2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
TRS en roest (achterscherm) afgezien van aankoop definitief!
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juli 2016 09:17 AM
  [ # 16 ]

Beste Wim.
Vraag even of je bij Peter Bonhof terecht kunt om een aankoop keuring uit te laten voeren.
Deze beste man kan je precies vertellen wat er aan deze Cx mankeert en hoeveel je ervoor moet betalen.
Hij zit hele dagen tussen de cx’en.
Maar wat ik tot zover hoor van je en zie op de foto’s zou ik lekker verder zoeken

Succes vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 17 juli 2016 01:45 PM
  [ # 17 ]

+1, en na 300.000km is het bijna een zekerheidje dat hij geheel overgespoten is. Zeker als je de spiegels ziet en met betreft de achterklep. Die plekken op de foto’s zullen goed bekeken moeten worden, want een klein plekje is meestal meer….. Sad  helaas.

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 17 juli 2016 02:16 PM
  [ # 18 ]

Hallo,
Nogmaals bedankt! Ja Frank ik heb Peter Bonhof gesproken dat is een heel aardige man. Daar staat ook een CX te koop, 2.4 benzine motor en met carburateur. Ik ga daar binnenkort in proef rijden.
Wordt vervolgd,
Wim

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 17 juli 2016 05:54 PM
  [ # 19 ]

Voor hetzelfde geld €2500,= een andere die ik iets beter inschat en 100.000km minder Wink

Citroen CX 25 GTI

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 18 juli 2016 12:25 PM
  [ # 20 ]

Allemaal bedankt voor advies en tips! Ik zie er definitief vanaf die TRS uit Apeldoorn te kopen.

Ik weet nog niet wat de “felsnaad” precies is (zie bericht La Leo)

Gegroet
Wim

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 juli 2016 02:36 PM
  [ # 21 ]

Even googlen dan snap je het wel. Twee platen die over elkaar gelast zijn.

Als je per se een witte TRS wilt: op de website van de CX Club staat er ook een (Amsterdam, 800 euro). Ook met roest maar wellicht niet eens slechter dan deze. Maar voor 800 euro mag je wel wat werk verwachten (maar daar is de eigenaar ook eerlijk over).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juli 2016 02:42 PM
  [ # 22 ]

Staat ook hier http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/8735

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 18 juli 2016 03:03 PM
  [ # 23 ]

Hoi, hoi, felsnaad op google….(niet aan gedacht) maar bedankt! Ik ga morgen koffie drinken bij die TRS in Amsterdam en kijken of ‘t wat voor me is! Best leuk dit te doen!
Wim

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 juli 2016 04:53 PM
  [ # 24 ]

succes met je zoektocht. Verstandig dat je die uit apeldoorn laat staan mijns inziens.
Wordt het de vervanger voor de athena of hou je die er bij?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 18 juli 2016 05:15 PM
  [ # 25 ]

Hoi Art,
Ik heb in de TRS uit Apeldoorn gereden om te weten hoe dat rijdt. Welnu de TRS rijdt strakker en rapper.
De Athéna ga ik verkopen zodra dat kan en zeker nadat de TRS op de weg kan!
Wim

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 21 juli 2016 08:07 PM
  [ # 26 ]

Hallo, even een update: ook deTRS uit Amsterdam laat ik staan ivm roestvorming, verder ga ik hier niet op in omdat de verkoper de TRS hier nog te koop heeft staan. Het is mijn persoonlijke keuze!
Ik heb zelfs een beter idee: bij Citrovile ligt een TRS blok op schap, welnu als de tijd rijp is dan krijgt de Athéna een TRS blok. Ik zal tzt een draad daarover openen.
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 21 juli 2016 08:16 PM
  [ # 27 ]

Bij een cx van 800 euro moet je ook niet vreemd opkijken van roestvorming, ik weet niet op welke plek(ken)
het zat. Anyhow het is idd je eigen keuze om zo,n auto wel of niet te kopen. Succes iig met de ombouw van de athena. Ik ga het tzt zeker volgen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2016 09:03 PM
  [ # 28 ]

Is er dan iets mis met de huidige motor?

Anders ga je een motorswap doen om van 106 naar 116 Pk te gaan.

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 21 juli 2016 09:12 PM
  [ # 29 ]

Hallo,
Hm dat geeft te denken. Gelukkig kan ik zaterdag proefrijden in een cx met 2.4 motor met carburateur eens zien hoe dat rijdt (ik zal maar niet op het verbruik letten). Ik merkte weldegelijk verschil in het optrekken tussen Athena en TRS, TRS is veel vlotter.
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2016 09:15 PM
  [ # 30 ]

Een 2400 carb staat niet bekend om zuinige prestaties. Een 25 Injectie zal zuiniger zijn.

Echter om een injectie in te bouwen komt er natuurlijk weer meer bij kijken, oftewel dan kan je net zo goed op zoek naar een GTi. Keuze uit zowel serie 1 of 2.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook