2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Zelf trekhaak monteren
benjaminLD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-2015

- DS 3 So Red 1.2 Puretech 110
Gepost: 20 januari 2017 11:50 AM
  [ # 16 ]

Ja dat vind ik ook.
De bevestigingsgaten zijn er wel (was wel even zoeken aangezien de tape die eroverheen geplakt zit was mee gespoten)
maar die belachelijke hoeveelheid bitumen maakt het het plaatsen haast onmogelijk.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 20 januari 2017 12:00 PM
  [ # 17 ]

Toch wel veel verschil in monteren tussen de diverse merken dus. Mijn Bosal haak was zo makkelijk te monteren. Ik hoefde niets van de achterbumper te verwijderen. Ik kon van onderaf overal bij. En ja, bij mij zie je aan de achterkant wel een dop zitten, waar de haak in gaat, maar dat maakt mij eigenlijk niets uit. In de auto zittend, zie ik dat toch niet.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
benjaminLD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-2015

- DS 3 So Red 1.2 Puretech 110
Gepost: 20 januari 2017 03:21 PM
  [ # 18 ]

Ik denk dat daar inderdaad veel verschil in zit. Ik heb in de handleiding van Bosal gekeken en deze balk wordt onder die verstevigingsbalk gemonteerd.
Het zal ook met de uitvoering te maken hebben, aangezien ik een verticaal afneembare haak heb gekocht, en deze dus ‘hoger’ achter de bumper geplaatst moet worden.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 januari 2017 03:42 PM
  [ # 19 ]

Na montage heb je d’r alleen maar plezier van. Ik was zo verstandig om een auto te kopen waar al een afneembare trekhaak (van Thule) op zat Wink

Bevalt super, als de trekhaak d’r af is zie je er ook bijna niks van. Heb wel nog een losbreek kabel moeten kopen omdat de aansluiting hiervoor onder de auto zit en de aanhangwagens die ik tot nu toe achter de auto gehad heb te korte kabels hadden. En de mijne is 13-polig, dus moest een verloopje van 13 naar 7 hebben. Ligt nu standaard achterin de auto Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Dick.W
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-03-2015

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk So Chic
Gepost: 24 januari 2017 10:33 PM
  [ # 20 ]

Wat vreemd dat bij jou de verstevigingsbalk verwijderd moest worden,
ik heb er ook zelf een Umbra Rimorchi trekhaak onder gezet maar ik heb niets verwijderd alleen aan beide zijde de tape verwijderd en 4 boutjes er in en klaar. Trekhaakbalk loopt onder de bestaande balk door bij mij.

DS3 1.6 e-HDI 90 so chic
C4 II 1.2 puretech 130 collection
DS4 1.6 E-HDI 115 business

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 24 januari 2017 10:53 PM
  [ # 21 ]

Het zal aan het type trekhaak liggen; bij mijn DS5 moest de balk er ook af en kwam er een balk voor trekhaak voor terug. Ook ik heb een ‘verticale’ kogel, ik denk dat het daarmee te maken heeft

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
benjaminLD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-2015

- DS 3 So Red 1.2 Puretech 110
Gepost: 25 januari 2017 06:05 PM
  [ # 22 ]

Precies, bij een horizontaal afneembare haak hangt het koppelstuk onder de bumper en kan de balk dus onder die verstevigingsbalk komen.
Bij een verticale haak is het koppelstuk onzichtbaar en moet de balk van de trekhaak hoger geplaatst worden, en moet dus die verstevigingsbalk eraan geloven.

Morgenavond ga ik weer verder sleutelen!
Ik heb deze week een oscillerende multitool gekocht voor de op hande zijnde verbouwing van mijn huis.
Ik wil hem ook gebruiken om de insnede in de bumper te maken, en ik wil ook proberen om met het mes-opzetstuk de tectyl af te steken als ik het eerst wat verwarmd heb.
Hopelijk gaat dat een hoop gemak opleveren.
Inmiddels ook een spuitbus tectyl gehaald om alles wat ik kaal gemaakt heb, inclusief de bouten van de trekhaak mee in te spuiten.

Profiel  
 
benjaminLD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-2015

- DS 3 So Red 1.2 Puretech 110
Gepost: 26 januari 2017 10:59 PM
  [ # 23 ]

Zo, vanavond was een succesvolle avond!
De multitool kwam zeer goed van pas, de kit kon ik zonder moeite verwijderen deze keer.
Daarnaast heb ik er een nette insnede in de bumper mee gemaakt.



Hier zie je duidelijk de kit zitten die het trekhaakframe in de weg zitten.


Hier is het frame bevestigd.



Hier heb ik alles met tectyl ingespoten.



En hij zit! Smile

Het enige wat nu nog rest is de stekkers onder mijn stuur aansluiten, daar had ik nu geen zin meer in. Ze liggen er wel, alleen nog even inprikken. Mooi klusje voor morgenmiddag Smile

Profiel  
 
peijlioo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-12-2017

Gepost: 21 december 2017 10:09 AM
  [ # 24 ]

Interessant om dit te lezen!
Ik sta op het punt een trekhaak voor mijn C4 (2008) te kopen en hoop inderdaad ook dat het een kwestie van schroeven en aansluiten is…
Gelukkig ook geen parkeersignalen. Maar aangezien ik die misschien in de toekomst nog wel wil, heb ik toch voor een afneembare trekhaak gekozen, benieuwd hoeveel effect dit gaat hebben in de praktijk.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook