16 van de 36
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Hilko16TZi’s BMW 525 Touring
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 18 februari 2022 10:17 AM
  [ # 226 ]

dan vraag ik me af, of er enige aandacht aan de wagen is besteed vóór verkoop. Als je zon ding verkoopt, en het is zoals door jou bevonden, dan maak je het toch in orde? of ben ik nu v/d oude stempel?  Zelfs as-is kan ook gewoon goed rijdend zijn.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2022 10:40 AM
  [ # 227 ]

Ze hebben er zeker aandacht aan besteed… Iedere keer dat ik bij de handelaar kwam was de wagen al warm gedraaid. Ze wisten dus van het probleem, maar hebben dat niet gezegd. Ook niet op mijn vraag of er nog iets was wat ik weten moest. Bijna zoals je zou verwachten van iemand die een oude BMW graag wil verkopen Wink

Met je voet op het gaspedaal en links remmend is het spul wel aan de gang te houden, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Ik denk dat het oplossen ervan wel gaat lukken, het zal niet de eerste motor zijn die ik weer in het gareel krijg. En verder rijdt de auto hartstikke goed.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 februari 2022 11:26 AM
  [ # 228 ]

Suf van ze. Want je had hierom na de eerste koude start de auto terug kunnen brengen en de koop ongedaan maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43043
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 februari 2022 12:13 PM
  [ # 229 ]
Hilko16TZI schreef:

Ze hebben er zeker aandacht aan besteed… Iedere keer dat ik bij de handelaar kwam was de wagen al warm gedraaid. Ze wisten dus van het probleem, maar hebben dat niet gezegd. Ook niet op mijn vraag of er nog iets was wat ik weten moest. .

jeemig wat een slechte hond zeg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bibberkip
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 18 februari 2022 12:19 PM
  [ # 230 ]

sja….slecht of goed,  hij heeft wel zijn doel bereikt, een fricandell verkocht. ik heb wekelijks met dit soort handelaren te doen, en warmdraaien ( vaak staat er bij de adv ; wel even bellen van te voren !!  dan weet je zeker dat de wagen er nog is !! en kom je niet voor niks…) is one of the oldest tricks in the book hé !! Maar even goed jammer dat hilko er mee zit.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11628
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 februari 2022 01:11 PM
  [ # 231 ]

Dit soort effecten kan echt de duvel & z’n ouwe moer aan verschillende oorzaken hebben, waarvan de meeste los van elkaar redelijk eenvoudig en niet (al te) duur op te lossen zijn. De sport is om uit te vogelen wát de oorzaak is. Daar helpt je, zonder concrete codes, de uitleesapparatuur ook eigenlijk net even te weinig bij, maar als je de brandstoftrim, lambdawaardes en de verstelwaardes van de nokkenassen live kunt volgen heb je een paar goeie opties om er wat van te maken.

Bekende oorzaken van een matige koude start en problematische koude stationairloop: raildruk brandstof (verlies via retour of via lekkende injector), problemen met één of meer bobines & bijbehorende bekabeling, problemen met het carterventilatiesysteem (incl. lekke kleppendekselpakking of onvoldoende sluitende vuldop), problemen met nokkenasverstelling en/of bijbehorende sensoren, matige injectoren… Kortom, van alles. En dan in dit specifieke geval is er in theorie ook nog de optie van storingen in het LPG-systeem.

Kun je dus niet veel mee, maar eerst weten wat die motor zelf vindt wat-ie aan het doen is tijdens de koude start & koud lopen. Daarna kun je in ieder geval wat makkelijker problemen uitsluiten of een volgorde van handelen verzinnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2022 01:31 PM
  [ # 232 ]
bibberkip schreef:

sja….slecht of goed,  hij heeft wel zijn doel bereikt, een fricandell verkocht. ik heb wekelijks met dit soort handelaren te doen, en warmdraaien ( vaak staat er bij de adv ; wel even bellen van te voren !!  dan weet je zeker dat de wagen er nog is !! en kom je niet voor niks…) is one of the oldest tricks in the book hé !! Maar even goed jammer dat hilko er mee zit.

Ik ken de truc ook, maar ik zit er nog niet echt mee. Als het onoplosbaar blijkt, dan wel. Maar ik denk dat ik er wel uit ga komen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2022 02:20 PM
  [ # 233 ]

By the way, voor een frkandel (huuuh, Joep taal) zou ie nog veul slechter moeten zijn.
Er is werk aan de winkel, eigenlijk gewoon wat je verwacht bij een premium kar van 20 jaar oud die bereikbaar is geworden in aanschaf voor iemand die zich vergist in het onderhoud van zo’n wagen.

Mijn V70 en 850’s waren net zo, eigenlijk. En die kwamen ook weer goed aan het rijden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2022 02:22 PM
  [ # 234 ]
Penny Lane schreef:

Dit soort effecten kan echt de duvel & z’n ouwe moer aan verschillende oorzaken hebben, waarvan de meeste los van elkaar redelijk eenvoudig en niet (al te) duur op te lossen zijn. De sport is om uit te vogelen wát de oorzaak is. Daar helpt je, zonder concrete codes, de uitleesapparatuur ook eigenlijk net even te weinig bij, maar als je de brandstoftrim, lambdawaardes en de verstelwaardes van de nokkenassen live kunt volgen heb je een paar goeie opties om er wat van te maken.

Bekende oorzaken van een matige koude start en problematische koude stationairloop: raildruk brandstof (verlies via retour of via lekkende injector), problemen met één of meer bobines & bijbehorende bekabeling, problemen met het carterventilatiesysteem (incl. lekke kleppendekselpakking of onvoldoende sluitende vuldop), problemen met nokkenasverstelling en/of bijbehorende sensoren, matige injectoren… Kortom, van alles. En dan in dit specifieke geval is er in theorie ook nog de optie van storingen in het LPG-systeem.

Kun je dus niet veel mee, maar eerst weten wat die motor zelf vindt wat-ie aan het doen is tijdens de koude start & koud lopen. Daarna kun je in ieder geval wat makkelijker problemen uitsluiten of een volgorde van handelen verzinnen.

Derk

Met Torque Pro kan ik in ieder geval de storingscodes uitlezen en live de fueltrims en airflow volgen. Dat is al heel wat. Nokkenasverstelling is puur BMW en vraagt andere apparatuur, bijvoorbeeld INPA.
Maar ik begin stomweg met reinigen van obvious onderdelen. Daar wordt de auto sowieso niet minder van, zou je zeggen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11628
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 februari 2022 03:07 PM
  [ # 235 ]

Zeker niet, inderdaad, en alles wat je tegenkomt wat niet deugt is toch wel aan de beurt. Is het nu niet, dan komt dat vanzelf alsnog. Die zespitter sleutelt in ieder geval makkelijker dan dat vierpittertje van mij en er is wat beter voor aan onderdelen te komen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 februari 2022 03:53 PM
  [ # 236 ]

Beetje mee aan het stoeien geweest, erg veel over het internet gestruind, en ik kom tot de slotsom dat er aan de inlaatkant iets niet lekker gaat als de motor nog niet warm is. Met wat pech zitten er ok nog scheurtjes in de inlaatluchtslangen (buizen, zo je wil), maar dat denk ik eigenlijk niet. Want dan zou de motor helemaal niet stationair willen lopen, en dat doet ie wel als de boel een beetje opgewarmd is. En dan draait ie ook stabiel 720 t/min, helemaal goed dus Cool

Ik ben er vrij zeker van dat óf de idle control valve, of de carterventilatie het probleem geeft, waarbij optie één bovenaan de lijst van verdachten staat.

De symptomen bij stilstaand warm laten draaien zijn: rough idle, rommelig stationair dus, uiteindelijk resulterend in afslaan. Na herstarten, nog steeds stilstaand, heb je dan kans bij gas geven een CEL op te roepen, met een code over misfires.
Laat je de motor niet warmdraaien maar ga je gelijk rijden, dan slaat ie domweg af als je bij verkeerslichten stopt.

Beide gevallen duiden in ieder geval op de stationairregelklep. Volgens het internet, dan toch Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43043
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 februari 2022 05:10 PM
  [ # 237 ]

Wat voor motor zit er in de auto eigenlijk?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 februari 2022 06:06 PM
  [ # 238 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43043
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 februari 2022 06:19 PM
  [ # 239 ]

Heeft die dan nog geen elektronisch gaspedaal en elektronische gasklep wat de stationairloop regelt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 februari 2022 06:26 PM
  [ # 240 ]

Hij heeft wel een elektronisch gaspedaal en elektronische gasklep, maar het stationair wordt met een luchtklep geregeld.

Profiel  
 
 
16 van de 36
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook