen loop ik tegen een auto aan die ook nog op mijn verlanglijstje staat. De CX mag door naar een volgende liefhebber. Met gemengde gevoelens en in de wetenschap dat ik nooit meer tegen een CX aan zal lopen die qua uitvoering en kleurstelling zo perfect aansluit bij wat ik kan wensen. Maar ja, meer dan één auto past niet in de garage en sowieso rij ik te weinig om er twee auto’s op na te houden. Binnenkort een advertentie op dit forum.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 mei 2022 07:58 AM
  [ # 701 ]

Ja ho even…! Wat mag dat dan wel voor auto wezen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 mei 2022 08:08 AM
  [ # 702 ]

Ben ook zeer benieuwd

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2022 06:13 AM
  [ # 703 ]

# me too. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 mei 2022 07:46 AM
  [ # 704 ]

Anders ik wel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 mei 2022 09:36 AM
  [ # 705 ]

Aangezien het een Citroen-forum is, een plaatje met de CX er naast. Een Rover 3 Litre Mk2. Met een inlet over exhaust 6 cylinder en automaat. Van binnen kleiner, niet eens verstelbare rugleuningen, het gewicht van een tank met de motor uit een oude Landrover. Maar super comfortabel (echt - ook op drempels en bij inritconstructies) en behoorlijk sloom. Nu we toch bijna nooit meer harder rijden dan 100 komt ook zo’n ding richting 1:10 (mijn CX loopt intussen 1:11 - dat verschil valt dus mee) en is op die snelheid ook nog redelijk stil.

Ik moet de auto nog op gaan halen. Met de CX afgelopen weekend nog naar Citro-Classica geweest. Heel raar om daar rond te lopen zonder op CX-koopjesjacht te zijn.

Afbeelding Bijlagen
klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
47 van de 49
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook