2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gevonden! ID(ealist) op zoek naar A-types: na 2 jaar APK-perikelen…
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 augustus 2016 09:15 AM
  [ # 16 ]

Ik heb een hele leuke 2cv4 te koop uit 1971. Hele leuke originele niet verklooide auto. Transport naar NL kan ik wel regelen. Heeft geen haast, ben hem rijklaar aan het maken. Moet graag eind sept weg. Zie mn draadje Noorwegen we hebben er weer eendje bij.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 augustus 2016 10:49 AM
  [ # 17 ]

Dat vind ik een uitermate leuk exemplaar. Eind september: prima, ik zit niet op de schopstoel. Stuur maar pm dan wisselen we even telefoonnummers uit.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 28 augustus 2016 01:25 PM
  [ # 18 ]

Klopt ami berlines zijn niet op elke hoek te vinden. Veelal breaks die te koop worden aangeboden. Stuk praktischer gezien de ruimte.
Staat nu wel een goedkope berline op leboncoin. Is vast al lang en breed verkocht gezien ze in goede staat pas bij 10000 beginnen. Wist niet dat die zo duur waren geworden.

Maar Ook te lezen wordt het een dns son jus eendje uit Noorwegen Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 30 augustus 2016 12:49 PM
  [ # 19 ]

mocht je willen voelen hoe een 2cv6 rijdt dan kun je langskomen, ik zit in Wageningen. Heb hem een paar jaar geleden opgeknapt en inderdaad, ga voor een goede koets en goede papieren. Een chassis kost je tussen de 700 en 1500 euro en die heb je in een weekend gewisseld met een paar dopsleutels en een schroevendraaier. Net zoals bij de ds is nagenoeg alles NOS, gereviseerd of nieuw te krijgen voor leukere prijzen dan idds spul.  er is trouwens ook een speciaal eendenforum, wat behoorlijk actief is. Weet de website zo even niet maar als je 2cv en forum intypt bij Google kom je er wel uit.
Succes in elk geval met je zoektocht!

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 augustus 2016 02:33 PM
  [ # 20 ]
hen123drik schreef:

mocht je willen voelen hoe een 2cv6 rijdt dan kun je langskomen, ik zit in Wageningen.

Dank voor je aanbod, Wageningen…daar kom ik net vandaan (voor mijn werk, is in de buurt). Sowieso leuk om een keer af te spreken. zie dat je ook een DS hebt.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 augustus 2016 02:41 PM
  [ # 21 ]

Intussen heb ik mijn 504cc verkocht (binnen een paar uur….) en oriënteer ik mij dus als eerder voorgenomen op eenden en Mehari’s.

Ben er al achter: de mooiste en relatief betaalbare Mehari’s staan ver weg… In Spanje staat een fraaie (blauw, m’n voorkeurskleur). Is 1.800 km rijden, ik kom er vanaf mijn vakantie net vandaan… Staat natuurlijk van de wereld verlaten, niet naast een vliegveld. En zo’n 2.000 km binnendoor terug rijden met een Mehari lijkt me een fantastische ervaring, maar m’n vakantie dagen zijn op en mijn werkgever kan me effe niet missen… Ik heb een transporteur om een prijsopgaaf gevraagd.
Die in Spanje is gerestaureerd en net door de ITV (daar RDW) gegaan. Ik weet van een kennis met een Laro uit ‘71 die daar woont dat de ITV en wetgeving daar 100x strenger is dan de RDW hier.

Desondanks nog specifieke aandachtspunten?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2016 03:30 PM
  [ # 22 ]

Ik weet niet hoe het nu is maar ik ken een uit spanje geimporteerde SM met twee chassisnummers. Het bleek dat de spaandse RDW er altijd zelf nog een nummer (hetzelfde als origineel) naast slaat….
Daar had de eigenaar oeverloos gezeik mee bij de import…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 augustus 2016 03:31 PM
  [ # 23 ]

Op Ill de Ré stikte het ook nog van de Mehari’s, bij La Rochelle, is en pak dichterbij.
Je kunt er nog een nieuwe bestellen http://www.garagesaintnicolas.com/mehari.php

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2016 03:31 PM
  [ # 24 ]

Verder kan je Chateau 2CV, Garage Ruimzicht en Sander Aalderink proberen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 augustus 2016 04:07 PM
  [ # 25 ]

Dank, in Boerdonk (NB) zit er ook een. Ga ik donderdag denk ik even kijken. Heb ik in elk geval wat referentie.

@Bogaard77: dank, zal ik zo nodig bij RDW navragen mbt chassisnrs.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 augustus 2016 08:35 PM
  [ # 26 ]

Ik heb vandaag contact gehad met iemand in Spanje die beroepsmatig Eenden en Mehari’s restaureert. Op Autoscout.es de 9e advertentie van de Mehari’s. Het lijkt erop dat ie dat gedegen aanpakt. In elk geval iemand die daarbij z’n Engels ook beheerst (beter dan ik mijn Spaans). Hij heeft die blauwe al verkocht maar is nu weer met de volgende bezig. Hij voorziet ze van een compleet nieuwe bodykit (ik kan nog kiezen uit 6 kleuren), tank incl vulpijp en rubbers, remmen, eigenlijk alle gebruiksdelen (behalve de motor). Verder nieuwe huif, rubbers, banden, uitlaat etc. Vaste prijs is 13 mille. Vergeleken met de prijzen die hier in NL en in F worden gevraagd vind ik dat alleszins schappelijk. Ik zou nooit een DS op deze manier durven ‘bestellen’ maar heb het idee dat ik met een Mehari (waaraan ik bovendien andere eisen stel) daarmee minder een buil kan vallen. Benieuwd naar jullie reacties.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2016 08:57 PM
  [ # 27 ]

Die blauwe heeft een ouwe neus en een moderne imitatie achterkant.
Ik zou persoonlijk liever een mehari kopen die met delen van Cassis is opgebouwd.
Dit lijkt me iets van mcda of zo…
Verder heb je de kans dar als ie een nieuwe bouwt hij ook een nieuw chassis plaats en zelf het nummer er in hakt.
Dan kan de Rdw daar nog best lastig mee doen bij de invoer.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 augustus 2016 09:03 PM
  [ # 28 ]

Nuttig advies Martijn! Ben er ook achter dat die blauwe geen originele kleur is, Cassis levert die niet. Ik zat dus net op de website van Cassis te kijken voordat ik jouw bericht las. Leuk bedrijf! Hebben ook occasions die schappelijk geprijsd lijken te zijn. Ze restaureren ook, maar vrees dat daar wel een ander prijskaartje aan hangt dan in Spanje…
MCDA ken ik niet, ik zal eens kijken. Gekeken: ook een Frans bedrijf, zelfde prijzen. Zijn hun koetswerken minder?

Mbt erin hakken chassinummer: dat kan ik mij na het horen van de verhalen van een Spaanse kennis (met Laro uit ‘71, zelf gerestaureerd) niet echt voorstellen. als je in Spanje een sticker op je oldtimer plakt moet je al een herkering aanvragen. Hij vindt het onvoorstelbaar hoe makkelijk wij een LPG installate inbouwen en effe laten zien bij de RDW (been there). En hij laat de Meharis de ITV passeren…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 augustus 2016 09:08 PM
  [ # 29 ]
CitroenAZU schreef:

Dan kan de Rdw daar nog best lastig mee doen bij de invoer.

Nou, dat ze daar moeilijk over gaan doen is een zekerheid….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 augustus 2016 09:10 PM
  [ # 30 ]

Maar ik denk dus dat hij dat überhaupt niet doet (zal ik checken) want in Spanje levert dat dus nog veel meer gezeik op dan hier.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook