13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive, olieperikelen & de rest
Gepost: 17 januari 2019 09:47 AM
  [ # 181 ]
eliminator 44 schreef:

Ik ben al een poos op zoek naar een werkplaatsboek, hebben jullie er een gevonden?

Is er niet als Vraagbaak en Haynes, maar alleen als Revue Technique, zie https://www.revue-technique-auto.fr/rta-citroen/1988-e-rta-citroen-c3-picasso-essence-depuis-04-2009-1111111100037.html

Ik heb wel gekozen voor een nieuwe versteller, dit gezien de modificatie, nu 3 zeefjes i.p.v. 1.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 17 januari 2019 10:04 AM
  [ # 182 ]

Kan het staan in de CitDocs @René Jongejan?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2019 11:22 AM
  [ # 183 ]

CitDocs, dat is toch de digitale versie van het dealer-WPHB?
Dan staat alles daar zeker in.

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2019 11:24 AM
  [ # 184 ]
sievert68 schreef:

Ben benieuwd, verwacht ongeveer 1 op 3000/3500 gezien de afgelopen tijd.

En, wat is het huidige verbruik?

De volgende oliewissel komt eraan, ben dus wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 17 januari 2019 11:31 AM
  [ # 185 ]

Ja dat klopt, die heb ik tot mijn beschikking

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
sievert68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-11-2017

Gepost: 23 januari 2019 12:20 PM
  [ # 186 ]

Hoi.

Heb begin december een extra motorfluhs uit gevoerd.
Niet omdat het nodig was maar wilde kijken of het wat vaker olie verversen/ motorfluhs van invloed is op het olieverbruik. Heb de volgende werkwijze aangehouden: op bedrijfstemperatuur gebracht
        Olie afgetapt tot de min teken
        0,5 flush middel toegevoegd
        30 minuten met af en toe verhoogde
        toeren laten draaien
        Olie afgetapt NW filter en olie erin.
Olie wat eruit kwam was echt gitzwart terwijl het een mooie goud kleur was. Heb toch het gevoel dat het wel een positieve invloed heeft op het olieverbruik. Zit nu op ongeveer 3000 km dus stabiel sinds de vakantie.
Ik wacht trouwens niet tot de melding olie bijvullen.
Vul olie bij als de oliepijl tegen de min teken aanzit. Dus die 3000 km is een +/- meting.
Maar zolang het zo stabiel blijft ben ik tevreden veel beter zal het niet worden. Hou nu 15000 km aan voor de volgende oliewissel.
Heb wel de krukaspoelie en de wrijving wiel/unit van de waterpomp vervangen ivm klapperende gierende geluiden
Kwam er wel achter dat de waterpomp vervangen moet worden speling in het lager maar lekt nog niet.
Een klus voor in het voorjaar.

 

 

Profiel  
 
Gepost: 23 januari 2019 08:51 PM
  [ # 187 ]

Als het met 5W-40 niet beter wordt dan ca. 1 l/3000 km, overweeg ik het toch niet te gaan gebruiken.
Minimaal hetzelfde resultaat behaalde ik bijna 2 jaar geleden met Carbon Cleaning.
Dit wil ik zeer binnenkort weer laten doen en daarna er maar weer Total Ineo ECS 5W-30 erin.

Profiel  
 
sievert68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-11-2017

Gepost: 23 januari 2019 11:13 PM
  [ # 188 ]

Het is toch een verbetering van +/- 600 km.
Had gehoopt op meer maar vind het nu acceptabel.
Heb wel gelezen dat er dealers zijn die 10w60 in de vti gebruiken en dat de olieverbruik dan aanzienlijk verminderd. Maar dat durf ik niet aan. Gelezen op problemcar.

Profiel  
 
Gepost: 24 januari 2019 12:38 PM
  [ # 189 ]
René Jongejan schreef:

Dit wil ik zeer binnenkort weer laten doen.

Afspraak staat, volgende week vrijdagmiddag.

Profiel  
 
sievert68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-11-2017

Gepost: 24 januari 2019 12:49 PM
  [ # 190 ]

Ben benieuwd naar de resultaten dus hou ons op de hoogte. Wil ook een carbon cleaning doen alleen moet nog een garage vinden die dit kan doen ( omgeving stadskanaal).

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2019 12:12 PM
  [ # 191 ]

Tussen alle olieperikelen door ook nog even een lekkage in het koelsysteem verholpen.
Al enige tijd terug geconstateerd dat het niveau in het expansievaatje langzaam maar zeker daalde.
Wekelijks moest er 50 tot 100 ml kvs bij.
Ook al gezien dat de oorzaak hiervan de aansluiting van de slang op de onderzijde van het vaatje was, het binnenscherm vertoonde daar sporen van kvs.
Omdat het niet goed zichtbaar was wat de boosdoener was zowel slang als vaatje aangeschaft.

Na demontage bleek het dus het rubbertje in de slang te zijn.

Toch ook maar het nieuwe vaatje gemonteerd.

Dit was dus al het derde lek in het koelsysteem, hopelijk ook het laatste.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 28 januari 2019 05:19 PM
  [ # 192 ]

Ziet er weer gelikt uit, welke koelvloeistof heb je erin?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2019 05:21 PM
  [ # 193 ]

Gewoon G12+ van de Action à € 1,99/l. Smile

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 28 januari 2019 05:22 PM
  [ # 194 ]

Die heb ik er ook in, werkt goed en lekker goedkoop

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2019 12:17 PM
  [ # 195 ]

Afgelopen vrijdagmiddag 3 kwartier aan het infuus bij GJO.

Met goed anderhalve week staat er weer 2 x 1000 km/dag voor de boeg.
Voor die tijd er nog even schone olie inclusief filter er in.

We gaan het ervaren.

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook