2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Droomwens: stukje rijden in een DS (Friesland)
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 16 november 2016 05:41 PM
  [ # 16 ]

Sensaties onder woorden brengen is altijd moeilijk, en verwáchtingen van sensaties onder woorden brengen nog veel moeilijker! Laat Kiki eerst maar eens rijden…

Profiel  
 
Kiki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-11-2016

Gepost: 16 november 2016 05:46 PM
  [ # 17 ]

Ik denk dat je over de weg zweeft, voor mij gevoel ik rijd zelf xantia,  denk dat de vering van ds veel beter was dan de Citroën van nu, en ja moeilijk uit te leggen, ik weet nog dat je er als passagier in zat, je weinig tot niets vernam, van hobbels en bobbels, of idealiseer ik het nu? Ik vind het ook gewoon een prachtige gestroomlijnde auto, een mooiere kan ik niet bedenken, ik wil mijn xantia,  12 jaar in mijn bezit niet kwijt, maar als ik kon zou ik denk ik snoek kopen,maar dan moet je zelf handig zijn of mensen kennen die repareren
Kunnen en opknappen,

Profiel  
 
Kiki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-11-2016

Gepost: 16 november 2016 06:35 PM
  [ # 18 ]
Kiki schreef:

Ik denk dat je over de weg zweeft, voor mij gevoel ik rijd zelf xantia,  denk dat de vering van ds veel beter was dan de Citroën van nu, en ja moeilijk uit te leggen, ik weet nog dat je er als passagier in zat, je weinig tot niets vernam, van hobbels en bobbels, of idealiseer ik het nu? Ik vind het ook gewoon een prachtige gestroomlijnde auto, een mooiere kan ik niet bedenken, ik wil mijn xantia,  12 jaar in mijn bezit niet kwijt, maar als ik kon zou ik denk ik snoek kopen,maar dan moet je zelf handig zijn of mensen kennen die repareren
Kunnen en opknappen,

misschien ook stukje jeugd sentiment,

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 november 2016 08:20 PM
  [ # 19 ]

Wat vering betreft, als je houdt van zweven, gaat er niets boven een oude DS met gedeelde bollen. Als die goed in orde is strijkt zij alles glad.

Profiel  
 
Kiki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-11-2016

Gepost: 16 november 2016 08:45 PM
  [ # 20 ]

Ja, ik zal mijn ervaring delen, als zover is, kwam nog foto tegen met kenteken, zal eens op rdw kijken of die nog bestaat

Afbeelding Bijlagen
FB_IMG_1479324964006.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 16 november 2016 09:35 PM
  [ # 21 ]

Helaas, de RDW herkent de 77-61-JV niet. Ik weet alleen niet of dat automatisch betekent dat de auto niet meer bestaat.

Profiel  
 
Kiki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-11-2016

Gepost: 16 november 2016 09:54 PM
  [ # 22 ]

Ja had het ook gezien, mijn vader heeft nog een gehad, alleen is kenteken niet te lezen op foto, heeft de ds trouwens stuurbekrachtiging?  En wat is versnelling,  stuur of gewoon pookje, of is dat per type verschillend?

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 november 2016 09:55 PM
  [ # 23 ]

Hij zou nog kunnen bestaan als hij al jaren ergens in een schuur staat of zo. Ken ik meer auto’s van en die herkent de RDW ook niet.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 november 2016 12:01 AM
  [ # 24 ]

Ik heb een motorfiets die 43 jaar zoek is geweest en waarvan de eigenaar hem nooit op zijn naam heeft gezet. Dus die was administratief verdwenen, maar lag in onderdelen in een schuur.

De DS heeft stuurversnelling of een klein pookje boven het stuur als het een halfautomaat is en er zijn late types met een volautomaat. En het merendeel heeft stuurbekrachtiging, de exemplaren zonder bekrachtiging zijn volgens mij zeldzaam.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 november 2016 07:51 PM
  [ # 25 ]
Kiki schreef:

Ja had het ook gezien, mijn vader heeft nog een gehad, alleen is kenteken niet te lezen op foto, heeft de ds trouwens stuurbekrachtiging?  En wat is versnelling,  stuur of gewoon pookje, of is dat per type verschillend?

Er is natuurlijk niets mis met een Xantia, een moderne auto voorzien van alle gemakken welke comfortabel rijdt door het veersysteem.

Een DS is natuurlijk even wat anders. In zijn tijd al uniek, nu met 40 a 50 jaar oud natuurlijk helemaal.
Er rijdt simpelweg niets zoals een DS. Nagenoeg alles is net even anders, vaak op een leuke manier.

Een DS heeft altijd stuurbekrachtiging. Een ID soms niet, maar meestal wel, daarbij heeft een ID altijd een handbak.
Een DS kan een 4 of 5 handbak hebben, maar ook veel halfautomaten. Zelfs een volautomaat is mogelijk, maar vrij zeldzaam.

We horen de ervaring graag Wink

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 05 december 2016 08:22 PM
  [ # 26 ]

Kiki,
je kunt ook overwegen om NIET in een DS te gaan rijden. Na al die jaren heb je waarschijnlijk een te geromantiseerd beeld in je hoofd. Tuurlijk, een DS rijd lekker, als je maar in acht neemt dat het een auto van minstens 40 jaar oud is. Het veercomfort is zoals bekend onovertroffen, dat vindt je in geen ander auto, maar…..  het is gewoon een oude auto. Een zo rijdt ie ook.
Ik heb laatst mijn zwager eens in die van mij laten rijden,  de beste man spaart al tig jaar alles over de DS, maar had er nooit in gereden. De reactie was: hmmm, is dat het nou….  en dat is best te begrijpen.
Dus wil je dat ideaalbeeld in je hoofd houden…

Toen ik mijn eerste snoek kocht kwam ik uit de Renault4,  en man wat reed die snoek lekker. Toen ik een paar jaar geleden weer een Snoek kocht, reed ik dagelijks in de XM, en man wat viel dat tegen.
De techniek gaat steeds verder vooruit, de snoek blijft de snoek.
Tuurlijk, stap er in, ruik het, voel de zetels, rij een stukje, prachtig.
Maar eerlijk is eerlijk, als ik verder dan 25km weg moet pak ik mijn Peugeot Partner diesel hobbelbakje..

PS: je mag best even in die van mij rijden door het prachtig NO-Friesland

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2016 08:38 PM
  [ # 27 ]

Dat herken ik eigenlijk helemaal niet…

De eerste keer dat ik in een DS reed was een proefrit bij een bedrijf. Ik kreeg de DS mee, het heeft nog geen minuut gekost om tot de conlusie te komen dat ik me er prima in thuis voelde.

Ik rijd nog steeds met gemak 400 km op een dag in mijn DS, ook daarboven is gaat prima.

Maar ik zou er niet dagelijk in willen rijden of afhankelijk van willen zijn.
In de zomer kan het heet zijn, in de winter koud, regen is ook niet ideaal. File rijden doe ik liever ook in iets anders, of nog beter helemaal niet.
Maar het blijft een pracht van een machine, elke keer kom ik tot de conlusie dat het erg fijn rijdt. Het zicht rondom is erg goed en het rijdt nog lekker vlot door ook. Het veer comfort tja, dat kan je alleen maar ervaren…

Profiel  
 
Kiki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-11-2016

Gepost: 05 december 2016 10:32 PM
  [ # 28 ]
Griemer schreef:

Kiki,
je kunt ook overwegen om NIET in een DS te gaan rijden. Na al die jaren heb je waarschijnlijk een te geromantiseerd beeld in je hoofd. Tuurlijk, een DS rijd lekker, als je maar in acht neemt dat het een auto van minstens 40 jaar oud is. Het veercomfort is zoals bekend onovertroffen, dat vindt je in geen ander auto, maar…..  het is gewoon een oude auto. Een zo rijdt ie ook.
Ik heb laatst mijn zwager eens in die van mij laten rijden,  de beste man spaart al tig jaar alles over de DS, maar had er nooit in gereden. De reactie was: hmmm, is dat het nou….  en dat is best te begrijpen.
Dus wil je dat ideaalbeeld in je hoofd houden…

Toen ik mijn eerste snoek kocht kwam ik uit de Renault4,  en man wat reed die snoek lekker. Toen ik een paar jaar geleden weer een Snoek kocht, reed ik dagelijks in de XM, en man wat viel dat tegen.
De techniek gaat steeds verder vooruit, de snoek blijft de snoek.
Tuurlijk, stap er in, ruik het, voel de zetels, rij een stukje, prachtig.
Maar eerlijk is eerlijk, als ik verder dan 25km weg moet pak ik mijn Peugeot Partner diesel hobbelbakje..

PS: je mag best even in die van mij rijden door het prachtig NO-Friesland[/quote

Ik heb dat eerder gehoord, jaren terug wou ik een ds kopen, en vroeg mijn zwager om mee te gaan kijken, die was autoverkeer,  hij zij moet je niet doen, zal je vies tegen vallen, dus ja misschien romantiseer ik de ds, maar dat kan ik nadat ik er in gereden heb pas beoordelen, maar als ik met mijn vader praat over de ds, zegt hij had hem nooit weg moeten doen, en is hij vol enthousiasme

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 05 december 2016 10:42 PM
  [ # 29 ]

Kiki, neem die uitnodiging(en) aan: als het tegenvalt, jammer dan. Beter dat dan dat je er altijd spijt van zult hebben nooit aan het stuur van zo’n droom-DS te hebben gezeten!

Profiel  
 
Kiki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-11-2016

Gepost: 05 december 2016 11:05 PM
  [ # 30 ]

Ja, zo denk ik er ook over, gaan het in het voorjaar zien, zie er naar uit

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook