18 van de 34
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
GS birotor van Egbert: APK em wiellager
mexced
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 24 mei 2017 10:50 PM
  [ # 256 ]

Hallo Egbert,

Dit is een foto van jouw donor birotor genomen tijdens de ICCCR.


Link

Instagram

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 mei 2017 05:56 PM
  [ # 257 ]

De silent blocks zelf gedraaid uit stuk staf HMPE 1000 ( 1 meter voor 40,- incl verzenden)


 

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 mei 2017 06:07 PM
  [ # 258 ]

Ik weet niet hoe het precies zit, maar je hebt nu harde lagers gemaakt, geen silent bloc’s. Benieuwd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 mei 2017 06:36 PM
  [ # 259 ]

De silent blocks zijn bussen in rubber in de draagarmen geperst met daarin en kunststof lager. De kunststof van de lagers was vergaan en verpulverd en dat is nu vervangen. Het rubber waarin opgehangen zit was nog goed.
Dus ik had moeten zeggen dat ik de silentblocks heb gerepareerd.
Dus het zijn nog steeds silentblocks

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 mei 2017 06:38 PM
  [ # 260 ]

Helder!

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 mei 2017 07:16 PM
  [ # 261 ]

Mooi! Ik ga m’n vriendin maar overtuigen dat ik ook een draaibank nodig heb Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 mei 2017 07:56 PM
  [ # 262 ]

Hoezo je vriendin overtuigen?? Zo’n ding koop je dan toch gewoon?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 mei 2017 10:54 PM
  [ # 263 ]

Da’s waar. De kolomboor was ze eigenlijk behoorlijk blij mee, totdat ze effe moest helpen tillen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 juni 2017 08:28 AM
  [ # 264 ]

Weet je een beetje hoe je een draaibank kiest? Best een mijnenveld.
Belangrijkste eerste stap: Hoe groot? Draaidiameter en lengte tussen de centers.
Te klein is zonde van het geld, te groot is erg onhandig.
Budget?
Chinees of Europees?
Hulpgereedschappen?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 01 juni 2017 08:40 AM
  [ # 265 ]

Zijn de AItjes helemaal uitgestorven?
Die had jij toch in het onderhuis staan, ooit.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juni 2017 06:15 PM
  [ # 266 ]

Ai’tjes zijn nog prima te vinden, maar de exemplaren die nog strak zijn, da’s lastig.
De meesten met langsvoeding hebben productie gedraaid en zijn dermate versleten dat je aan hoge revisie kosten zit of teveel speling accepteert. Maatje van me heeft onlangs een ai handyman gekocht en dat is echt een feest. Geen langsvoeding, dus geen productie, dus nog super strak Smile
En met maximaal 50 cm tussen de centers redelijk bruikbaar. Maar ja, hij hééft er een, dus waarom zou ik er een gaan zoeken? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 juni 2017 06:16 PM
  [ # 267 ]

Nee Adri, ik had een Atlas. 750 mm TDC en Ø 250 draaidiameter.
Vrij oud, nog uit de Marschall hulp. Ik had wel een AI freesbankje, dat heb ik nog steeds.

De Atlas heb ik na 25 jr verkocht en een HBM 250 met 750 TDC gekocht. Een stukje beter, hoofdzakelijk omdat je er ook wat schroefdraden mee kon snijden. Ook een beter hoofdaslagering. Gehard en geslepen prismabed.

Toch niet echt tevreden: te slap, teveel Chinese details. Veel te weinig vermogen. Dat deels opgelost met een 2,2 kW motor en een dito frequentieregelaar, beiden van Marktplaats.

Nu eindelijk iets goeds: Een Harrison M250 met 1.000 TDC. Zeer robuust, langs EN dwarsvoeding en alle schroefdraden. Camlock hoofdspil.
En als toegift een robuuste freeskolom.En, niet onbelangrijk: toerentallen van 80 - 3.000 RPM.
Digitale uitlezing. Dus eindelijk “op niveau”.

 

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 juni 2017 08:20 AM
  [ # 268 ]

Hoe kon ik vroeger leven zonder draaibank?

Maar laten we weer on topic verder gaan!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 juni 2017 07:49 PM
  [ # 269 ]

Vandaag hele carter ventilatie systeem incl vulpijp los gehad en goed schoon gemaakt en ontroest.
Alle ijzeren delen waren enorm geroest en gaven ook roest korrels af.
Ik kwam er op omdat ik steeds wat roest korrels tegen kwam in het lucht deel van de carburateur.

Hopen dat dit niet teveel schade aan de motor gegeven heeft.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2017 11:40 PM
  [ # 270 ]

Dat hoop ik ook voor je. Ik zou verwachten dat er juist een beetje olie-aanslag in zou zitten.

Profiel  
 
 
18 van de 34
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook