4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Groene Schicht, waar waren we gebleven…
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 10 januari 2017 12:43 AM
  [ # 46 ]

Bij mij is het 2x precies na 500 km misgegaan. Ik zou nu altijd gaan voor de langere bouten met contramoer.

Adri

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 januari 2017 08:37 AM
  [ # 47 ]

Kijk dan hadden wij indertijd die 500 km goed ingeschat als termijn!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 10 januari 2017 12:48 PM
  [ # 48 ]

LOL Egbert. Maar de 1e keer was 500 km zo precies op tijd dat de bouten/tapeinden M9, plus de brokstukken tripoid op de Péripherique lagen (en de 2e keer ving Yuri de tapeinden op).

Adri

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 13 januari 2017 05:29 PM
  [ # 49 ]

Leuk dat het plaatwerk uit mijn mancave een goede bestemming krijgt, MiGS! Wat die aandrijfassen betreft, ik had kort geleden voor het eerst een tripode-koppeling in handen waarbij ik speling ontdekte in tussen het huis en de afdekplaat. Ik heb toen zekerheidshalve maar een andere koppeling gepakt. Scheelt natuurlijk dat ik er nog wel enkele heb slingeren. Wat mijn groene exemplaar betreft, jouw berichtje is voor mij een mooie aanleiding om het project maar eens in een nieuw draadje te presenteren.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2017 06:36 PM
  [ # 50 ]

De afdekplaat wordt toch tussen het huis en de flens geperst als de schijven worden vastgezet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 13 januari 2017 06:51 PM
  [ # 51 ]

Klopt, maar ik vond het toch geen prettig idee als er beweging in zit.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2017 10:58 PM
  [ # 52 ]

Tja. Ik ben wel benieuwd hoe jij dan denkt over de constructie cilinderkop-koppakking-motorblok. Daar zit ook beweging in als de bouten los zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 14 januari 2017 09:48 AM
  [ # 53 ]
jantje1948 schreef:

Tja. Ik ben wel benieuwd hoe jij dan denkt over de constructie cilinderkop-koppakking-motorblok. Daar zit ook beweging in als de bouten los zijn.

Gelukkig hoef ik daar bij een GS nooit over na te denken!

 

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 16 januari 2017 09:43 AM
  [ # 54 ]

ieder z’n visie, ik hou de boel die op elkaar is ingelopen liever bij elkaar.

Ik heb een paar boutjes M9x40 besteld bij de voormalige onderneming van de familie Agnelli:

het plan is om de helft van de tapeinden te vervangen door bouten met contramoer. Aan de ene kant omdat het met die tapeinden een stuk gemakkelijker monteren is, aan de andere kant zoek ik als nietsgever (© waterman) natuurlijk graag de grens op Wink

Gisterenmiddag het tripoïdehuis dichtgelijmd en de hele voorwielophanging weer ineklaargezet, minus de nieuwe M9x40 bouten, er moeten nog sluitringen onder en die had ik niet meegenomen. Waarschijnlijk kom ik er de volgende keer achter dat die bouten nèt te lang zijn om bij een gemonteerd tripoïdehuis met de kop langs de rand van de rubberen hoes te komen, dus dan mag alles weer los, maar dat zien we dan wel weer…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 21 januari 2017 11:48 AM
  [ # 55 ]

zijn het 8.8 bouten of zie ik dat fout?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 21 januari 2017 01:40 PM
  [ # 56 ]

Op Alfa bouten staan geen waardes

Gr. Wim.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 30 januari 2017 07:07 PM
  [ # 57 ]
karelk schreef:

..8.8 bouten ...?

Het zijn inderdaad 8.8 bouten, staat erop in ieder geval. Ik kan op de Originalanlage geen kwaliteit vinden, noch in het onderdelenboek wordt er met een woord over gerept. De matzwarte kleur suggereert een warmtebehandeling, geen idee wat dat voor een resultaat heeft gehad qua sterkte

Op de bruine zitten er 12, ik rij daar inmiddels enkele 10duizenden kilometers mee rond, gaat tot nu toe goed…

half werk op de Groene Schicht

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 31 januari 2017 01:54 PM
  [ # 58 ]

Lijkt mij een prima oplossing, toch…..

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 27 februari 2017 03:35 PM
  [ # 59 ]

Gisteren ook het stukje dorpel aan elkaar gekleid en het Coskun laten lassen. De vakman is toch beter in naad-aan-naad knetteren sword cool grin

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 27 februari 2017 07:28 PM
  [ # 60 ]

Mooi!

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook