1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Mijn C6 2.7 HDi 2007 Grote Beurt
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 oktober 2016 06:46 PM

Beste,

Eigenlijk wist ik het zeker… Ik zou mijn koekblik (Chevrolet Spark Bi-Fuel) vervangen door een C4 Cactus. Wat een leuke wagen.. en ik was al druk aan het zoeken. Tijdens die zoektocht kwam ik ook steeds een C6 tegen.. (cookies). en ja, waarom eigenlijk niet. Prachtige wagen, altijd gevonden… Als we in de auto zitten roepen mijn vrouw en ik steevast in koor; “C6!!” als we er eentje zien. En eerlijkheid gebied te zeggen dat ze nu (voor mij) betaalbaar worden. Alhier en elders had ik al vernomen dat het een, voor Citroën begrippen, zeer betrouwbare auto is met een hoog afwerkingsniveau.

Mijn voorkeur ging uit naar een HDi met een kilometerstand van rond de 240.000 waarvan de distributie etc. etc al gedaan was. Ook de kleur van het interieur moest de “witte” zijn. Deze heb ik gevonden en voor een redelijke prijs over kunnen nemen. Zoals altijd maakt de liefde blind en langzaam beginnen me wat zaken op te vallen. Geen onoverkomelijkheden maar wat kleine zaken.

- Er zit een “tweetje” in het kenteken. Ik moet nog natrekken waar dat vandaan komt en maak me daar vooralsnog geen zorgen over.

- De auto werd zonder trekhaak aangeboden maar er bleek een afneembare trekhaak op te zitten, kwam ik van de week achter, maar de trekhaak ontbreekt.

- De aanstekers doen het niet en dientengevolge ook de USB-opladers die ik daarvoor had aangeschaft niet. Dat is toch wel vervelend. Ik heb de betreffende zekering gecontroleerd maar dat was goed. Nog niet met de multimeter aan de slag gegaan.

- Vering vind ik wat “zoekerig”, in de sportstand beter. Ga nog een afspraak maken om te kalibreren.

- Automatische bak schakelt voor mijn doen nogal laat naar het zesde verzet. Nu ben ik een luie rijden en wil rond de 85-90 toch wel de
zesde hebben. Dat duurt echter tot voorbij de honderd waarbij de toeren oplopen tot zo’n 2000….

- Schakelaars leeslampjes voorin doen het niet. In ieder geval gaan de lampjes niet branden, wel als ik de middelste kop indruk. Dan brandt alles.

- Lampje in make-up spiegel werkt niet.

- EGR kleppen zijn onlangs vervangen maar overweeg afdoppen.
- Distributieriem vervangen bij 235.000 km
- Multiriemen vervangen bij 235.000 km
- Waterpijp is vervangen en gemodificeerd

Het interieur heb ik gereinigd met een sponsje en groene zeep. Ongelooflijk hoe dat daarmee is opgeknapt.

Verder vraag ik me af of ik mijn telefoon via bluetooth kan koppelen met de unit en wat daarvoor nodig is.

Tot nu toe overigens erg tevreden over de eigenschappen van deze wagen. Morgen twee keer 400 km. Heb er nu al zin in.

Ik zal foto’s plaatsen zodra ik ze heb.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 05 november 2016 11:29 AM
  [ # 1 ]

Hallo,

Gefeliciteerd met de C6, het zijn geweldige wagens die je niet veel ziet en rijd fantastisch ik ben er iedere keer nog blij mee na 2 jaar dat ik hem heb.
Ook zal je merken dat je er veel bekijks mee trekt, erg leuk!

Dat tweetje in net nummerbord houd in dat er al 2 keer een nieuw nummerbord op gekomen is, misschien al 2 keer gestolen geweest?

Mijn C6 gaat ook pas rond 95 -100 naar zijn 6 ik heb daar weinig problemen mee, hij is heerlijk stil.

Ook bij mij is het make-Up spiegel lichtje stuk, vermoedelijk kabelbreuk omdat lampje heel is, maar dit zijn maar kleine ongemakken.

Veel plezier met je C6.

 

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 november 2016 08:41 PM
  [ # 2 ]

Dankjewel Marinus. Het rijdt inderdaad geweldig!

Ik heb het probleem met de aanstekers opgelost. In de aansteker voorin lag een paperclip die waarschijnlijk kortsluiting heeft veroorzaakt waardoor de zekering was gepopt. Hier zit ook de bediening van de voorste leeslampjes en de verlichting van de make-up spiegel op. Dus dat werkt weer.

Overigens staat in de Nederlandse handleiding dat de zekering voor de achterste aanstekers in de kofferbak zit. Mijn C6 komt uit Duitsland dus wellicht zit daar het verschil.

Heeft iemand nog tips over het installeren van Bluetooth op de OEM telefoon?

Alweer bedankt.

Michiel

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 november 2016 08:45 PM
  [ # 3 ]

Als de zesde versnelling bij een te lage snelheid wordt ingelegd draait de motor zo weinig toeren dat er zelfs bij een zeer geringe acceleratie enorme belastingen komen te staan op bepaalde onderdelen zoals bv de drijfstanglagers. De drijfstanglagers van de 2.7 liter V6 HDi zijn helaas al niet zo heel erg sterk (er zijn al de nodige motoren vroegtijdig vervangen omdat de lagerschalen gaar waren), dus “ondertoeren” moet je echt zien te vermijden..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 08 november 2016 10:28 AM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd met de aankoop! Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het rijden (en bezitten) van een C6 mij elke dag erg blij maakt. De reacties op de auto zijn overwegend positief en mensen roemen het comfort als ze meerijden.

Ik ben in het begin wat zoekende geweest naar de snelheden en toerentallen, waarmee de C6 het zuinigst rijdt. Ik heb de afgelopen 18 jaar de luxe van een leaseauto gehad en heb er (uit liefde voor de C6) voor gekozen om weer prive een auto aan te schaffen… En ik onderschrijf wat Waterman zegt: de automaat weet zelf wat het beste is voor de motor. Qua souplesse en verbruik. Zo ben ik erachter dat de auto rond 120 km/u vele malen zuiniger rijdt dan rond de 100 km/u. In die lijn is het ook niet zo dat de auto in een hogere versnelling per definitie zuiniger is dan in een lagere versnelling. De automaat houdt goed rekening met het koppel van de motor. Dus lekker de automaat laten denken en elke dag genieten!

Groeten van een tevreden C6 rijder (Ganache met licht lederen interieur)

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 november 2016 10:56 AM
  [ # 5 ]

Van een spark naar een C6, het verschil kan bijna niet groter wel mooi dat je hart boven verstand hebt laten kiezen. Heel veel plezier en natuurlijk zijn foto’s welkom

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 november 2016 02:16 PM
  [ # 6 ]

Haha.. Die Spark beviel/bevalt me prima hoor. Goedkoper kun je gewoonweg niet rijden. All in 9 ct/km. Met een vergoeding van 19t een spaarpotje. Daarbij heb ik natuurlijk ook de CX’en die me het nodige plezier bezorgen. Dus de C6 om te koesteren, de Spark voor de kortere ritjes en stadsritjes en af en toe ook Woon werk. De CX’en ehm… daar moet er eentje van weg maar ik weet nog niet welke.

Groet!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2017 07:36 PM
  [ # 7 ]

Mijn C6 moet gekeurd worden maar is helaas afgekeurd op twee foutmeldingen. Op het originele apparaat van Citroën geen melding maar op de universele, die gebruikt moet worden voor de keuring twee stuks.

- Temperatuur sensor uitlaat
- Uitlaatgas recirculatie

Ik heb een second opinion laten doen bij een ander garagebedrijf maar daar kwamen dezelfde meldingen naar voren. EGR kleppen zitten er nog niet zo lang in. In de auto geen meldingen.
Is dit op te lossen met een ouderwetse roetmeting?

auto is van 2007.

Thanks.

Michiel

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 23 februari 2017 11:27 PM
  [ # 8 ]

Bekende foutmeldingen. Wissen, dan heb je alleen geen readinesstest compleet en zal je dus moeten roetmeten.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 februari 2017 04:58 PM
  [ # 9 ]

Top! Bedankt….

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 maart 2017 05:36 PM
  [ # 10 ]

Zo, ehm… afgelopen weken is er wat onderhoud gepleegd… met de nadruk op wat…

- APK
- HD Leiding voor vanaf HD pomp. Zweette.
- HD Leiding achter vanaf HD pomp. Zweette.
- Veerpoot LV vervangen.
- Alle bollen rondom vervangen
- Draagarm LV vervangen
- Stabilisatiestangen Achter vervangen
- Verstelbare reactie armen achter geplaatst.
- Bak gespoeld
- Wagenhoogte gekalibreerd
- RV Draagarmrubber en Fuseelager vervangen
- Eolystank gevuld
- Wagen is uitgelijnd
- Nieuwe voorbanden die ik eigenlijk achter wilde maar de discussie met bandenboer was zinloos… nieuwe banden zet je altijd achter!!
- Kenteken lampje…. niet te vergeten…

Al met al aardig wat werk maar dat schaar ik onder achterstallig onderhoud.

Het verschil is enorm… heerlijke wagen!  Over een uurtje de CX Turbo uit de stalling halen… ook wel weer zin in…

Gr,

Bliek!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 maart 2017 07:40 PM
  [ # 11 ]

Dat zal wel even slikken geweest zijn! Maar waarschijnlijk vervaagt de schrik en de herinnering aan de rekening snel bij het rijden in de C6!

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 maart 2017 02:58 PM
  [ # 12 ]

Dat was inderdaad wel meerdere keren slikken ja.. Maar goed. Hopelijk ben ik nu voorlopig een gevrijwaard (klopt op eikenhout)

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 14 maart 2017 03:37 PM
  [ # 13 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

- Nieuwe voorbanden die ik eigenlijk achter wilde maar de discussie met bandenboer was zinloos… nieuwe banden zet je altijd achter!!

Maar dan waren jullie het toch eens!?

Adri

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 maart 2017 04:47 PM
  [ # 14 ]

Nee we waren het niet eens Adri… Maar had geen zin meer in gezeur en de banden achter zijn nog best aardig.. Dus het nieuwe rubber ligt voor…. Ik was misschien ook wat vaag in deze haha…

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
fransreek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-12-2016

Gepost: 15 maart 2017 01:28 AM
  [ # 15 ]

Bandenboer heeft gevaarlijk ongelijk. Is het zijn auto??  Zie video: http://www.michelinman.com/US/en/safe-driving/tire-safety/mixing-tires.html

Beste rubber achter = richtingsstabiliteit. Beste rubber voor = op een natte weg je achterligger recht aankijken en niet in de spiegel.

Groet van Frans

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook