1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Gevonden! ID(ealist) op zoek naar A-types: na 2 jaar APK-perikelen…
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 augustus 2016 09:34 PM

Na zo’n 5 jaar actief geweest te zijn op het IDDS gedeelte van dit mooie forum ben ik nu eens afgedwaald naar het A-gedeelte. Leuk om hier wat rond te neuzen en niet zonder doel: ik wil mij komende tijd oriënteren op de mogelijke aanschaf van een 2CV en/ of Mehari. Net als een DS uiteraard jeugdsentiment…
Is er een topic met aankooptips voor deze types? En zo niet dan hoop ik die hiermee te openen… Hoewel ik niet snel voor een sleutel of restauratieklus terugdeins, ga voor rijdende auto’s omdat ik m’n handen voorlopig nog vol heb aan de restauratie van een ID20 break. WAt in het geheel helpt is dat vrouwlief ook heel blij wordt van Eenden…;-)

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 augustus 2016 09:39 AM
  [ # 1 ]

Eigenlijk is alleen een hard chassis belangrijk. Maar je kan ook dat simpel vervangen.

Bij mehari is het buizenframe problematisch.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2016 10:14 AM
  [ # 2 ]

Voor een 2cv is het hebben van een goede roestvrije koets mijns inziens juist belangrijker dan het chassis.
Laswerk aan koetswerk is dikwijls duurder dan een nieuw chassis.
Ik zou liever een eend kopen met een rot chassis en goede koets dan andersom.
Let er wel op dat er een origineel chassisnummer instaat of een die er door de Rdw is in gehakt.
voor een Mehari is het hebben van een hard chassis en buizenframe wel belangrijker.
Plaatwerk heb je voor 2k kompleet nieuw.

 

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 25 augustus 2016 10:52 AM
  [ # 3 ]

Ik sluit me aan bij Martijn’s advies.
En geef daabij nog mee dat de 2cv’s van voor 1970 (en de 2cv4/Dyane4) niet echt geschikt zijn voor het dagelijks verkeer.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 augustus 2016 11:10 AM
  [ # 4 ]

Ik ken de Idealist een beetje. Die draait zn hand niet om voor het in nieuwstaat brengen van verotte plaatwerk delen. Check zn DS draadjes maar eens…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2016 11:20 AM
  [ # 5 ]

Maar hij had nu juist geen Atype met werk nodig staat in zijn bericht Wink

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 augustus 2016 11:40 AM
  [ # 6 ]

Dank jullie voor de reacties. Dat klinkt overzichtelijk, in lijn met de aard van de auto Smile.

We gaan voor een Eend van na 1970. Overigens zal deze vooral hobbymatig ingezet worden en dan m.n. hier in en rond het dorp functioneren.

Ik zie bedragen rond de 4-5 mille voor een type van >1970 in goed rijdbare staat. Is dat reeel of kan het voor minder of moet ik juist op meer rekenen?

De Mehari’s: de prijzen lijken nogal uit de bocht gevlogen t.o.v. origineel. Is dat een gestage trend of is dat een (tijdelijke?) hype?

Ik overweeg om mijn 504 in de verkoop te doen, domweg omdat ik er te weinig mee rijd en dat komt enerzijds omdat deze auto eigenlijk te mooi is en daarbij te onpraktisch om regelmatig in te zetten. Mijn vriendin heeft er verder niks mee, dus grote toetochten met haar kan ik vergeten. Een rondje (evenement) Eend valt in betere aarde. Bovendien kunnen we daar met z’n vieren in, in de 504 past dat niet meer fatsoenlijk met grotere kinderen. Gezien de prijsontwikkelingen, taxatiewaarde en conditie van mijn 504 zou een 504 tegen een eend en mehari verruild moeten kunnen worden…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 augustus 2016 12:42 PM
  [ # 7 ]

Heren, sorry, ik zie nu pas de 2 reacties boven mijn vorige: ja, ik deins niet snel voor een (las)klusje terug en vind dat op termijn ook niet erg maar wil er eerst even mee rijden totdat de ID break klaar is… En ik wil vooral geen poetsmobiel meer maar een auto die ‘leeft’ en makkelijk in mijn dagelijkse besognes kan ‘implementeren’. Het gaat om rijden, de sfeer en de lol. Zo geniet ik ook dagelijks van mijn godin. Graag nog even jullie opinie op mijn vragen in vorig item (mocht ik niet meer wijzigen). dank!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 25 augustus 2016 01:39 PM
  [ # 8 ]

Eenden zijn natuurlijk heel leuk maar de prijzen hiervan vind ik vors te noemen. Een Dyane is wellicht nog praktischer in gebruik en deze prijzen liggen op het moment nog wat lager maar daar zie je de laatste 2/3 ook een behoorlijke inhaalslag. Zeker ook het overwegen waard.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 augustus 2016 11:19 AM
  [ # 9 ]

Mehari is duur. Blijft duur.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 augustus 2016 11:32 AM
  [ # 10 ]

Blijkbaar speelt de funfactor een doorslaggevende rol, tov rationele argumenten omtrent comfort Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 augustus 2016 01:20 PM
  [ # 11 ]

Ik heb er 1 gehad. Met mooi weer zonder kap is het hartstikke leuk. Met regen en wind boven de 80 rijden is VERSCHRIKKELIJK!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 26 augustus 2016 02:39 PM
  [ # 12 ]

Misschien mooie tussenweg een ami 6 en of 8.
Mini DS en toch een A type.

Rij al jaren eend. Steeds meer plezierritjes ipv dagelijks. Heerlijke wagentjes en eenvoudige techniek. Ben je een DS gewent dan is het vast wat tochtig,minder snel en comfortabel.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 augustus 2016 04:24 PM
  [ # 13 ]

@Bogaard77: klopt, tot 80 leuk daarboven heb je gene leven. En daarmee beperk je jezelf tot plezierritten in en rond het dorp. Die werken het best als je deze zaken in je dagelijkse leven vervlecht. En clubritten hebt die in de buurt starten. Laat dat laatste nou net een prettig gegeven zijn mbt de 2CV-club NL: die hebben hun clubhonk hier om de hoek. Want: plezier aan een auto beleef ik m.n. ook door een leuk clubleven en goede evenementen. Rondom mijn 504 cabriolet mis ik dat. De club waarvan ik lid ben heeft een CC-register maar in de 6 jaar dat ik mijn 504 cc heb was er welgeteld 1 evenement. En daarbij: niet allemaal mijn publiek… ik had daarvoor een ‘gewone’ 504: leuk liefhebbers gezelschap. Een 504 cc trekt meer snobs. Heb ik niks mee.
Verder: een 504 cc met kap open of dicht: tot 80 km/u hartstikke leuk, maar daarboven ook een drama. Daardoor pak ik voor langere ritten altijd de DS en blijft de 504 cc te veel staan. Daarbij is een 504 cc wel als grande routiere gebouwd, dus met lokaal verkeer doe je de auto ook te kort. Hoe dan ook: hoe vreselijk fijn hij ook is (motorisch echt veel fijner dan een DS, standaard met injectie, daarbij heb ik echt een hele goede): ik rijd er toch maar 500 km per jaar mee. Veel te weinig. En hij is te mooi om een x in de regen te laten staan, dat wil en doe ik dus nooit. En dat is dus een vrijheidsbeperking. Een Mehari heeft een aantal voordelen tegenover dezelfde beperkingen als een 504. En die voordelen maken dat ik hem sneller zal pakken. Er zullen vast mensen zijn die me voor gek verklaren maar zo kijk ik er tegenaan.

Inmiddels zijn ook mijn zoontjes op de hoogte van de voornemens en die waren meteen enthousiast….(ondanks dat ze de cabrio ook geweldig vinden). Eerste reactie van mijn zoontje van 6: maar een Mehari is toch eigenlijk ook een cabrio? (jaja, ze kennen hun klassiekers Smile)

@Bull Frog Bleu: een Ami vind ik ook erg charmant, maar de voorkeur slaat door naar 2CV. Van de Ami’s vind ik eigenlijk alleen de berlines heel erg mooi, maar ja, zie die nog maar eens te vinden…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 26 augustus 2016 10:20 PM
  [ # 14 ]

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb zowel een eend als een Mehari.

Van mij mag je best eens komen kijken welke het beste rijdt danwel je het beste past…(regio 010)

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 augustus 2016 04:06 PM
  [ # 15 ]

Dank voor dat mooie aanbod Martijn! Ik woon helaas niet in de buurt, regio Arnhem. Ik bekijk het even, mede aan de hand wat er op mijn pad komt. Heb eerst ook nog wat te verkopen…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook