30e Salon Champenois, Reims FR, 11-12 mrt 2017
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 oktober 2016 01:00 PM

Het duurt nog even, maar omdat er op het affiche van de Salon Champenois du Véhicule de Collection zo’n mooie Citroën C3 prijkt, mag die toch ook al op dit forum staan?

Omdat de beurs zijn dertigste editie beleeft, is het thema: “Joyeux Anniversaire !”

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 06 maart 2017 08:31 PM
  [ # 1 ]

Wie van de forumers Reims bezoekt en zijn verslag op de voorpagina geplaatst wil zien, weet de .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) te vinden! Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2017 08:57 PM
  [ # 2 ]

Ik rij er zaterdag vanuit Parijs naartoe, heb er nu al weer zin in!

Profiel  
 
cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 11-01-2010

Gepost: 07 maart 2017 05:41 PM
  [ # 3 ]

En dan weer pal voor de kaartverkoop parkeren? Hahaha

Dans son jus

Profiel  
 
Gepost: 07 maart 2017 09:26 PM
  [ # 4 ]

De CineCars crew gaat zondag…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 maart 2017 11:27 AM
  [ # 5 ]

Onze medeforumer René de Boer heeft een kort verslag op autosport.nl gepubliceerd: http://autosport.nl/klasse/nieuws/28617/salon-champenois-du-véhicule-de-collection-viert-30-jarig-bestaan/2

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 maart 2017 09:00 PM
  [ # 6 ]

van de voorpagina

Tussen kinderwagens en snauwende vrouwen

Wat is er met Martijn “CitroenAZU” aan de hand? Hij lijkt wel ongesteld! Hoe hij de 30e Salon Champenois in Reims ervaren heeft, blijkt overduidelijk uit de titel. Zijn verslag is eens iets heel anders, maar de kwaliteit van de foto’s heeft er niet onder geleden. Die zijn weer schitterend!

Reims: altijd weer een leuk begin van een nieuw evenementenseizoen. Zoals haast ieder jaar zit ik dat weekend in Parijs en is het maar een klein stukje rijden naar Reims. Tenminste, het zijn vanuit Parijs een stuk minder kilometers dan vanuit Nederland. Dus ook dit jaar sturen we het rode Eendje weer het champagnecentrum binnen.

Het weer is schitterend en dat uit zich in een drukke beurs, misschien wel te druk…Net als vorig jaar is het zo druk dat op het gemak kijken bij een kraampje er haast niet meer bij is. Je wordt door de waggelende massa haast de kraampjes binnen gedrukt. Om over de ongeduldig duwende Fransman die ook vooraan wil staan en je een por geeft maar te zwijgen. En dan is het zo dat tegenwoordig moeder de vrouw ook nog mee moet, inclusief het kroost. Het kroost dan wel het liefst in wandel- of kinderwagen natuurlijk, want dat is wel zo makkelijk in die smalle paadjes.

En pa maar zoeken naar net dat ene onderdeeltje waar hij natuurlijk nauwelijks de kans voor krijgt, omdat ma hem met een geïrriteerde blik maant verder te lopen, omdat de koters beginnen te protesteren. De kinders hebben het namelijk ook wel gezien en beginnen hun onvrede te tonen met een luid gegil en gekrijs, dat pas ophoudt als de opening waar al dit geluid vandaan komt, wordt gevuld met ijs of snoep. Vader is inmiddels ten einde raad en geeft ma een snauw, hetgeen een nog gevaarlijkere blik van haar kant oplevert en waardoor ze zich vervolgens de rest van de dag zal uitspreken over de prijs van de benodigde onderdelen en het nut ervan…

Bovenstaande is de laatste jaren op grote oldtimerbeurzen meer en meer aan de orde, valt me op. Als getrouwd man valt het volgens mij niet mee je autohobby uit te oefenen. Mijn advies is dan ook: laat je vrouw thuis en je koters al helemaal, zeker wanneer ze zelf nog niet kunnen lopen. Ze hebben mijns inziens niets op zo’n beurs te zoeken en lopen alleen maar in de weg en verzieken je dagje uit. Ga lekker alleen of met je autovrienden naar zo’n beurs, zodat je heerlijk overal op je gemak kan kijken, over van alles en nog wat kan ouwehoeren en beleef weer eens een echt leuke dag. Als bijkomend voordeel worden de paden dan aanzienlijk leger en kan iedereen misschien weer rustig kijken naar al het moois dat wordt aangeboden zonder dat je hielen en enkels aan bonken worden gereden door zo’n geërgerde heks met een kinderwagen.

Natuurlijk is dit wat gechargeerd, maar toch vraag ik me serieus af als ik zo vanaf de zijlijn eens kijk naar al die stumperds die door hun vrouw worden afgezeken, omdat ze met hun hobby bezig zijn, wat het nut is van de aanwezigheid van die vrouw op een beurs zoals Reims. Nu lijk ik vast een azijnpisser, maar ik geniet desondanks; wees niet bevreesd. Het is voor mij in ieder geval niet zo’n irritatiepunt dat ik de beurs niet meer zal bezoeken, sterker nog, ik vind het heerlijk om in het zonnetje tussen het oude ijzer door te lopen en tegelijkertijd naar mensen te kijken, zelfs als ze worden afgezeken door hun partner.

Bijval of protest? Voor beide is hier ruimte!

tekst en foto’s: CitroenAZU

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 maart 2017 09:18 PM
  [ # 7 ]

Hehe, herkenbaar, maar ook een deel omdat de beursorganisaties er zelf meer en meer een ‘gezinsuitstap’ of ‘familie-uitje’ van willen maken. Ik heb ook drie kinderen, als ik naar een ‘grote’ beurs ga is het simpel; ze mogen mee (ze kunnen wel al stappen) maar dan moeten ze mij niet opjagen of beginnen zagen en geloof het of niet, dat werkt! Meestal gaan ze niet mee, maar als ze dan toch eens meekomen, dan zagen ze niet achter snoep/ijs/wafels, nee, ze kijken ook hun ogen uit. Vrouw/vriendin idem, meestal niet mee en als ze mee is, dan laat ze me, dat mag ook wel eens! Smile Ik ga ook niet mee een dagje shoppen met de vriendin, ik laat haar ook Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 maart 2017 09:22 PM
  [ # 8 ]

Het was voor deze redacteur niet gemakkelijk om bij het bovenstaande artikel foto’s te selecteren, want de serie van CitroenAZU bevat vele prachtexemplaren. Daarom doen we er nog een paar!

foto’s: CitroenAZU

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 16 maart 2017 07:28 AM
  [ # 9 ]

Ik ben nu 5 jaar niet geweest en vraag mij af, hoe is het met de prijsontwikkeling, gaat die mee met de hoeveelheid bezoekers, ook omhoog?
Ik vond hem in het verleden goed te doen.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 maart 2017 02:24 PM
  [ # 10 ]

Ik ben er twee jaar geleden geweest, en toen was het ook al erg druk. Vooral ook erg lang wachten bij toiletten en voor een hapje of drankje. Met name in de hallen binnen was het erg druk en schuifelen. Een familie-evenement maken zodat moeder de vrouw en het kroost ook mee kan lijkt prima, maar de beursruimte in Reims leent zich daar eigenlijk niet voor, het terrein is domweg te klein!

Desalniettemin was ik er dit jaar graag naartoe gegaan, maar helaas bleek dat logistiek een niet haalbaar iets.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2017 05:42 PM
  [ # 11 ]

Ik ben dit jaar op zondag geweest, ok, dat is misschien niet ideaal wanneer je net dat ene unieke onderdeel wil scoren voor een ander er mee weg is, maar wanneer je er net als ik toch vooral voor de gezelligheid heen rijdt is het op zondag toch een stuk relaxter. Even crossbloggen dan maar?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 maart 2017 09:59 PM
  [ # 12 ]

Ook ik was er twee jaar geleden bij. Toen inderdaad al erg druk. Dit jaar was het ook voor mij niet mogelijk om erbij te zijn. En inderdaad ik sluit me geheel aan bij bovenstaand betoog: mijn vrouw en ik delen hieromtrent hetzelfde standpunt en gunnen elkaar in deze elk onze eigen weg.Ik was er twee jaar geleden dus met een vriend bij. Was hartstikke gezellig. Qua drukte, fysieke ruimte (maisvelden!) en sanitaire faciliteiten vind ik Lipsheim (Elzas, september) het betere alternatief. Nauwelijks verder rijden, over een minder drukke route dus even snel.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 16 maart 2017 09:59 PM
  [ # 13 ]

Wij waren er zaterdag deze reis en het was er inderdaad eigenlijk te druk. De rode special van Martijn stond gelijk aan de ingang en Rene de boer ontmoette ik bij de 5 HP boekenstand tegelijk met Wouter Janssen (citro Expert) en ik kocht daar de lang gezocht greoene T 55 autotransporter voor mijn Citroën miniaturen Collectie. We zijn pas na 15.00 uur naar binnen gegaan en hebben daar ondanks dat late tijdstip ook nog aankopen gedaan. De prijzen stijgen ook in Reims maar het is er goedkoper als op retromobile en ik heb er enkele vaste verkopers zelfs onder de nederlandse standhouders die gelukkig nog steeds nette prijzen maken als je om een “prix lot ” vraagt

Rene ter Veer

circa 20 keer van de nu 30 festivals als bezoeker aanwezig geweest

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook