Dwarsscheepse deining
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 29 oktober 2016 08:49 AM

Geachte forummers,

Omdat mijn dagelijkse wagen aan onderhoud toe was heb ik mijn CX uit mijn garage gehaald voor het foerageren (boodschappen doen). Nu zijn er een aantal verkeersdrempels in het dorp en onderweg naar het foerageergebied en bij het passeren van dit fenomeen viel mijn vrouw en mij op dat de wagen deze hindernissen niet perfect neemt. Mijn CX deint na het overgaan van de drempels over de langsrichting een beetje, niet zoals het hoort dus.

Nu zit ik te denken aan de volgende malheur:
Is een (of meerdere) van de veerbollen niet meer optimaal en hoe kan ik daar achter komen.
Is er iets met de hoogte regeling?

Is er .......?

Wie heeft hier een antwoord op, dan ga ik dit gelijk herstellen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 oktober 2016 03:25 PM
  [ # 1 ]

Inderdaad even je veerbollen laten checken bij bijv. bij ChyParse in Soesterberg. Als dat niets oplevert kan je verder gaan zoeken in de ophanging/steunen. Moet wel ergens in zitten.

Bij mijn CX bleef de auto ook nadijnen. Achter waren de veerbollen gedaan, maar voor niet…. Dus gelijk maar ook de voorste bollen voor de vakantie laten doen. Auto was gelijk weer strak… inveren en gelijk weer in rust. Verschil van dag en nacht.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 oktober 2016 04:20 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad waarschijnlijk in ieder geval 1 veerbol overleden. Overigens zit Chyparse al een aantal jaar in Almere en niet meer in Soesterberg…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook