2 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Xantia TCT Activa-avontuur
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 september 2016 09:24 PM
  [ # 16 ]


Ik geloof dat het gelukt is. In deze video het starten en lopen van de Xantia Activa. De meest moeizame start die ik tot dusver heb gehad. Hiervoor was ik al een minuut of twee bezig met starten. De accu had die nacht net aan de lader gehangen. Uiteindelijk liep hij met hulp van wat startgas. Dit is verder nooit nodig geweest.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 september 2016 09:26 PM
  [ # 17 ]

Zou de pomp van een late XM 2,5TD ook passen? Die moet als het goed is nog ergens in de buurt liggen.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 september 2016 09:41 PM
  [ # 18 ]

Ik heb geen idee of een pomp van een XM 2.5TD hetzelfde is…....naast elkaar houden en vergelijken zou ik zeggen. geluid is ......dat hij druk aan het opbouwen is. desondanks kan het nog steeds zo wezen dat hij versleten is en het dus te lang duurt voorrdat hij op druk is. Al heb ik dat bij een xantia nog niet eerder van gehoord (dat de pomp versleten was). Een goeie voorraadbol zal het systeem wel sneller/eerder op druk helpen en houden.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 september 2016 01:45 PM
  [ # 19 ]

Ik zal als het kan eerst die pomp proberen om te ruilen, aangezien we die hebben liggen. Als dat niet helpt is er dus een grote kans dat het aan die voorraadbol ligt. Die van een XM kan zeker niet? Daar hebben we wel wat onderdelen van liggen namelijk. Zou die van een andere, niet-Activa Xantia eventueel kunnen? Of kan de voorraadbol ook gewoon bijgevuld worden zoals andere bollen en is hij dan zo goed als nieuw?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 13 september 2016 03:20 PM
  [ # 20 ]

Voor zover ik weet zijn de voorraadbollen van XM, CX en Xantia gelijk.
Een voorraadbol vervangen lijkt me eenvoudiger dan een HD pomp.
En als de pomp lekt is ie misschien nog niet versleten. Check dan de ringen van de wartels die nog bij de dealer te krijgen zijn.
Is hier en daar al genoeg over geschreven op dit forum.

Succes!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 september 2016 05:45 PM
  [ # 21 ]

Het op druk en/of op hoogte komen heeft niets met de voorraadbol te maken, slechts met de pomp.
De voorraadbol zorgt er slechts voor dat de pomp niet voor elk wissewasje hoeft aan te slaan.
Een goedwerkend systeem is te herkennen aan kortdurende pompacties met vrij grote intervallen.
Als de voorraadbol wijlen is zijn de intervallen korter, maar de pompacties even lang.

Verder is het erg handig om je in te schrijven bij service.citroen.com. Je kan daar precies uitzoeken welke pomptypes op welke motor/auto configuraties zitten. Voor de inschrijving in een KvK nummer nodig, dat kan je zelf verzinnen of jatten, bijvoorbeeld dat van de Nederlandse Bank. Er kijkt namelijk nooit iemand naar.

Verschillende pomptypes zegt niet alles, een ander nummer duidt soms alleen maar op een andere poelie.
Zo vind ik een 4007 T9 bij een Xantia 2.0 TCT en ook bij een XM 2.0 TCT. En bij een “gewone 2.0 een 4007 T4 of T2, dezelfde pomp, maar de één voor een type met airco en de ander zonder. Die pomp is echt wel dezelfde als de jouwe, misschien de poepie niet, maar die zet je dan gewoon om.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 september 2016 06:18 PM
  [ # 22 ]

Oké, die pomp moet dus vervangen worden, en die van een late XM past hoogstwaarschijnlijk? Ik weet eigenlijk niet of die airco heeft (denk het wel bij een late 2.5?), maar het verschil is dus alleen de poelie. Moet wel om te zetten zijn inderdaad.
Bedankt voor de tip van service.citroen.com! Kvk-nummer is geen probleem. Ik denk dat ik die van mijn opa en vader wel mag gebruiken. Die hebben in zekere zin ook nog daadwerkelijk een beroep binnen de auto-industrie (eigenaren van een loods. Telt wel toch?). Mijn opa was bovendien Citroëndealer, maar dat was grotendeels nog in de tijd voordat het internet door zoveel mensen gebruikt werd…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 september 2016 09:12 PM
  [ # 23 ]

Een verzonnen nummer werkt ook prima. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 17 september 2016 09:16 PM
  [ # 24 ]

Even een update: Ik ben gister weer even bezig geweest met de Xantia. We hadden startkabels nodig om hem aan de praat te krijgen, maar daarna deed hij het weer, zelfs toen we per ongeluk een accupool loshaalden terwijl de motor liep. De dynamo doet het dus gewoon, en de startmotor viel me toen hij aan startkabels hing ook niet tegen.
De Xantia kwam deze keer veel sneller omhoog. Ik vertrouw de pomp nog steeds niet (nog niet vervangen, overigens), maar zou het ook kunnen dat er gewoon heel veel lucht in het systeem zat doordat er veel te weinig LHM in zat?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 september 2016 09:29 AM
  [ # 25 ]

Begin nou eens met een verse accu. Polen loshalen tijdens het lopen is sterk af te raden, als je pech hebt kan je de dynamo laten reviseren.
En dan een keer of wat gymmen (auto in de hoogste en de laagste stand, veelvuldig remmen en sturen).
Pas als alle lucht er uit is kan je een oordeel vormen van de staat van het systeem.
Zomaar van alles vervangen is een slecht begin.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 september 2016 11:09 AM
  [ # 26 ]

Tsja, dat van die accupool was ook niet helemaal onze eigen bedoeling. Ik merk nu inderdaad dat een fatsoenlijke accu een goed begin is. Anders valt er ook weinig te zeggen over alle andere elektrische dingen. Moet ik dus zsm vervangen.
We hebben de Xantia ook al laten gymmen, maar ik zal er nog even mee verdergaan. Zien wat ie doet.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 september 2016 11:30 AM
  [ # 27 ]

Smeer die accupolen in met vaseline voor je de klemmen vastzet. Dat voorkomt die corrosie.
Geldt trouwens voor alle elektrische contacten. Vaseline kost weinig en voorkomt veel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 september 2016 05:47 PM
  [ # 28 ]

Slim! Die tip zal ik onthouden.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 november 2016 05:37 PM
  [ # 29 ]

Vraagje: Ik heb net met Civer gebeld, en de man aan de telefoon vertelde mij dat de hydrauliekpompen eigenlijk nooit stuk gaan (wist ik ook wel) en dat het, omdat het een Activa is, waarschijnlijk ergens een inwendige lekkage is. Kan iemand mij daar meer over vertellen/uitleggen en kan iemand me vertellen waar ik dat dan precies moet zoeken? Er ligt nooit LHM onder de Xantia, maar als er inwendig iets lekt hoeft dat ook niet denk ik (wat bedoelde die man eigenlijk precies met “inwendig”? Ik weet natuurlijk wel wat het woord betekent Wink maar ik begrijp niet helemaal wat hij er in dit geval nou mee bedoelde).
Even los van al deze dingen: weet iemand toevallig welke diameter de poelie van de HD-pomp van een Turbo CT heeft? Aangezien hij niet bij mezelf voor de deur staat kan ik het de komende tijd even niet opmeten, maar als iemand het weet kan ik in elk geval alvast bij Civer vragen of ze mij eraan zouden kunnen helpen.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 november 2016 09:43 PM
  [ # 30 ]

Heb je eigenlijk wel eens de staat van de LHM gecontroleerd ? Je schrijft dat de auto slecht onderhouden is, daarna langer dan een jaar stil gestaan heeft. Dat vind het systeem ook niet leuk met oude LHM. Steek eens een stuk keukenpapier in je vat en check welke kleur er uit komt. Dit moet gif groen zijn. Is dit bruin of zelfs zwart, kan dat ook storingen geven.

Waar staat de Xantia eigenlijk? Wellicht dat iemand met wat Xantia kennis er eens met je naar kan kijken om je wat op weg te helpen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
2 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook