1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Harde kont
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 23 april 2016 06:51 PM

Volgens mij was het van het ene op het andere moment,  het is mij in ieder geval niet opgevallen dat het steeds erger werd….
Mijn V6 is plotseling heel hard in de achtervering.  Voor lijkt wel goed.  In het normale rijden merk ik het niet, maar vooral over drempels.  Waar ik voorheen met 60 overheen kon, moet nu met 30 en dan is het nog niet fijn.  De voorwielen gaan er lekker overheen, maar als de achterwiel over de drempel gaan dan stuitert ie.

Enig idee wat dit kan zijn?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 april 2016 07:05 PM
  [ # 1 ]

Heb ik ook gehad. Iets met bollen.Ik zou een afspraak met chyparse in Almere maken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 23 april 2016 07:58 PM
  [ # 2 ]

Als het bollen zijn, dan zouden die van binnen gescheurd zijn?  Het probleem is symmetrisch volgens mij, zit aan beide kanten, dan zouden beide bollen kapot zijn.
Zoals ik zei, het is plotseling opgetreden, dus lijk het me dat het niet een kwestie van bollen bijvullen is.
Ik weet niet precies hoe het veersysteem precies werkt, maar ik vermoed dat het iets anders is.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 april 2016 09:18 PM
  [ # 3 ]

Als de middelste bol klapt , heb je enkel nog vering zoals in de sport stand .

walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 april 2016 09:36 PM
  [ # 4 ]

En als de bollen op de veerpoten niet zo geweldig meer zijn wil dat dan best stuiteren…..

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 april 2016 09:36 PM
  [ # 5 ]

Dubbel….

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 30 april 2016 11:18 PM
  [ # 6 ]

Heb je tijdens het rijden al een beetje gespeeld met de hoogteversteller?
Bij mijn XM werkte dat goed.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 01 mei 2016 10:34 AM
  [ # 7 ]

Hoe bedoel je dat?

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 01 mei 2016 03:01 PM
  [ # 8 ]

Als de achterkant hard (klinkt beetje vreemd…)was zette ik tijdens het rijden de vering even op z’n laagste stand.
Niet zo lang dat er geen vering meer overbleef,maar net genoeg om de achterkant wat te laten zakken.
Als ik de vering dan weer in z’n normale stand zette,veerde de auto weer prima.
Het had dus te maken met de hoogteregelaar achter?

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 01 mei 2016 04:40 PM
  [ # 9 ]

Hmm,  ik zal het eens proberen.  Weet eigenlijk niet hoe die techniek van hoogteregeling werkt.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 05 mei 2016 10:06 PM
  [ # 10 ]

Ik heb dat geprobeerd, helpt niet.

Ik zit nog wat op het forum rond te snuffelen, kan het ook aan een vastzittende hoogteregelaar liggen?

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 mei 2016 02:30 AM
  [ # 11 ]

Als de xm op de juiste hoogte staat heeft het met de hoogte regelaar niets van doen.
Hoogte rgelaar bepaalt alleen de hoogte, heeft niets met veer comfort van doen.

Welk jaar is de XM?
Hydractieve?
Dat scheelt nogal namelijk.

Maar gewoon bollen kapot meest waarschijnlijk. En je hebt er voor de achtkant al 3.
Een per wiel en een centraal. Zoals al eerder gezegd, als die centrale kapot is, gaat ie ook keihard veren heb je permanent sport stand.
Normaal heb je dat nooit. die middelste bol wordt bij geschakeld, afhankelijk van je rij gedrag. En stand van het knopje sport.

Wat ook kan, veer computer defect.

Maar beetje gissen, zonder bouwjaar.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 07 mei 2016 02:59 AM
  [ # 12 ]

Voor veert `ie goed , dus lijkt me dan niet de veercomputer.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 07 mei 2016 10:39 AM
  [ # 13 ]

Hij is van 28-11-1996
Als ik over een gewone weg rijdt is er niks aan de hand. Ook van die hele flauwe verkeersdrempels doet ie goed, maar zodra deze wat steiler wordt is het net of de achterkant omhoog bokt als je de achterwielen er op rijden.  Ook heuveltje af voelt het dan hard aan

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 mei 2016 11:52 PM
  [ # 14 ]

met hydryactive? Moet haast wel.

Dat klinkt als veerbollen met te weinig druk.
Opeens valt dat op. over een jaar stuiterd ie over alles.
snelst en goedkoopts is bollen te vervangen.
Dan zijn die tenminste nieuwe. Of je moet ze onlangs vervangen hebben.
Je zou ook de druk kunnen meten etc. Maar als je ze er al af hebt, gelijk nieuwe erop. Dingen zijn behoorlijk betaalbaar.

Ik had laatst xm TD uit 2000 exclusive dus hy active. Met extreem weinig km. Drempel van 10 cm niks aan de hand. 15 ook niet.
Bij 20 leek het wel of je een stoep op reed. Achter veebollen erin en weer perfect. 85euro. 10 minuten werk.

Hoogste stand. veerbollen met een trekker ietsje verdraaien, dat ze los zitten.
Druk van de vering eraf. op krikken. tijltje eronder. en er af schroeven.
links was intern lek. kwam veel meer olie uit dan rechts.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 mei 2016 02:31 PM
  [ # 15 ]

Teiltje.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook