14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive, olieperikelen & de rest
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 04 februari 2019 06:00 PM
  [ # 196 ]

Merkte je wat toen je er voor het eerst in reed?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2019 07:41 PM
  [ # 197 ]

Je krijgt altijd het advies om op de terugreis wat verder in toeren door te trekken.
Op het traject A5-A9 heb ik dat dus gedaan.

Dan merk je ook niet direct het effect, als je dit normaliter niet doet.

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2019 10:58 PM
  [ # 198 ]

Goed, bijna 2 maanden verder na het vorige bericht.
Wat is er intussen gebeurd?

Op vrijdag 15-02, daags voor de reis naar de wintersport, de olie ververst en een schoon filter geplaatst.
Toen is er weer Total Ineo ECS 5W-30 in gegaan.
Het blok overigens niet geflusht.

Afgelopen weekeinde, 3850 km verder, 1,25 l olie toegevoegd.
Nog geen melding gekregen, maar het niveau op de peilstok was nagenoeg op MIN.

Conclusie, het olieverbruik is gedaald naar 1 l op ruim 3000 km.
Of het nu de Carbon Cleaning is of 2x een snelwegrit van bijna 1000 km, of mogelijk de combinatie ervan, het helpt!

Profiel  
 
strongetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 09 april 2019 12:57 PM
  [ # 199 ]

halo René,

moet de laatste tijd ook regelmatig koelvloeistof bijvullen.
heb vandaag het gedeelte van de luchtinlaat gedemonteerd.
kan met een spiegeltje niet zien waar het lekt, maar er staat wel koelvloeistof op het koppelinghuis.

dus verdenk het thermostaathuis, en wil dit gaan vervangen.
ga morgen wel 3 dagen weg, dus zal maar een fles water meenemen.

heb jij de PDF file nog van het WPHB wat je gekregen hebt, en zou jij mij dit willen sturen ?

@Rene Hoekstra, of zou jij mij dit toe kunnen sturen ?

bvd
Mark

C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 09 april 2019 01:00 PM
  [ # 200 ]

Hallo Mark,
Ik wil dat best voor je opzoeken, stuur dan even via een PM je mailadres en je vin-nummer van de auto, dan zal ik het naar je toesturen per mail.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
strongetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 09 april 2019 01:43 PM
  [ # 201 ]

Rene,

PM gestuurd.

Hartelijk dank

mvg,
Mark

C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 09 april 2019 02:16 PM
  [ # 202 ]

De pdf’s zijn onderweg.
Succes en we lezen graag hoe het is gegaan very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 09 april 2019 02:50 PM
  [ # 203 ]
Rene Hoekstra schreef:

We lezen graag hoe het is gegaan very good

Maar dan wel graag in strongetjes eigen topic. Wink

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 09 april 2019 06:46 PM
  [ # 204 ]

Dat dan weer wel tongue wink

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2019 12:35 PM
  [ # 205 ]

De bolide vroeg weer om aandacht, bij het starten was een bonk te horen.
Even de voorkant omhoog en toen bleek de reactiearm/motorsteun tussen koppelingshuis en koets niet meer in nieuwstaat te verkeren.

Daar zit intussen dus een nieuwe onder.

Ook bezig geweest met de montage van een trekhaak, vorig jaar al eens gebruikt gescoord, maar die moest er toch maar eens onder.
Het is een Brink/Thule met demontabele haak.

De haak zelf plaatsen was niet eens het werk, des te meer het leggen van de kabel naar voren toe.
De bekleding van het linker achterbinnenscherm moet van zijn plek, daar komt een CAN-module.
Vanaf deze module gaan de nodige aders naar de stekerdoos bij de haak.
De module wordt weer aangestuurd door de BSI, dus de bekabeling moet ook die kant op getrokken worden.
Afwerking van de linkerdorpel los, kabel naar voren trekken, achter de gordelautomaat van de bestuurder langs enz.

Eenmaal vooraan moeten er meerdere verbindingen worden gemaakt.
De CAN-bus-sturing op de BSI.

2 voedingsdraden naar de module, deze worden met een hulpkabeltje afgetakt van een reeds aanwezige voeding en elk afgezekerd met 15 A.

En dan nog een aftakking maken op 1 van de draden op de rempedaalschakelaar.
Nog het meeste werk gehad om de kunststof afscherming onder de stuurkolom los te krijgen.
Wat een kloteconstructie!

En als laatste nog aan de onderzijde van de BSM onder de kap een maxifuse wisselen.
Op plek 7, volgens het instructieboekje “zekeringkast interieur”, zat een 80 A en die moest vervangen worden door een 30 A exemplaar.
De reden waarom is mij niet helemaal duidelijk.

Maar uiteindelijk werkt alles!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 12 april 2019 07:43 AM
  [ # 206 ]

Lekker aan de klus geweest very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 11 juli 2019 10:03 PM
  [ # 207 ]

Even een update, een kleine 3000 km verder en er mocht wederom 1,25 l motorolie bij.

Weer terug op het oude verbruiksniveau van ca. 1 l op 2500 km.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 12 juli 2019 12:04 PM
  [ # 208 ]

Wat balen zeg, alle inspanning die je geleverd geeft niet het gewenste resultaat…..... wat ga je nu ondernemen?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
Gepost: 12 juli 2019 12:23 PM
  [ # 209 ]

Niets meer dan regelmatig er olie bij kieperen.

Dus het olieverbruik maar accepteren als nare karaktereigenschap van dit blok. nono

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive
Gepost: 12 juli 2019 12:26 PM
  [ # 210 ]

zit niets anders op helaas…................... balen

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook