7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Discussietopic modellenoverzichten
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 juli 2016 04:34 PM
  [ # 91 ]

Citroën heeft zelf ook een modellenoverzicht gemaakt en daar zelfs een heel mooie website voor ingericht, Citroën Origins: http://www.citroenorigins.fr/.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 juli 2016 04:50 PM
  [ # 92 ]

Leuke site, maar helaas niet compleet.
Zo ontbreekt bijvoorbeeld de C2.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 juli 2016 05:00 PM
  [ # 93 ]

De DS en SM missen ook, maar komt wellicht nog.
In ieder geval mooie foto’s!

edit: en, niet onbelangrijk, een teken dat Citroën wellicht meer gaat doen met de historie van het merk.
Jeej. Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 juli 2016 05:05 PM
  [ # 94 ]

Misschien komt er ook een site DS Origins en worden de missende modellen daar getoond? De C2 geldt min of meer als voorloper van de DS 3…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 juli 2016 04:53 PM
  [ # 95 ]
Arjan Verkade schreef:

ID Break met halfautomaat heeft ook een champignon.

De ID-Break heeft altijd het remsysteem van de DS en dus ook altijd een champignon.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 augustus 2016 12:23 PM
  [ # 96 ]

Super, deze overzichten geven een mooi overzicht!
Kijkend naar de Chapron modellen zie ik weinig verschil tussen de cabrio ‘le Daddy’ en de ‘Palm Beach’. Of verschillen zij op details?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 augustus 2016 03:48 PM
  [ # 97 ]

Haha, Modelontwikkeling Citroën ID/DS staat nu weer op slot, zodat de lijstjes bij het aanklikken van dat topic direct naar voren komen. Le Caddy en Palm Beach hebben allebei vinnen op de achterspatborden, maar Palm Beach heeft als enige van de Chapron-cabriolets nog zijruiten voor de achterpassagiers. Dat zorgt bij gesloten kap voor een minder massief profiel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2016 04:27 PM
  [ # 98 ]

Le Caddy is een tweezitter, als ik me niet vergis, de Palm Beach een vierzitter. Met als bijzonderheid ten opzichte van de cabiolet usine dat de achterpassagiers inderdaad een raampje hebben om naar buiten te kijken. Bij de coupés zijn er ook tweezitters (Le Dandy) en vierzitters (Concorde, Le Mans)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2016 08:02 PM
  [ # 99 ]
RensKorevaar schreef:

Le Caddy en Palm Beach hebben allebei vinnen op de achterspatborden

Is dat wel geheel juist?

Neem de Le Dandy (Coupé versie van de Le Caddy) bijvoorbeeld, zowel met als zonder vinnen uitgevoerd.

Le Caddy ook, met en zonder vinnen.

Zoals ik het zie:
De Le Paris is de coupé versie van de Croisette
De Le Dandy is de coupé versie van de Le Caddy, beide eerst met lage achterkant geleverd, later met vinnen
De Concorde is de coupé versie van de Palm Beach

Wordt in dit overzicht ook wel duidelijk.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 augustus 2016 08:46 PM
  [ # 100 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 september 2016 10:28 AM
  [ # 101 ]

Het topic over de geschiedenis van de Citroën AX is uitgebreid met een overzichtje van AX-afgeleiden. De MAX Roadster met zijn Peugeot-achterlichten is mijn favoriet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 september 2016 10:53 AM
  [ # 102 ]

Uit Helmond toch? Deze ziet er inderdaad fraai afgewerkt uit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 september 2016 10:55 AM
  [ # 103 ]

Ja, uit Helmond. Jammer dat de verkoop niet van de grond gekomen is!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 september 2016 12:17 PM
  [ # 104 ]

In hoeverre geldt de Peugeot 106 eigenlijk als AX-afgeleide? Die stond toch op een iets bijgeschaafd AX-platform?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 september 2016 12:33 PM
  [ # 105 ]

Haha! De 106 is een afgeleide, maar vanwege de hoeveelheid ontwikkelingswerk en de verkoopaantallen is dat een afgeleide van een heel andere orde. Hij is al geëerd in het Compleet modellenoverzicht Peugeot.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook