1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX 19 TRD - Madame Cali
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 november 2016 12:09 PM

Na wat wikken en wegen afgelopen week toch de beslissing genomen om de 19 TRD te kopen die ik al een tijdje had gezien. Het was op zich wel duidelijk dat ik graag een type 1 BX diesel wilde voor dagelijks gebruik.

Uiteraard is ze niet in perfecte conditie, maar de meeste punten zijn relatief makkelijk aan te pakken.

Een to do lijstje:

4 nieuwe deuren; (ik heb al vier aardige type 2 deuren, maar die moeten nog gespoten worden en voorzien van de elektrische bediening die ik nu heb).

Nieuwe koppeling; gaat zwaar en ik heb het gevoel dat ze op snelheid (>100 km) soms wat doorslipt bij gas geven.

Distributieriem/waterpomp/v-riem; geen idee wanneer die voor het laatst is gedaan

olie/oliefilter; olie aan de peilstok is zwarte pieten zwart

Airco compressor vervangen; de huidige zit vast, ik heb nog een andere liggen die volgens service.citroen.com zou moeten passen. Vullen komt in de lente wel

Aanvoerslang LHM naar HDpomp vervangen; heeft wat droogte scheurtjes

Riem HD pomp vervangen; dan is dat maar gedaan

Laswerk in de kofferbak

Aansluiting interieur ventilatie aanpassen; is nu direct op de accu aangesloten, dus als je hem niet uit zet, loopt de accu leeg

Verklikker lampen; als je het contact uitzet dan gaat er een luchtalarm af

Bedrading koplampen; stadslicht functioneert niet separaat van het dimlicht; bekabeling is slecht/matig

Rechter voorscherm heeft een deuk

Bumpers zijn matig; maar vind deze maar eens in vert cali

Interieur reinigen; zowel stoelen als vloerbekleding

Radio plaatsen; ik kan niet zingen, dus het regent al de hele week

Afbeelding Bijlagen
IMG_9987.JPGIMG_9988.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 november 2016 12:11 PM
  [ # 1 ]

En van binnen Smile

Afbeelding Bijlagen
IMG_9997.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 16 november 2016 08:57 PM
  [ # 2 ]

Wat een super leuke BX Type1. Zeer bijzonder. Ik heb je verhaaltje gelezen, maar als je 4 deuren gaat spuiten waarom dan niet direct een rechterspatbord en de bumpers opnieuw in kleur spuiten. Op de foto lijkt het of de bumpers al een spuitbeurtje gehad hebben in het verleden. Ik wees je veel rijplezier met de BX.

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 november 2016 09:10 PM
  [ # 3 ]

Ja, dat van dat scherm had ik me ook al bedacht…
Goed idee dus Wink

Bumpers zijn beide inderdaad al eens gespoten, maar die hebben denk ik een andere kleur dan het plaatwerk.

Dat staat wat minder hoog op het prioriteitenlijstje. Net als de achterruit verwarming. Die werkt ook meer niet dan wel. Er moeten eigenlijk ook nieuwe gasveren in de klep…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 november 2016 12:27 PM
  [ # 4 ]

Wat een leuk gebakje. Veel knutselplezier!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
KoenB
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-2016

- BX 16 TZI
Gepost: 17 november 2016 09:43 PM
  [ # 5 ]

Fantastische kleur en uitvoering! Maar als ik het goed begrijp is dit een TRD mét airco? Ik wist eerlijk gezegd niet dat dergelijke combinatie bestond :O

En die loods, komt me bekend voor Wink

Citroën BX 16 TZI 1990

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 november 2016 09:57 PM
  [ # 6 ]

Ja blijkbaar wel. Ik heb me nog niet heel erg in BX’en verdiept. Maar het is volstrekt origineel!

Het is een soort van zoete inval Smile maar wel gezellig

Positief bericht: volgens de vorige eigenaar is de distributie 40.000km/4 jaar geleden gedaan. Aangezien er nu 218.000 op de teller staat, ga ik die vervangen bij 250.000, dan zit ik safe.

Zaterdag alvast nieuwe olie en wat poetswerk!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 17 november 2016 11:39 PM
  [ # 7 ]

dat zijn de betere berichten!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 18 november 2016 04:22 AM
  [ # 8 ]
LaScarabée schreef:

... Er moeten eigenlijk ook nieuwe gasveren in de klep…

Die gasveren hoeven je de kop niet te kosten, die zijn gewoon nieuw te koop van betaalbaar tot duurder. Kijk maar eens op rexbo.nl, de Nederlandse website van een Duitse groothandel. Daar staan ze vanaf € 14,99 tot € 58,89 p/stuk (incl. O.B. maar excl. verzenden). Alle originele Citroën onderdeelnummers staan er bij, net zoals de alternatieven van andere merken, compleet met hun artikelnummers.

Profiel  
 
Gepost: 18 november 2016 01:40 PM
  [ # 9 ]

Leuk!  Deze vond ik nog in ‘t archief Smile

Untitled by azu250, on Flickr
97-PGJ-6 by azu250, o97-PGJ-6 by azu250, on Flickrn Flickr

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 18 november 2016 01:53 PM
  [ # 10 ]

wat is het ding toch lelijk Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 november 2016 01:56 PM
  [ # 11 ]
Palas schreef:
LaScarabée schreef:

... Er moeten eigenlijk ook nieuwe gasveren in de klep…

Die gasveren hoeven je de kop niet te kosten, die zijn gewoon nieuw te koop van betaalbaar tot duurder. Kijk maar eens op rexbo.nl, de Nederlandse website van een Duitse groothandel. Daar staan ze vanaf € 14,99 tot € 58,89 p/stuk (incl. O.B. maar excl. verzenden). Alle originele Citroën onderdeelnummers staan er bij, net zoals de alternatieven van andere merken, compleet met hun artikelnummers.

Top! Eerst het belangrijke onderhoud, dan het comfort. Maar deze kende ik nog niet

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 november 2016 01:57 PM
  [ # 12 ]
CitroenAZU schreef:

Leuk!  Deze vond ik nog in ‘t archief Smile

Untitled by azu250, on Flickr
97-PGJ-6 by azu250, o97-PGJ-6 by azu250, on Flickrn Flickr

Die eerste foto verklaart inderdaad de gaten in de voorbumper. En wat een verschrikkelijke wieldoppen!

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 november 2016 01:58 PM
  [ # 13 ]
Twan238 schreef:

wat is het ding toch lelijk Laughing

Lijkt op het baasje? Wink

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 november 2016 04:11 PM
  [ # 14 ]

Update tijd!

1) 4 nieuwe deuren; (ik heb al vier aardige type 2 deuren, maar die moeten nog gespoten worden en voorzien van de elektrische bediening die ik nu heb).
2) Nieuwe koppeling; staat op de planning voor 3 december
3) Distributieriem/waterpomp/v-riem; pas te doen bij 250.000 km
4) olie/oliefilter; gedaan

5) Airco compressor vervangen;
6) Aanvoerslang LHM naar HDpomp vervangen; heeft wat droogte scheurtjes
7) Riem HD pomp vervangen; dan is dat maar gedaan
Cool Laswerk in de kofferbak
9) Aansluiting interieur ventilatie aanpassen; is nu direct op de accu aangesloten
10) Verklikker lampen; als je het contact uitzet dan gaat er een luchtalarm af
11) Bedrading koplampen; stadslicht functioneert niet separaat van het dimlicht; bekabeling is slecht/matig
12) Rechter voorscherm heeft een deuk
13) Bumpers zijn matig; maar vind deze maar eens in vert cali
14) Interieur reinigen; zowel stoelen als vloerbekleding
15) Radio plaatsen; ik kan niet zingen, dus het regent al de hele week

Bijna de gehele BX is voorzien van Cunifer leidingwerk. Dus dat is mooi. Motor was droog, alleen de versnellingsbak zat nogal onder de olie. Ik hoop bij het vervangen van de koppeling te zien waar dit vandaan komt.

Kortom, best wel een goede BX. En nog eens zuinig ook! Overigens valt het vermogen me 100% mee. Goed, je rijdt wel vooraan de file… Maar het valt me niet tegen

Profiel  
 
Bitter-Sweet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014

- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Gepost: 22 november 2016 07:08 PM
  [ # 15 ]

Volgens mij kom je met de BX in een vlog van Werner Budding van Autovisie voorbij, maar kan me vergissen natuurlijk.
Werner Budding op 9:23 min.

Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.  gooi

Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook