1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 coupé 2005 radio aux aansluiten
jesse3887
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-08-2016

Gepost: 08 augustus 2016 03:59 PM

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een citroen C4 coupe uit 2005(eerste auto).

Prima auto ben er erg blij mee maar er is een nadeel , De radio heeft geen aux-in aansluiting.

Weet iemand of het wel mogelijk is om er een aux-in aansluiting in te maken?

Gr.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 augustus 2016 04:02 PM
  [ # 1 ]

Welk type radio zit erin? Heb je een CD-wisselaar onder de middenarmsteun?

Afhankelijk van het soort radio zit de AUX-aansluiting aan de achterzijde van de radio

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jesse3887
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-08-2016

Gepost: 08 augustus 2016 04:08 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je snelle reactie ! Ik heb een foto er bij gedaan met het type van de radio . Weet niet of je daar wat aan hebt?

Afbeelding Bijlagen
image.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 augustus 2016 04:15 PM
  [ # 3 ]

Gewoon een RD4 N1 dus. Aan de achterzijde zou een aansluiting voor AUX moeten zitten maar of dat een speciale stekkerverbinding is of direct al een 3,5mm jack ingang weet ik niet

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jesse3887
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-08-2016

Gepost: 08 augustus 2016 04:21 PM
  [ # 4 ]

ik zal van de week is kijken en maak dan wel even een foto ervan, Maar aux-in aansluiting is dus wel mogelijk?

ik zie niet in mijn source opties AUX staan. Hoe kan ik die tevoorschijn halen?

Bedankt alvast!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 augustus 2016 04:38 PM
  [ # 5 ]

Daar zijn 2 mogelijke oorzaken voorb

1. Je kunt AUX niet selecteren omdat daar niks op aangesloten zit.

2. AUX uitgang moet geactiveerd worden door een Citroën garage of iemand die voor de hobby een Lexia heeft.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 11 augustus 2016 10:38 PM
  [ # 6 ]

Je kunt er niet gewoon een aux/mini-jack op aan sluiten in elk geval.
De extra aansluiting aan de achterkant is bedoeld voor de optionele cd-wisselaar.
je kunt daar wel een los kastje op aansluiten zoals een yatour of zo. Zelf heb ik een Dension Gateway waar een usb-stick insteekt.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Paul2016
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 09-07-2016

Gepost: 13 augustus 2016 01:55 PM
  [ # 7 ]

Ik heb zelf toevallig afgelopen week een Yatour (YTM06-RD4) erin gemaakt op dezelfde radio.

Deze speelt nu netjes MP3 af via usb (sd nog niet getest) en eventueel via de telefoon met de 3,5 plug (die zit er trouwens bij geleverd).

De aansluiting kan op de radio en was in mijn geval plug&play;. Ik mis enkel nog het display met de track/cd info. Bediening via stuur etc blijft gewoon behouden. Kabel kan netjes vanuit radio in het klepje (kan je indrukken) van het dashboard kastje. Met klittenband aan de zijkant gemonteerd dus lekker compact ook Smile

Net terug van de garage hier om de hoek met vraag of ze het display konden activeren maar dat kon helaas niet. Dus moet ik denk bij een dealer zijn ( of iemand in de omgeving eindhoven die dit kan?).

Extra vraag voor hier: Het afspelen etc werkt gewoon prima maar ik mis dus het display functionaliteit. Moet ik dan bij de dealer aangeven dat ze de cd wisselaar moeten activeren en is dat voldoende? Of is het puur alleen activeren van display functionaliteit?

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 13 augustus 2016 05:55 PM
  [ # 8 ]

Toen ik 4 jaar geleden mijn Dension aansloot werkte alles gelijk.
Dus ook een extra artiest/album/nummer schermpje. Ik kan hem ook zo zetten dat hij tijd/datum/temperatuur/etc. en nummer 5 van 12 en tijdsduur van dat nummer laat zien.
Bediening gaat inderdaad prima via de knoppen op de radio zelf of via de knoppen op het stuur.

Het hele kastje zit bij mij achter de radio, daar is plek zat. daarvandaan loopt een usb-verlengkabel naar het dashboard kastje.

Ik koos voor de Dension omdat die door Citroën zelf ook is verkocht, maar dan onder hun eigen naam.

Maar dat is dus alweer een paar jaar terug, inmiddels zijn er uiteraard weer andere mogelijkheden.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 14 augustus 2016 10:48 AM
  [ # 9 ]

Goedemorgen, ik heb net als Paul2016 ook de Yatour USB, SD, AUX ingang, MP3 interface / audio adapter voor Citroën autoradio’s (YTM06-RD4) besteld en zelf aangesloten. Besteld via http://www.carinterface.nl, incl. bezorgkosten € 74.91 In de garage de CD - wisselaar functie aan laten zetten en hij functioneert prima. Zoals Hendrik77 aangeeft, worden de nummers en de tijdsduur netjes aangegeven en is alles te bedienen met de knoppen op het stuur. Let wel op dat je de mp-3’s als afzonderlijke nummers op een USB of sd kaart zet, want afspelen vanuit mappen worden niet herkend. Als je een MP-3 speler of smartphone met de aux-kabel verbindt, kun je ook Google-Play / Spotify gebruiken.

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
jesse3887
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-08-2016

Gepost: 17 augustus 2016 05:16 PM
  [ # 10 ]
Paul2016 schreef:

Ik heb zelf toevallig afgelopen week een Yatour (YTM06-RD4) erin gemaakt op dezelfde radio.

Deze speelt nu netjes MP3 af via usb (sd nog niet getest) en eventueel via de telefoon met de 3,5 plug (die zit er trouwens bij geleverd).

De aansluiting kan op de radio en was in mijn geval plug&play;. Ik mis enkel nog het display met de track/cd info. Bediening via stuur etc blijft gewoon behouden. Kabel kan netjes vanuit radio in het klepje (kan je indrukken) van het dashboard kastje. Met klittenband aan de zijkant gemonteerd dus lekker compact ook Smile

Net terug van de garage hier om de hoek met vraag of ze het display konden activeren maar dat kon helaas niet. Dus moet ik denk bij een dealer zijn ( of iemand in de omgeving eindhoven die dit kan?).

Extra vraag voor hier: Het afspelen etc werkt gewoon prima maar ik mis dus het display functionaliteit. Moet ik dan bij de dealer aangeven dat ze de cd wisselaar moeten activeren en is dat voldoende? Of is het puur alleen activeren van display functionaliteit?


zou je een foto kunnen sturen hoe het er uit ziet geïnstalleerd in de auto en een foto van je type radio

alvast bedankt

Profiel  
 
Bigpapa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 07-02-2008

Gepost: 17 augustus 2016 05:44 PM
  [ # 11 ]
marcellamers schreef:

Goedemorgen, ik heb net als Paul2016 ook de Yatour USB, SD, AUX ingang, MP3 interface / audio adapter voor Citroën autoradio’s (YTM06-RD4) besteld en zelf aangesloten. Besteld via http://www.carinterface.nl, incl. bezorgkosten € 74.91 In de garage de CD - wisselaar functie aan laten zetten en hij functioneert prima. Zoals Hendrik77 aangeeft, worden de nummers en de tijdsduur netjes aangegeven en is alles te bedienen met de knoppen op het stuur. Let wel op dat je de mp-3’s als afzonderlijke nummers op een USB of sd kaart zet, want afspelen vanuit mappen worden niet herkend. Als je een MP-3 speler of smartphone met de aux-kabel verbindt, kun je ook Google-Play / Spotify gebruiken.

Heb je al alles geprobeerd.
Je moet de folders anders benamen.
Als je de folders CD01 CD02 etc de naam geeft dan werkt het.
De yatour kan maar 6 folders weer geven.
Probeer dat is.

Supported memory cards and USB sticks:

1.Max 8GB (2GB is most recommended);SD card is more recommended than USB stick.

2.Please format USB stick or SD card with FAT16 or FAT32 format before you save files and folders in USB/SD.

3. Imposed folder naming system: CD01, CD02, CD03 ....

Doesn’t read sub-folder and gets confused with other names in root of the drive.

4.Supports up to 15 folders (depending on the radio type) on your USB/SD.

5.Any number of songs can be stored in each folder, but the display of most radio models can only screen 99 track titles; Saving too big file(over 50MB) in any folder may also cause intermittent performance

6.Using music files formats other than WMA and MP3 may also cause intermittent performance.

7. The playback order of songs is in line with their created date.
8.Sometimes,to remove defect on software of car audio system, you may need to disconnect the battery or remove the fuse to reset the car audio system.

9.To use the Aux-In port, it’s necessary to remove the USB or SD card.

10.YT-M06 may does not work with some of new Kingston brand USB stick.

Zie voor meer info http://www.ycarlink.com/pd_10530_digital-music-changer-dmc-usb-sd-mp3-bluetooth-adapter-for-peugeot-citroen-rd4-rt3-can-bus.htm


@Paul2016

Bij Carinterface kunnen ze het display aanpassen.
Komt omdat er geen wisselaar inzit. Deze moet nog geactiveerd worden.
Kost 30,- bij Carinterface.

C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 augustus 2016 06:07 PM
  [ # 12 ]

Interessante info Bigpapa! Ik ga binnenkort mijn cd-wisselaar verwisselen voor een Yatour! Ben het gezeul met cd’s een beetje zat Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Paul2016
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 09-07-2016

Gepost: 17 augustus 2016 07:15 PM
  [ # 13 ]
jesse3887 schreef:
Paul2016 schreef:

Ik heb zelf toevallig afgelopen week een Yatour (YTM06-RD4) erin gemaakt op dezelfde radio.

Deze speelt nu netjes MP3 af via usb (sd nog niet getest) en eventueel via de telefoon met de 3,5 plug (die zit er trouwens bij geleverd).

De aansluiting kan op de radio en was in mijn geval plug&play;. Ik mis enkel nog het display met de track/cd info. Bediening via stuur etc blijft gewoon behouden. Kabel kan netjes vanuit radio in het klepje (kan je indrukken) van het dashboard kastje. Met klittenband aan de zijkant gemonteerd dus lekker compact ook Smile

Net terug van de garage hier om de hoek met vraag of ze het display konden activeren maar dat kon helaas niet. Dus moet ik denk bij een dealer zijn ( of iemand in de omgeving eindhoven die dit kan?).

Extra vraag voor hier: Het afspelen etc werkt gewoon prima maar ik mis dus het display functionaliteit. Moet ik dan bij de dealer aangeven dat ze de cd wisselaar moeten activeren en is dat voldoende? Of is het puur alleen activeren van display functionaliteit?


zou je een foto kunnen sturen hoe het er uit ziet geïnstalleerd in de auto en een foto van je type radio

alvast bedankt

Mbt de radio heb ik precies dezelfde versie als die op jouw foto. Kabel heb ik achter erin geprikt en de yatour ongeveer hetzelfde gehangen als op deze foto (internet) maar dan iets verder naar achteren toe (omdat ik alleen nog een lange usb stick had liggen en zo de klep nog goed dicht kon Smile )

Dat klepje/opening die je ziet daar komt de kabel vanuit de radio dan uit.

Heb hem dus ongeveer op de positie geplakt met klittenband (te koop bij de action op rol) waar bij deze foto (internet) ongeveer de ductape zit:

Andere plakken dit soort kastjes weer aan de bovenkant vast. Voorbeeld (internet)

Waarom klittenband? Dan is het makkelijk los te maken als ik eventueel wat moet aanpassen Smile

Profiel  
 
Paul2016
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 09-07-2016

Gepost: 17 augustus 2016 07:35 PM
  [ # 14 ]
Bigpapa schreef:

@Paul2016

Bij Carinterface kunnen ze het display aanpassen.
Komt omdat er geen wisselaar inzit. Deze moet nog geactiveerd worden.
Kost 30,- bij Carinterface.

Zag het op hun site inderdaad staan. Maar Die zitten in rotterdam en ik in omgeving eindhoven. Dus is wat ver weg voor een display te activeren Smile

Profiel  
 
Bigpapa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 07-02-2008

Gepost: 18 augustus 2016 01:09 PM
  [ # 15 ]

Ja dat is idd teveel van het goede. Maar in Eindhoven zit toch wel een inbouwstation van radio`s?

C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook