Dat zal ik dan toch door iemand anders moeten laten doen want ik heb de spullen en ook helaas de kennis niet voor .





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Woon je ver van Breda?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee hoor , Rotterdam
Heb je de zekeringen al gecheckt? Een brakke/losse zekering ( uit mijn hoofd de zekering met de groene manchet ) kan ook een flikkerend/brandend acculampje veroorzaken.
Heb je de zekeringen al gecheckt? Een brakke/losse zekering ( uit mijn hoofd de zekering met de groene manchet ) kan ook een flikkerend/brandend acculampje veroorzaken.
Ah ok, nee die nog niet gecontroleerd morgen ff kijken .
Vandaag de zekeringen nagekeken en voor de zekerheid alle 4 maar vervangen , zagen er wat oud uit
Leuke tour gedaan van een uurtje of 2 maar de lamp blijft constant branden ...
Is het mogelijk om zelf op een goed manier de accu te testen , zo ja hoe ?





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, als hij opgeladen is kun je met een accuzuurweger elke cel testen, mits die dopjes hebben. Brezan of zo verkoopt ze wel. Ik heb er ook een.
Maar het lampje gaat niet branden als de accu slecht is!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt , ik heb geen dopjes ...
Je zult inderdaad moeten testen in hoeverre de accu bijlaadt. Dit kan je doen door met een multimeter de spanning over de accupolen te testen.
Stationair net boven 12 volt, op 2500-3000 toeren rond 13,5 tot 14,5 volt. Minder is niet goed, maar meer ook niet.
Bij minder weet je dat het lampje terecht brandt. Je weet alleen nog niet of dat aan de dynamo of aan de spanningregelaar ligt. In dat geval zou ik beide demonteren en wegbrengen naar een revisiebedrijf. Die kunnen prima vaststellen wat de boosdoener is.
Bij meer dan 14,5 volt weet je dat de regelaar de boosdoener is. In dat geval hoef je alleen de regelaar weg te brengen.
Heb zelf in het verleden nogal eens lopen klooien met de combi dynamo en losse regelaar. Sinds ik dynamo met ingebouwde regelaar erin heb zitten nooit geen problemen meer. Het is even een investering, maar je bent wel van de laaproblemen af.
Dank voor je uitgebreide reactie , morgen met een forum lid op onderzoek uit .
Wat kost zo’n dynamo met ingebouwde regelaar ?
Die is ook geschikt voor een DS special 2.0 1973
Willem





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja hoor. In de DS 23 werd dat standaard.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij citrotech 206 euro
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Ja hoor. In de DS 23 werd dat standaard.
Niet waar. Zelfs in de CX zat in de eerste jaren nog een losse regelaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste