25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Xantia TCT Activa-avontuur
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 06 september 2017 12:19 AM
  [ # 361 ]

Ik zou gewoon een neutraal geurtje plaatsen, de tijd zorgt er wel voor dat de rook lucht minder wordt. Als je toch een dag de blower wil laten blazen dan zou ik een losse 12V voeding op de blower zetten die sterk genoeg is om de stroom te leveren die de blower vraagt. Dan kun je net zo lang blazen als je wilt, zolang je maar bij een stopcontact in de buurt bent.

Je kunt ook je advies inwinnen bij een autoreinigingsbedrijf of bij Miss Google

http://nl.wikihow.com/Stank-van-sigaretten-uit-je-auto-verwijderen

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 september 2017 10:09 AM
  [ # 362 ]

En een acculader mag niet met aangekoppelde accupolen aangesloten worden, die dienen los te zijn van de accu. Dat lijkt me ook geen optie. Persoonlijk denk ik dat de lucht vanzelf wel weg gaat. Na het vervangen van mijn kachelradiateur kwam daar de eerste weken ook nog een muffe geur vanaf, dat ging ook vanzelf over.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 september 2017 04:01 PM
  [ # 363 ]

Het is vandaag al beter dan gisteren, dus deze lucht gaat er vast ook vanzelf uit. Reden dat ik de lucht er zo graag uit wil halen en niet wil maskeren is dat ik niet zo goed tegen rooklucht kan (langer dan een uurtje in een rokerig kroegje is bij mij ook niet handig Wink).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 05:42 PM
  [ # 364 ]

Verdorie. Ik wou dit weekend even een fikse update geven over wat er de afgelopen tijd gebeurd is (en dat gaat ook nog wel gebeuren), maar nou vind ik vanmiddag ineens dit onder de Xantia:


Kan dit bakolie zijn? Lijzenga heeft laatst de onderste motorsteun vervangen, waarvoor er dus een aandrijfas uit moest. Ik denk zelf eigenlijk eerder dat het motorolie is, dit zal ik vanavond eens peilen. Er liggen maar drie oude plasjes, dus zal hij nu vermoedelijk drie dagen lek zijn. Het vervangen van die motorsteun is al twee weken geleden. Maar met de motorolie is helemaal niks gebeurd de laatste tijd, dus dan moet er spontaan iets zijn gaan lekken…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 september 2017 06:50 PM
  [ # 365 ]

Bakolie ruikt naar zwavel. Dus als je Mephisto niet ruikt dan is het motorolie.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 september 2017 06:56 PM
  [ # 366 ]

Wat Wim zegt, bakolie is echt een ranzige sterke rotte eieren walm, dat ruik je op afstand al of dat het is. Als de bakolie net vervangen is lijkt het mij ook wel te donker voor de foto. Ik ga voor motorolie.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 07:14 PM
  [ # 367 ]

De motorolie is nog op hetzelfde peil als het na de laatste wissel was, ik zou dan eerder verwachten dat er wel wat uit mist. De versnellingsbakolie is niet helemaal ververst, maar alleen bijgevuld met Syntrax. Het meeste daarvan zal er dus al eventjes in zitten. Helaas ben ik verkouden, maar ik kan wel eens proberen te ruiken aan die olie.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 september 2017 07:25 PM
  [ # 368 ]

Er zit iets van 5 - 6 liter motorolie in je motorblok, dan zie je zo’n vlek op straat echt niet terug op je peilstok.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 07:32 PM
  [ # 369 ]

Één zo’n vlek niet nee, maar er liggen er nu een paar en tijdens het rijden zal hij ongetwijfeld ook lekken. Ik ga maar eens wat olie snuiven denk ik.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 07:37 PM
  [ # 370 ]

Als ik mijn neus er bijna in druk ruik ik heel lichtjes iets, zeker geen sterke geur. Is het dan motorolie?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 september 2017 07:37 PM
  [ # 371 ]

Ja.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 07:40 PM
  [ # 372 ]

Hmm, ik vrees voor de turbo. Die maakt sinds kort duidelijk meer geluid dan eerst Rolling Eyes.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 september 2017 10:28 PM
  [ # 373 ]

Hmmm…. Het lager van de turbo wordt met motorolie gesmeerd. Als je geluk hebt dan lekt de retourleiding van het huis naar het carter. Voor zover je van geluk kunt spreken want dat zit echt op een onmogelijk bereikbare plaats.
Maar voordat we van het allerergste uitgaan eerst maar eens kijken onder de auto waar het nat van de olie is.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 10:46 PM
  [ # 374 ]

De turbo schijnt geloof ik bij een Xantia TCT net iets minder slecht bereikbaar te zijn dan bij een XM TCT, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik kijk gewoon wel even waar hij lekt, en als ik het niet kan vinden besteed ik dat uit aan Lijzenga (vakantie voorbij, minder tijd om te sleutelen…).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 september 2017 09:46 PM
  [ # 375 ]

O ja, ik zou een update geven! Bij deze:
De Xantia is vlak na het inbouwen van de airco dus bij Lijzenga geweest, waar ze het één en ander vervangen hebben:
- De motor kantelde enorm bij gas geven en gas loslaten, dus hebben ze de onderste motorsteun vervangen. Ik hoopte dat dit ook een raar bijgeluid weg zou halen, maar dat is helaas niet gelukt. Het bijgeluid is een heel raar gebrom dat zo’n beetje rond de 2200rpm bij weinig gas (oftewel constant 85 in 5 Rolling Eyes) veel herrie maakt. In de auto zelf hoor je het hard, maar buiten de auto helemaal niet. Het is veel erger geworden toen de d-riem vervangen is. Ik zal zien of ik het eens kan opnemen binnenkort. Misschien komt het juist door de bovenste motorsteun, aangezien die los is geweest toen ze de d-riem hebben vervangen.
- Ze hebben de remschijven en blokken achter vervangen (Brembo’s), omdat ik dacht (hoopte) dat die krom waren. De Xantia trilt tijdens het remmen een beetje, gevoelsmatig in het pedaal, niet zozeer in het stuur. Bovendien waren ze vóór al vervangen. Helaas trilt de Xantia nog steeds.
- Verder hebben ze de hemel deze keer goed gemonteerd. Ik laat die zzp’ers van Lijzenga niet meer aan mijn auto klooien, want hij zat echt niet netjes. Nu is dat stukken beter. Ik verdenk die zzp’er er ook van om die linker grijze kap op mijn A-stijl te hebben gemold, maar zie dat maar eens te bewijzen… Het is in ieder geval duidelijk dat iemand er met veel geweld een schroevendraaier tussen heeft geramd (paar krassen en zelfs een deuk in het staal), en die kappen waren er vermoedelijk nooit eerder af geweest. En ik heb ze er zelf niet met zoveel geweld af gehaald… De linker kap kreeg ik er niet meer op, rechts wel maar is ook beschadigd. Een nabije medeforummer ( tongue rolleye ) gaat me hopelijk binnenkort aan andere kappen helpen, waarvoor dank Wink. Overigens ben ik over Lijzenga over het algemeen zeker wel te spreken!

Verder zijn mijn elektrische achterruiten ineens vanzelf weer gaan werken (toch nog wat CX-bloed in de elektronica? Laughing) en is de rooklucht grotendeels uit mijn kachelhuis verdwenen. Ik merk wel dat er een rare fluittoon uit vermoedelijk het kachelhuis komt als ik de ventilator te hard zet. Het kachelhuis was, eh, niet in topstaat (verdamper is een keer vervangen door een stelletje klungels), dus waarschijnlijk zal dat daardoor komen. Misschien los ik dat ooit nog eens op.
Wat nu op de planning staat voor de komende tijd:
- Eerst eens een multiriem monteren die ook om mijn aircopomp zit. Ik heb er al eentje binnen die als past zonder de multiriem in rook op te laten gaan (eentje van een 406 Turbo CT -euhm, “2.0 Turbo”), maar toen ik dit weekend dacht “even” de multiriem te vervangen heb ik mezelf er vooral weer aan herinnerd dat dat een rotklus is…je kunt gewoon met geen mogelijkheid bij de boutjes van de spanrol komen!
- Vervolgens laten testen of de airco lekt. Als dat niet zo is, is dat natuurlijk heel mooi, maar stel nou dat hij in de buurt van de condensor lekt, dan kom ik daar het liefst nu achter want:
- De rechter ventilator is vermoedelijk stuk en moet dus gerepareerd worden. Dit ga ik laten doen door Lijzenga, ik heb daar zelf geen tijd voor momenteel. Ik ben bang dat ik ergens een stekkertje gemold heb of zo want die ventilator deed het nog prima in de donor. Gelukkig heb ik een reserve-kabelboom. Hiervoor moet de condensor er ook uit. Mocht de airco daar ergens lekken, dan kan Lijzenga daar misschien meteen ook het één en ander repareren.
- Tenslotte kan de airco hopelijk gevuld worden. Niet helemaal de tijd van het jaar, maar dat is niet anders…

O ja, maar als allereerste eens die lekkage oplossen natuurlijk Confused. Hoeveel bakolie zit er eigenlijk in de versnellingsbak? Oftewel: is hij inmiddels al leeg en gaat mijn versnellingsbak naar de filistijnen/maan/[insert willekeurig minder netjes synoniem] als ik er nu mee rijd? Kan ik het ook ergens peilen en kan ik het makkelijk bijvullen?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook