6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Deux-Chevrons’ DS 23 - DS spiegels monteren
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 januari 2017 10:05 PM
  [ # 76 ]

Wat zou het dan wel zijn, een DS21M?

Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1993983/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 januari 2017 10:10 PM
  [ # 77 ]

De foto’s die ik heb gezien van b.v. de motor, die is niet uitgerust met een expansievat. Misschien even wachten op reactie van de eigenaar.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 januari 2017 10:27 PM
  [ # 78 ]

Kan wel kloppen, de foto die ik heb gezien was een motor zonder expansievat.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 januari 2017 10:32 PM
  [ # 79 ]

Begeef ik mij op glad ijs met het vermoeden dat het zomaar een tot DS23 omgekatte DS21 zou kunnen zijn?

Het chassisnummer op het alu plaatje, zichtbaar in de 1ste post, is namelijk wel van een DS23.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 januari 2017 10:32 PM
  [ # 80 ]

Deux-Chevrons, misschien is het handig om 1 topic over jou auto te houden en als je dan een nwe vraag hebt even de titel van je topic aan te passen.
Bv “DS 23 : kachel wordt niet warm”, later veranderen in: “DS 23: ruitenwisser”, etc.
Daarmee voorkomt je dat de discussies in verschillende topics door elkaar gaan lopen zoals nu gebeurt bij “welke DS heb ik nu” en “wat betekent Berline”

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 januari 2017 10:38 PM
  [ # 81 ]

Dat is een goed idee

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 januari 2017 10:41 PM
  [ # 82 ]

Bij het RDW staat de dame toch als pallas geregristeerd. lijkt niet te kloppen en de motor ook niet. Maar de 2 topics samen voegen is wel een goed idee.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2017 09:06 AM
  [ # 83 ]

Volgens mij is het een DSuper5 met een 23 blok erin.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2017 09:07 AM
  [ # 84 ]
René Jongejan schreef:

Begeef ik mij op glad ijs met het vermoeden dat het zomaar een tot DS23 omgekatte DS21 zou kunnen zijn?

Maar dan een Super. Hij had dacht ik geen paddestoel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 januari 2017 09:12 AM
  [ # 85 ]
Deux-Chevrons schreef:

Ik heb een rem-knop links naast m’n gaspedaal zitten, dus begrijp ik dat het waarschijnlijk een DS zal zijn

Dus geen DSuper 5, mogelijk toch een DS21?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 januari 2017 09:14 AM
  [ # 86 ]
bogaard77 schreef:

Volgens mij is het een DSuper5 met een 23 blok erin.

Met een chassisnummer van een DS23, dan is het zaakje toch gewoon omgekat!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 januari 2017 09:23 AM
  [ # 87 ]
break23m schreef:

Geen paddestoel is geen DS maar een ID. En inderdaad, een ID Pallas is nooit geleverd.

Nog iets preciezer, maar nog steeds met ruimte voor nuances, lijkt mij:

Alleen een DS heeft een paddenstoel. Alleen een DS kon in Pallas uitvoering worden geleverd.

ID, DSpecial en DSuper hebben rempedalen.

Dus: Indien geen paddenstoel, dan zeker geen DS dus ook geen Pallas.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 januari 2017 09:25 AM
  [ # 88 ]

Dit geldt alleen voor de berlines.

Mijn DS23Break, wat eigenlijk een ID is, heeft namelijk weer wel een paddenstoel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 januari 2017 09:29 AM
  [ # 89 ]

Ja, daar heb je het weer! Ik had ooit een ID20 Break, inderdaad met paddenstoel.

Maar: een Break Pallas, maakt dat ook weer tal van tongen los?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Deux-Chevrons
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016

- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
Gepost: 11 januari 2017 10:07 AM
  [ # 90 ]

Ok, mannen alles onder 1 topic is mij ook best; maar ik dacht het juist overzichtelijk te houden door aparte topics te maken…. ☺
In dat geval zou het handig zijn als je onder de topic Deux-Chevron’s DS23 subtopics kon aanmaken, maar goed dat gaat kennelijk te ver….

Ik zie nogal wat discussie over het model; wat het nou precies zou zijn….
Weet ik ook nog niet.
In ieder geval heb ik GEEN rempedaal maar een paddestoel.

Ik heb al geprobeerd om via de vorige eigenaar info los te krijgen, maar hij had hem in z’n bezit gekregen toen hij een failliet bedrijf overnam.
Daar vond hij een loods met auto’s, waaronder deze DS

Maar….roepen jullie maar welke foto’s je wilt hebben, dan zal ik die maken….
- interieur begrijp ik
- motorruimte

Autoland is zoo saai zonder Citroën ....

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook