Handrem en schokkerig wegrijden
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 15 november 2016 08:47 PM

De laatste tijd heb ik gemerkt dat mn C4GP weer wat schokkerig rijdt in de eerste versnelling. Aangezien ik een EB6V heb, houd ik gelijk mn hart vast of er weer nieuwe koppelingsplaten en drukgroep in moeten. Dat zou toch niet nodig moeten zijn, ik heb ze bij 130.000 km laten vervangen en zit nu op 205.000 km.

De afgelopen 2 weken heb ik bij het wegrijden de handrem er eerst handmatig afgehaald, dan de bak in de A gezet en weggereden. En waarempel, het optrekken gaat zo soepel als een warm mes door de boter. Maar dat heb ik toch liever niet als permanente oplossing.. Herkent iemand dit ?

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 16 november 2016 09:46 AM
  [ # 1 ]

Ik heb een vol automaat en die heb ik laten spoelen bij Oldenhage, ik kwam in gesprek met die monteur over de handrem, hij zei dat het beter is om de handrem gewoon handmatig los te halen en dan weg te rijden, misschien dat bij jou omdat je die EB6V bak heb er toch iets meer kracht op je koppeling komt waardoor hij gaat schokken,(eigenlijk rij je weg met de handrem aangetrokken)ik denk zelf dat je koppeling meer slijt hierdoor omdat je toch even vast staat en dan gas geeft en dan de handrem pas los gaat.

Ik zet me automaat ook altijd eerst in N zodat tie neutraal loopt en dan de handrem erop en dan in P, ook als ik wegrij haal ikzelf de handrem eraf en dan zet ik hem in D en dan rij ik pas weg.
Misschien is dit raar maar zo heeft de monteur gezegd dat het beter is voor de bak en auto, misschien werkt het voor de EB6V ook.

Ik hoop niet dat je koppeling alweer aan vervanging toe is.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 16 november 2016 04:04 PM
  [ # 2 ]

Omdat je aangeeft dat het schokkerig optrekken niet plaats vind bij het wegrijden zonder handrem, kom ik met het volgende idee:

Zou het kunnen zijn, dat je achterremmen wat vuil zijn en de handrem daardoor moeilijker los komen? Spul even demonteren, schoon maken en opnieuw in het vet zetten. Baat het niet, schaden doet het zeker niet.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 16 november 2016 08:34 PM
  [ # 3 ]

@Rene, ik denk ook dat het toch beter is voor de auto om m zelf van de handrem af te halen, ik blijf dat maar gewoon doen. Hopen dat het niet te laat is Sad

@RuudR, dat is ook een idee, ik ben zelf niet zo handig, maar vrijdag moet ie toch voor de winterbandenwissel, ik zal dan eens vragen.

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook