Trekhaak C3 met pdc
Brinz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 01-07-2016

Gepost: 13 juli 2016 11:54 AM

Op onze pas gekochte c3, 1.4 ligne business 2010 met pdc (onze eerste citroen) is bij aflevering een trekhaak gemonteerd.
De pdc wordt niet uitgeschakeld bij plaatsing van een object aan de trekhaak.
Volgens de handleiding van ECS is hier wel een mogelijkheid toe.
Wat houdt het opnieuw inleren van een trekhaak precies in? Is de sensorhoek ook in te stellen, de pdc raakt in de war van de dop op de trekhaak…......

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 13 juli 2016 03:50 PM
  [ # 1 ]

Bij het huidige model van de C3, moet je de PDC in het menu uit zetten. Dit gaat niet via het insteken van een trekhaak. Kijk eens op de website van Winparts, daar staan meerdere inbouw handleidingen. Misschien dat je daar meer info kunt vinden.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Brinz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 01-07-2016

Gepost: 13 juli 2016 07:25 PM
  [ # 2 ]

edit mod: citaat van het direct voorafgaande bericht verwijderd

Hmmmm, dit staat er in het instructieboekje? En zoals gezegd is de electronica van ECS hierop voorbereid….

Het systeem wordt automatisch
uitgeschakeld bij het trekken
van een aanhangwagen of de
montage van een fietsendrager
(auto uitgerust met een door
CITROËN goedgekeurde trekhaak
of fietsendrager).

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 14 juli 2016 04:00 PM
  [ # 3 ]

Dan zal je dealer dit dus moeten regelen. Bij mijn kabelset(Brink) staat in de beschrijving, dat ik handmatig de PDC uit moet zetten. Kijk eens, welk merk je hebt en vergelijk het dan eens met de gegevens op Winparts.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Brinz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 01-07-2016

Gepost: 09 augustus 2016 06:29 PM
  [ # 4 ]

Het euvel met de trekhaak/ uitschakelen pdc is opgelost, was een setting. Schakelt nu zelf uit als er een fietsendrager is geplaatst als het goed is.
Een ander euvel blijft: de pdc ziet de trekhaak als er geen drager of kar is geplaatst en is dus constant in paniek bij achteruit rijden.
De fabrikant zegt de hoek van de pdc sensoren opnieuw moet worden bepaald.
De dealer geeft aan dat dit niet kan…...wie weet hier meer over?
Is dit niet mogelijk bij een C3 2010, 1.4 ltr?

Profiel  
 
ar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 25-07-2010

Gepost: 13 september 2016 07:53 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij zit je bij een C3 met PDC altijd vast aan een afneembare kogel. Toen ik informeerde voor mijn C3 kreeg ik overal ditzelfde antwoord….
Ik heb nog met een stuk hout op de plaats van de te monteren trekhaak geprobeerd of deze door de sensoren “gezien” werd…Ja dus….en niet zo’n beetje ook. ...Als je de “kijkhoek” van de sensoren al kan aanpassen, zou je rondrijden met een onbetrouwbaar systeem omdat er bepaalde gebieden buiten het gezichtsveld gaan vallen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook