5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
rode buurman Safety upgrade; Derde remlicht :-)
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 20 maart 2019 11:44 AM
  [ # 61 ]

de zuigerverenklem staat ook op mijn verlanglijstje Wink
Maar ook al had ik hem gehad, dan had ik waarschijnlijk hem in dit geval niet gebruikt….....

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24216
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 maart 2019 12:00 PM
  [ # 62 ]

10 euro bij Tools2go…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 20 maart 2019 01:21 PM
  [ # 63 ]

meteen maar besteld, ga ik waarschijnlijk nodig hebben
nice day

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2031
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 maart 2019 07:49 PM
  [ # 64 ]

Je krijgt het compleet inderdaad. MOet goed zitten lijkt me.
Ik zou ook zeggen klepseals.

Lees inderdaad dat leverancier zegt rustig rijden.
Ik heb zelfde soort set uit belgie. In de mehari 4x4 gezet rijdt top.
Inrijden werd daar anders geadviseerd. gewoon rijden en af en toe vol in de toeren.
Kun je op internet avonden over lezen. Maar men zegt tegenwoordig toch vaak vol rijden! Inrijden doe je de eerst 50km vanzelf.
Let alleen op dat er niet teveel hitte inkomt dus niet lang volgas rijden.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24216
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2019 09:38 AM
  [ # 65 ]

Ik heb de standaard set van mijn ami ingereden “like it’s stolen”  Dus warm laten worden ( 5 minuten) en dan vol op het gas. Dit doe je 20-30 kilometer.
Daarna na 500 km nieuwe olie en verder normaal rijden. Rookt niet en verbruikt geen olie. Ook is de olie na 2500 km nog helemaal bruin en niet zwart zoals normaal was na al 100 km..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 21 maart 2019 11:45 AM
  [ # 66 ]

Zo heb ik het ook ongeveer gedaan, voor zover mogelijk op ‘sneerlands wegen:-), alleen was de olie wissel bij 100km .. Hij loopt verder mooi. Ik denk dat ik gewoon pech heb met een klepseal. Maar goed, vanavond eens verder op onderzoek uit.

 

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 22 maart 2019 11:59 AM
  [ # 67 ]

Zo. carterdruk is gemeten en goed bevonden door mijn eendenspecialist net over de grens.
Met warme motor is de compressie druk (gasklep open) 10 bar links en 8,5 bar rechts, links zwart bougie rechts mooie bougie..
links is de compressie wel erg laag…... rechts opzich ok?. al met al niet helemaal goed dus…...
misschien maandagmorgensetje;-)
Ik ga gewoon nog even verder met inrijden, van het weekend maar even een paar lange tochten maken, zie ik m’n familie ook nog eens

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24216
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2019 01:25 PM
  [ # 68 ]

Links is 10 bar. Is OK toch? Ik vind die 8,5 wel zorgelijk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 22 maart 2019 01:36 PM
  [ # 69 ]

die 8,5 is natuurlijk veel te laag, maar dat is nou net de kant waarvan ik dacht dat ie goed was… (aan de bougie te zien)
Ik zit een beetje in dubio. of ik rij de 2000km nog even vol, of ik haal de boel uit nu elkaar om te kijken of er een zuigerveer kaduuk is ofzo. volgens de mannen net over de grens kan je pas iets zinnigs zeggen na zo’n 2000km

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 04-05-2011

- Méhari Azur
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 22 maart 2019 04:08 PM
  [ # 70 ]

Compressieverlies kan ook in de kop zitten door slecht sluitende kleppen. Als de zuigers en cylinders nieuw zijn, dan zou ik daar de problemen niet direct verwachten. Wat voor problemen/ had je problemen voor het vervangen van zuigers/ cylinders?

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 22 maart 2019 05:44 PM
  [ # 71 ]

Voor het vervangen had ik geen problemen. Was lekker motortje die boven in de toeren lekker doortrok.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 04-05-2011

- Méhari Azur
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 22 maart 2019 09:34 PM
  [ # 72 ]

Balen man.. Je zou dan toch die nieuwe zuigers/ cylinders gaan verdenken. Misschien nog even aankijken.

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 23 maart 2019 11:57 AM
  [ # 73 ]

Zo.. de boel toch maar uitelkaar gehaald…want het roken werd rap erger.
kijk en huiver

Afbeelding Bijlagen
IMG_0009~photo2.jpgIMG_0014~photo2.jpgIMG_0013~photo2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 23 maart 2019 11:57 AM
  [ # 74 ]

en deze

Afbeelding Bijlagen
IMG_0007~photo2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2019 07:21 PM
  [ # 75 ]

Zo.das nie goed. Hoop dat je garantie krijgt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook