6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Schrapend/zoemend geluid: in de vbak of koppeling?
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 18 mei 2017 08:47 AM
  [ # 76 ]

Beste Citrofielen!

Er lijkt dan eindelijk licht aan het einde van de tunnel te zijn. het ‘probleem’ zoals beschreven eerder in deze topic over het ‘vom…. vommmm .... vommm’-geluid lijkt dus terug te zijn. Afgelopen dinsdag is de auto bij een naar mijn mening ‘eerlijke’ garage de brug opgeweest (bij Autobedrijf Nagel te Rosmalen) opgeweest waarbij de stethoscoop aan te pas gekomen is. Het geluid is opgespoord en wel een ‘Direct-hit’!

Het geluid dat even weg geweest is, komt van het met een lager gecombineerde motorsteun (onderaan het motorblok bij de lange aandrijfas) vandaan. Nu is deze al eens gerepareerd geweest. Het geluid is teruggekomen omdat de ‘nieuw’ geplaatste motorsteun verkeerd blijkt te zijn. Het hulplager van de lange aandrijfas die in dit motorsteun zit zit niet goed ingeklemd doordat het verkeerde motorsteun geplaatst is. Hierdoor heeft het lager speling tijdens belasting waardoor dus het geluid als het ware terug gekomen is.

Al met al niet blij om dit te horen gezien al benodigde kosten vooraf zijn gegaan voor het reviseren van de versnellingsbak, vervangen lange aandrijfas en wiellager rechts, vervangen van de kapotte motorsteun door een ‘verkeerde’ motorsteun.

Komende maandag gaat hij de garage in en wordt deze motorsteun vervangen door de juiste.

Verder was de uitlaat rot.. op een precies dezelfde plek die mijn vorige Saxo ook had! Namelijk bij de overgang van de middendemper naar de einddemper… Kosten? Gezien de onderdelen volgens het autobedrijf alleen nog maar ‘origineel’ te verkrijgen zijn, kost het vervangen van de midden- en einddemper circa €980,- met plaatsen en btw….. De reparatie is wel noodzakelijk gezien hij in september voor APK moet op gaan. De uitlaat maakt nu een sissend/roffelend geluid. Ik had hem notabene bij mijn Saxo zelf vervangen gehad destijds.

Weet iemand hoeveel ophangpunten de midden- en einddemper heeft en welke types/vormen? Want toen ik onder de auto keek schrok ik van waar de uitlaat nu mee ophing… allemaal verschillende.

Alvast bedankt!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 mei 2017 08:53 AM
  [ # 77 ]

Ja leuk, bij mij begint het ook langzaam terug te komen hoor. Het is niet meer afhankelijk of ik bochten maak, de vorige keer was het weg als ik een bocht naar rechts maakte. Maar het is langzamerhand weer zo erg geworden dat het voelbaar is in de auto.

Waar ben je geweest Rene?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 18 mei 2017 09:07 AM
  [ # 78 ]

Ahh erg minder dit allemaal…. Autobedrijf Nagel te Rosmalen!! Hebben zeer goede recensies dus daar ben ik op afgegaan, en een goede service zover ik kan beoordelen.

Ze komen betrouwbaar en reëel over moet ik zeggen. Daarnaast tegen een voordelig werkplaatstarief.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 mei 2017 09:19 AM
  [ # 79 ]

Sinds dat het nu weer warmer geworden is is mijn koppeling ook weer raar gaan doen, ik heb er mee leren leven, maar nu met die warmte van de laatste dagen is het weer helemaal drama. Ik ga daar toch eens een afspraak voor maken, koppelen, accelereren en schakelen is gewoon niet meer soepel te doen.

Hoeveel km heb je nu gereden sinds de vorige fix Rene? Ik heb ben bijna 5000km verder inmiddels.

Oh, en onderdeelnummers van de motorsteun/aandrijfaslager!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 18 mei 2017 09:47 AM
  [ # 80 ]

Ah echt shit, moet zeggen dat mijn overbrenging soms ook niet echt soepel gaat. met name wanneer ik met een lage gasdosering rijd, dan wilt de auto nog wel eens gaan ‘shaken’ omdat hij aan het swingen is tussen accelereren en op de motor afremmen. Is dit herkenbaar voor jou?

Wat bedoel je met het laatste? De vraag of ik die wil noteren? ik weet ze nu nog niet, misschien na maandag wel wanneer ik naar de garage ben geweest.

Ik heb nu zo’n 6.000 km gereden sinds het ‘tijdelijk’ verholpen is geweest.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 mei 2017 09:51 AM
  [ # 81 ]

Wat jij beschrijft met het gas heb ik ook, file rijden is gewoon niet leuk.

Maar er is iets mis met mijn koppeling vermoed ik, ik moet bij terug schakelen eigenlijk altijd wat gas geven bij het op laten komen van de koppeling, omdat anders de hele auto begint te schudden. Dit is vooral het geval bij terug schakelen van 3 naar 2 tijdens afremmen.

Opschakelen gaat dan beter met de juiste hoeveelheid gas, maar van de 2 naar 3 moet ik de pook bijna forceren lijkt het wel.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 mei 2017 04:48 PM
  [ # 82 ]

Wat betreft dat stoterig rijden bij matig gas geven zoals jij zegt. Ik overweeg een keer in Nieuw Vennep bij Oldenhage langs te gaan voor een carbon clean kuurtje, schijnt de motor een stuk soepeler van te worden.

Het kan natuurlijk ook dat de potmeter/regelbare weerstand/wat dan ook die de stand van het gaspedaal leest gewoon niet zo precies (meer) is.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 18 mei 2017 06:23 PM
  [ # 83 ]
Rene1994 schreef:

Beste Citrofielen!

Verder was de uitlaat rot.. op een precies dezelfde plek die mijn vorige Saxo ook had! Namelijk bij de overgang van de middendemper naar de einddemper… Kosten? Gezien de onderdelen volgens het autobedrijf alleen nog maar ‘origineel’ te verkrijgen zijn, kost het vervangen van de midden- en einddemper circa €980,- met plaatsen en btw….. De reparatie is wel noodzakelijk gezien hij in september voor APK moet op gaan. De uitlaat maakt nu een sissend/roffelend geluid. Ik had hem notabene bij mijn Saxo zelf vervangen gehad destijds.

Weet iemand hoeveel ophangpunten de midden- en einddemper heeft en welke types/vormen? Want toen ik onder de auto keek schrok ik van waar de uitlaat nu mee ophing… allemaal verschillende.

Alvast bedankt!


€980,-? Ik had vorige maand voor €920,- een midden- en einddemper, een grote beurt en een wiellager… Ok, de einddemper is van Bosal en de middendemper weet ik niet maar het verschil is wel fors, zeg maar. Was bij een Citroën dealer overigens. De vorige Bosal einddemper hield het 5 jaar vol, hij klinkt vast niet zoals de originele (was laatst een ander topic over) maar ik kan er wel mee leven.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
edokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-07-2004

Gepost: 18 mei 2017 10:01 PM
  [ # 84 ]
Rene1994 schreef:

Beste Citrofielen!

Het geluid dat even weg geweest is, komt van het met een lager gecombineerde motorsteun (onderaan het motorblok bij de lange aandrijfas) vandaan.

Balen dat het geluid terug is. Maar goed nieuws dat eindelijk duidelijk is waar het vandaan komt. Ik hoop dat het vervangen niet al te moeilijk (duur) is. Juiste onderdeenummer is ook zeer welkom (hebben ze wellicht die van een 1.6 erin gedaan?)

Ik stond al op het punt beide wiellagers te laten vervangen… nog maar even niet dus.

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 22 mei 2017 08:22 AM
  [ # 85 ]

Goedendag heren,

@Hendrik77; het betreft een 2.0 16v 180 hp versie, ik weet niet welke versie jij hebt, maar ik weet wel dat de uitlaat die onder mijn auto zit een joekel van een uitlaat is. Ik wil liefst een sportievere uitlaat eronder met dubbele pijp. Niet al te luidruchting, gewoon dat een leuk geroffel hoorbaar is en ie dus wat sportiever klinkt. Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft en mij wat kan adviseren?

@edokter; Ik zal straks vragen naar het onderdeel nummer! Het had in iedere geval ermee te maken dat het motorsteun het wiellager verkeerd ‘droeg’ gezien het verkeerde onderdeel voor dit type model. Het lager zou hierdoor vrij speling hebbben gekregen in een bepaalde richting (weet niet meer exact hoe het mij is uitgelegd) waardoor hij versleten is, opnieuw. Ze vervangen notabene ook het lager.

Net afgeleverd in de garage, straks ophalen als het goed is en dan vegen hopelijk zonder die takkeherrie!!!!

I’ll keep you updated!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 mei 2017 08:33 AM
  [ # 86 ]

De 180pk is nooit geleverd in de 5-deurs van Hendrik. Volgens mij had hij de 140pk EW10A. Ik heb zelf de 136pk EW10J4 en Rene, jij hebt de EW10J4S een fabrieks getunede versie van mijn motor met onder andere een aangepast motormanagement, ander inlaatspruitstuk en variabele kleptiming.

Ik heb ooit eens een lijstje gemaakt van wie welke motor had hier in een poging een verband te zien in de mankementen die we hebben/hadden, is wel terug te vinden in het topic.

Naast al het geneuzel met die herrie, kreeg ik gisteren tijdens een snelwegrit weer eens een melding ‘bandenspanning niet gecontroleerd’ hmz, hoop niet dat er weer een ventiel stuk is, dan laat ik het systeem uitschakelen. Die ventielen met sensoren zijn duur.

EDIT: lijstje terug gevonden:

Rene EW10J4S
Hendrik EW10A of EW10J4
edokter EW10J4
Chrono EW10J4S
FastFred EW10J4

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 22 mei 2017 09:06 AM
  [ # 87 ]

Hey FastFred, klopt het is een EW10J4S. Moet zeggen op lpg merk je dat de motor erg inhoudt. Zodra ik hem op benzine terug zet voor een stoplicht en erna flink optrek dan lijkt het alsof er nitro bij zit haha.

Weet iemand zo uit zijn hoofd of er dit jaar een citroen meeting is? toevallig van C4’tjes?

Ik vraag dit omdat ik niet wegwijs wordt uit de agenda hier op het forum. Er staat veel in..

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 mei 2017 09:09 AM
  [ # 88 ]

De voorjaarsmeet is dit jaar niet geweest, ik denk dat deze dit jaar vervangen is door de nieuwsjaarsmeeting begin januari in Nieuw-Vennep bij Oldenhage.

Het eerste CiFo event dat ik in de planning heb staan is de Harzrun in september.

Dan komt de najaarsmeet waarschijnlijk nog, maar daar is nog geen datum van bekend.

Wat betreft vermogensverlies op LPG, zitten er ook LPG geschikte bougies in?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 22 mei 2017 01:49 PM
  [ # 89 ]

oke thanks! Nog maar even kijken wat ik doe.

Ik las net op het internet dat een vogels VGI G3 systeem t.o.v. een Vialle wel vermogensverlies kent. Misschien dat het daarmee te maken heeft. heeft te maken met de soort inspuiting. Vogels spuit gas in en Vialle vloeibaar.

Heb gewoon normale bougies

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 mei 2017 02:15 PM
  [ # 90 ]

LPG heeft een hogere ontbrandingstemperatuur, de bougie moet daar geschikt voor zijn, anders loopt het niet lekker.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook