28 van de 38
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Harzrun Citroën-Forum, Clausthal DE, 13-17 sep 2017
Gepost: 07 september 2017 12:44 PM
  [ # 406 ]

ik heb dus alleen een zwemvest maar je gaat me toch niet in de water gooien lucas????

doei

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 september 2017 01:51 PM
  [ # 407 ]

Op dit moment ben ik dat niet van plan Smile

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 september 2017 02:13 PM
  [ # 408 ]

Hoeveel bier, Lucas? Laughing

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 september 2017 08:14 PM
  [ # 409 ]
waterman schreef:

Ik denk dat hij jou te groot zal vallen. Check die links maar eens.

Een M65 met liner valt best mee qua prijs. 6 tientjes is echt prima te doen voor een goeie kwaliteit comfortabele en vooral warme jas.

Maar ik moet mezelf herstellen: de mijne is een Marquardt & Schulz, dus een Bundeswehr item. Bijna gelijk aan de M65, maar er zit een (non-oprol) capuchon aan vast. Ik heb dat ding denk ik al meer dan 20 jaar. Ik had m’n hele servicekit voor de Tomos 2L in de zakken van dat ding bij me. Volstrekt onnodig want daar ben ik maar één keer mee blijven staan met een ontplofte koppeling (echt!) en daar begin je met een bougiesleutel, een multi-schroevendraaier en steeksleuteltjes 10, 11 en 13 niet veel tegen Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 september 2017 09:55 PM
  [ # 410 ]

Van de voorpagina

Nog zes nachtjes slapen!

We tellen af naar de Harzrun door deelnemers en organisatie in de spotlights te zetten. Aftrappen doen we met de Axel, die sinds 2015 bij de huidige eigenaar verblijft, aangeschaft ter gelegenheid van de Alpenrun.

En dat bleek nogal een succes, al zeg ik het zelf (uw redacteur en tevens eigenaar van de Axel in kwestie). Niet dat zulk succes vanzelfsprekend is, want er waren de nodige uitdagingen in de aanloop naar de Alpenrun. Toch hoort dat ook in het proces van je auto leren kennen en er een band mee opbouwen. Natuurlijk is de Axel een bekende hier op de voorpagina, maar ook buiten dit forum stond de Axel zijn mannetje door de rollenbank bij Beek Autoracing in Den Haag te tergen (en onder de olie te lekken). Voor degenen die dat niet gezien hebben: de Axel perst er zomaar 71 pk uit, en dat zijn er tien meer dan in het boekje staat!

Echt veel heb ik verder niet gedaan met de Axel, op een enkele toerrit na. En dat werkt toch wel een beetje schuldgevoel in de hand. Daarom kan ik niet wachten weer een flinke trip te maken met dit lor. Veel is daar op dit moment niet voor nodig: een oliewissel staat ingepland en ik moet nog even een dimlichtschakelaar werkend krijgen. En dan lekker in de veren door Duitsland.

Samen met Sjoerd ‘Tilanus’ zal ik (2d) equipe 13 vormen en wij kunnen ons bij voorbaat geen mooier startnummer voorstellen!

Wil je ook eens op de voorpagina? Schrijf een e-mail aan .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 september 2017 02:06 PM
  [ # 411 ]

Oh, ik heb er zo ontzettend zin in!
Toegegeven: liever in het zonnetje dan in de regen, maar de sfeer zal er niet minder om zijn Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 september 2017 02:11 PM
  [ # 412 ]

Wir sind die Sonnen im Harz!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 08 september 2017 02:28 PM
  [ # 413 ]

Und darüberaus dürfen wir (ich) nicht klagen.

Adrianus

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 september 2017 03:48 PM
  [ # 414 ]

Zei er iemand zon?

 

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 september 2017 09:34 PM
  [ # 415 ]

Van de voorpagina.

Nog vijf nachtjes slapen: kilometers maken in een eend

Forumlid Robcap reed twee jaar geleden mee in de Alpenrun met zijn groene 2CV. Ondanks een beetje pech tijdens de rit was het duidelijk: met die eend moest gereden worden!

Toen we aan de Alpenrun begonnen, had ik 8400 km gereden met de pas gerestaureerde 2CV die ik al 18 jaar had en na 14 jaar stilstand werd gereanimeerd. Alles werkte wel naar behoren, was mijn idee, maar dit zou toch een serieuze test worden. Tijdens de rit niet echt problemen gehad, behalve de beroemde afgebroken ventilatorpoelie, die vakkundig met het betere bak- en braadwerk werd gerepareerd door de helden van de wegenwacht. Nog wat klein kluswerk onderweg, maar niets ernstigs. Er manifesteerde zich wel een kapotte homokineet, maar we kwamen zonder problemen thuis, gewoon niet te hard door de bochten.
Het reisverslag is hier nog te lezen. 2700 km in 8 dagen door 8 landen! Schitterend!!

In de winter na dit feest heb ik een motor opnieuw opgebouwd, met nieuwe VGS cilinders, 652cc. Ook een gereviseerde bak er achter met Quaiffe differentieel en ook nieuwe aandrijfassen en voorwiellagers. Die waren tijdens de restauratie nog niet aan de beurt gekomen. Dit moet een reisauto worden.
Vorige zomer een testrit met de nieuwe motor naar zuid Frankrijk, met trips door de Pyreneeën naar Andorra. Grotendeels over de route national, heerlijk toeren.

In de herfst 2016, in september en oktober ging onze trip naar IJsland, kamperen met z’n tweeën. Een rondrit van dik 3700 km over het eiland in 3 weken, met 2000 km retour naar Hirtshals. Wat een onvergetelijke ervaring. Dat gaan we nog eens doen, dan met een stop-over van een paar dagen op de Faeröer. Daar in een museum een mooie Kegresse gezien.

Dit jaar nog niet zo gek veel gereden, de Petit Pressé met mijn zoon en afgelopen zomervakantie naar Cornwal voor een stevige wandeling langs de zuid-westkust. Dat was een retourtje Engeland van 2000 km.

En nu zijn we dan klaar voor de Harz. Ik kende voor de start van het Alpenrun-evenement niet veel mensen persoonlijk, maar het bleek zeer aangenaam gezelschap.
Zo aangenaam, dat we niet twijfelden om ons in te schrijven voor de Harz-run. Het belooft een mooie trip te worden.

Tekst en foto’s: Robcap

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 09 september 2017 06:44 PM
  [ # 416 ]

Beste mensen ik wil jullie alvast heel veel plezier wensen in de Harz.
Helaas kan ik niet mee, had het heel graag gewild.
Het is een prachtig mooi gebied waar ik al diverse keren geweest ben.

Ook wel op de camping gestaan waar jullie heen gaan, het is te hopen dat het weer wat beter wordt, anders zitten jullie daar letterlijk in de wolken Wink
Ik heb dat wel eens een paar dagen meegemaakt, maar als je dan een eindje gaar rijden en je zakt wat dan heb je weer vrij zicht.
Als jullie naar de Brocken gaan doe dat in ieder geval op een heldere dag, het is een mooie belevenis met die stoomtrein. Voor de sportievelingen je kunt het ook lopend doen.

Ik weet niet naar welk bergwerkmuseum jullie gaan, in Clausthall-Zellerveld is er eentje maar bij Goslar is er ook eentje waar je met een treintje echt de mijn in gaat. Persoonlijk vond ik die bij Goslar het mooiste.

Onder Duderstad heb je een heel mooi grensland museum, dit is een oude grensovergang tussen oost en west Duitsland.

Nogmaals heel veel plezier gewenst met elkaar.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 september 2017 09:17 PM
  [ # 417 ]

Van de voorpagina.

Nog vier nachtjes slapen: de witte XM

We tellen af naar de Harzrun en vanavond laten we forumer Jaco aan het woord!

Sinds de Alpenrun in 2015 kijk ik al uit naar de volgende forum-trip en over een paar dagen is het eindelijk zover. Waar anderen graag ergens verblijven, rijd ik graag ergens heen. Van het reizen als doel word ik gelukkig en het wordt nog leuker als je met een groep gelijkgestemden bent. En met auto’s die stuk kunnen, want dat voegt eerlijk gezegd wel iets toe aan de hele beleving.

Voor de Alpenrun had ik de XM als gimmick voorzien van race-striping, maar zoveel pretentie werd door de dame acuut bestraft met een gescheurde HD-retourleiding net over de Duitse grens. Hoewel ze daarna geen krimp meer heeft gegeven en fluitend over de Alpenpassen zoefde, neem ik dit jaar geen enkel risico en verschijnt ze maagdelijk wit in de Harz.

Niet dat ik me nu helemaal geen zorgen maak. De afgelopen maanden waren nog best spannend vanwege onduidelijke storingen die de motor deden inhouden of de auto zelfs niet lieten starten. Gelukkig lijkt het erop dat alle problemen nu verholpen zijn en met een setje nieuwe dashboardlampjes is het witte gevaarte écht helemaal klaar om een paar dagen door de prachtige Harz te sturen. Alleen nog even een paar nieuwe wissers monteren ter voorbereiding op de voorspelde regen en dan kan er niks meer misgaan. Toch?

door Jaco met foto’s van woutersmits en Jaco

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 september 2017 08:03 PM
  [ # 418 ]

Van de voorpagina

Nog drie nachtjes slapen: ook voor de ANWB!

47 jaar oud, 33 pk, 2 zitplaatsen en een heleboel gereedschap. Dat is de korte omschrijving van de AK350 “Wegenwachteend” waar wij, Henk en Yuri, tijdens de Harzrun 2017 acte de présence zullen geven als ondersteuningsvoertuig.

Sommigen van jullie kennen ons van de Alpenrun, de Raid Arctique of Le Citron Pressé. Wij zijn het wegenwachtteam waar de deelnemers een beroep op kunnen doen als hun wagen er ondanks de goede voorbereiding toch mee stopt. De afgelopen jaren hebben we tijdens diverse evenementen van het Citroën-forum mooie avonturen mogen beleven met elkaar. Een radiateurwissel diep in Zweden, een CX de Stelviopas op slepen, laswerk aan een krukaspoelie: kom maar op, wij zijn d’r klaar voor. We hebben zo’n beetje al het gereedschap mee wat je nodig kan hebben voor de meest uiteenlopende modellen. Van spanningzoeker tot uitleesapparaat. Gaat er iets kapot dan proberen wij het te maken en daarbij is de hulp van de hele groep soms noodzakelijk want tja, no parts, no glory. Het is voor ons dus handig als de deelnemers zelf voor wat reserveonderdelen zorgen. Want daar kunnen wij hun dan weer mee op weg helpen.

Daarnaast vinden wij het natuurlijk ontzettend gezellig om mee te gaan met deze rit en zijn we ook beschikbaar voor kleine herstellingen aan de veldkeuken, het regelen van brandhout en het brengen van goede sfeer en sappige anekdotes. Tot woensdag!

tekst: Waterman met foto’s van Arjan Verkade (titelfoto) en Ree

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 11 september 2017 12:07 PM
  [ # 419 ]

Het is stil in dit draadje. Laat ik dan even een praktische vraag stellen:

Volgens mij is het al vaker besproken, maar in welke nav-app kan ik de .kml bestanden importeren? Ik gebruik de tomtom-app op mijn iPhone, maar daarin kan ik geen routes importeren.

Profiel  
 
Wegenwacht Eend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-2013

Gepost: 11 september 2017 12:15 PM
  [ # 420 ]

Je moet even een account aanmaken op TomTom Mydrive op internet. Vandaar uit kun je GPX routes importeren en synchroniseren met je TomTom app. De GPX routes heb ik wel voor je.

Profiel  
 
 
28 van de 38
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook