3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Ratelend dak
Gepost: 15 mei 2018 06:58 PM
  [ # 31 ]
mwmeer schreef:

Ik las op het forum dat je de kracht van de motor kan instellen via een contract moet.. klopt dat?

Die contramoer ken ik, maar dat maak ik niet uit het bovenstaande op! Smile

Maar waarom zou je die willen verstellen, dat is bij fabricage al gedaan.
En om welke reden zou dat nu anders ingesteld moeten worden?

Profiel  

mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 15 mei 2018 07:16 PM
  [ # 32 ]

Ogeen idee, ik zit een reden te zoeken waarom het tandwiel over de draad heen knarst.

- druk van de motor te hoog zodat deze bij sluiten dak te veel kracht heeft en het tandwiel over de draad heen knarst
- tandwiel sluit niet goed aan op draad waardoor er ruimte ontstaat en de tandwiel over de kabel knarst
- foute montage:
+ Tandwiel verkeeromstandigheden geplaatste
+ Andere mogelijke foute montages?

Omdat bij de 1e montage het resetten foutloos ging en bij de 2e reset al geknars te horen was lijkt mij dat de motor te veel kracht uit oefen via de tandwiel op de kabel. Zou je dit lichter instellen looft de motor eerder aan en blijft dedraad misschien wel heel. Een soort van beveiliging voor je draad..

Profiel  

Gepost: 15 mei 2018 10:45 PM
  [ # 33 ]

Ik heb zo’n dakmotortje los liggen en deze eens kritisch bekeken.
Ik zie niet op welke wijze je met de stelbout met borgmoer het maximale koppel van het motortje zou kunnen instellen en trek hetgeen Taco aangeeft in zijn post dan ook zeer in twijfel.
De stelbout zit namelijk in het verlengde van de motoras.

Naar mijn idee is de fixatie van de kabels tegen het tandwieltje onvoldoende.
Ooorzaak: montagefout of iets anders? Kan ik zo niet beoordelen.
Zitten de kabels overigens wel goed om, dus links en rechts?
Er zit namelijk lengteverschil in.

Profiel  

mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 18 mei 2018 11:49 AM
  [ # 34 ]

de kabels zoals ik deze er destijds er uit heb gehaald is lange kabel aan zijde aan de passagierskant en korte kabel aan zijde bestuurders kant. ik ga er vanuit dat dit correct is zo niet dan hoor ik dat graag.

voor wat betreft de instelling kracht motor wordt mij aan alle kanten afgeraden om daar aan te zitten. dus niet doen!

nieuwe kabel heb ik gisteren binnen gekregen ( weer een bankje lichter) ga deze dit weekend er opzetten. hopelijk straks geen problemen…....

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook