1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Fijne feestdagen en een Gelukkig 2017
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 08 december 2016 05:46 PM

Ja, Sinterklaas is nog geen week het land uit, maar toch wil de redactie van Citroën-Forum alvast een hoekje creëren waarin je straks je Kerst- en Nieuwjaarswensen kunt neerzetten. Ben je nog niet in de juiste stemming, wacht rustig een paar weken, als je maar weet dat dit hoekje er is! X-mas

foto (vóór de afschuwelijke verminking): XBXG

Profiel  
 
Gepost: 19 december 2016 10:24 PM
  [ # 1 ]

Iedereen fijne dagen toegewenst!

Joyeux Noël… by CitroenAZU, on Flickr

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 december 2016 02:30 PM
  [ # 2 ]

Kerstkaart 2016

Prettige feestdagen iedereen!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 21 december 2016 07:11 PM
  [ # 3 ]

De leukste Kerst- en Nieuwjaarswens wordt beloond!

Kerst- en Nieuwjaarswensen zorgen voor meer gezelligheid dan de piek op de boom en de gans op de tafel. Daarom wordt de leukste bijdrage in dit topic beloond met een exemplaar van de gelimiteerde Norev-uitgave met drie Citroëns DS3. De winnaar zal op maandag 8 januari bekendgemaakt worden. Hij of zij kan zijn prijs afhalen tijdens de Nieuwjaarsmeeting van Citroën-Forum in Nieuw-Vennep op zaterdag 14 januari 2017. Ruim baan voor creativiteit!

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 december 2016 04:59 PM
  [ # 4 ]

van de voorpagina

Mama, ik voel me niet lekker - een kerstverhaal

Woedend beuken de golven tegen de voorsteven; alleen met de grootste moeite komt de Déesse vooruit. De meeste passagiers hebben binnen beschutting gezocht en slechts een enkeling waagt zich aan dek, waar de bijna horizontaal striemende sneeuwjacht je alle zicht ontneemt.

Dan, drie uur na het vertrek uit IJmuiden, doemt de eindbestemming op. We naderen het eiland vanuit het zuiden en komen zo een klein beetje in de luwte van de storm. Nadat het schip heeft aangemeerd spoeden de reizigers zich aan wal. Velen zeulen niet alleen een of twee koffers mee, maar dragen daarbij ook nog in kleurig papier gewikkelde pakjes. Bij de terminal aan de Cactuskade is het een drukte van belang, met arriverende passagiers en familieleden die hen komen afhalen. Een aan de gevel bevestigde digitale klok telt af hoe lang het nog duurt voor het nieuwe jaar begint: 199 uur, dertien minuten en vijf seconden.

Met aan onze hand Méhari, die alweer wat kleur op haar wangetjes begint te krijgen, steken we het Tractionplein over, waar de wind vrij spel heeft en ons bijna omver blaast. Via de imposante Avenue CX bereiken we het appartementencomplex C1, een van de allereerste grote gebouwen op het eiland, in de jaren tachtig van de 21e eeuw opgetrokken. Zelfs tot in de hal heeft de stuifsneeuw weten door te dringen. De lift voert ons naar de achtste etage, waar we ons appartement betreden, dat dankzij onze smartphone al behaaglijk warm is. Eindelijk thuis, met drie weken vakantie in het vooruitzicht!

“Mama, waarom wonen we eigenlijk op een eiland?” vraagt Méhari tijdens het eten.

“Maar lieverd, dat heb ik je toch al eens verteld? Toen Mama ongeveer zo oud was als jij, waren er veel te veel mensen in Nederland. Dat heet overbevolking. Toen dachten ze: laten we een paar grote eilanden maken in de Noordzee waar héél veel mensen kunnen wonen. Omdat de basaltblokken op waren, zijn er toen honderdduizenden Citroëns tot vierkante pakketjes geperst, die hier in zee werden gestort en waar wij dus bovenop wonen. Daarom heet het hier ook Citroëneiland. Zo zijn er nog drie van dit soort eilanden aangelegd. Een uurtje varen hiervandaan heb je Mini-eiland, het kleinste eiland van de vier, gebouwd op Mini’s. Fordeiland ligt nog een stukje verder en helemaal aan het eind van de Noordzee heb je Volkswageneiland, maar daar sturen ze alleen slechte mensen heen.”

“Blijven wij hier altijd wonen?”

“Misschien schat, dat weet ik nog niet. Nu Papa al drie jaar in de Citroënhemel is, zoekt Mama eigenlijk een nieuwe vriend. Ik weet natuurlijk niet zeker of ik er een vind of waar hij vandaan zal komen, maar het zou best kunnen dat we nog een keer verhuizen.”

“Ik wil op Citroëneiland blijven!”

“Hmm, ja, we zullen wel zien, lieverd. Voorlopig blijven we nog wel een tijdje hier.”

Als Méhari op bed ligt, kijk ik, met een glaasje rode wijn erbij, nog een uurtje tv: een reportage over de kolonie op Mars en de problemen die de mensen daar hebben. Heimwee vooral. Tja, dan moet je maar niet zo’n eind weg gaan wonen, zou ik vijf jaar geleden nog gezegd hebben, maar als je zelf tegenslagen hebt gehad, oordeel je toch minder hard en ben je eerder geneigd medelijden te hebben. Tenminste, zo ervaar ik het.

Genoeg gesomberd! Zondag met Méhari gezellig cadeautjes uitpakken en dan lekker drie weken niksdoen, shoppen en naar het BX-pretpark. Vrolijk kerstfeest iedereen en een gelukkig 2117!

tekst: Rougefurio; foto’s: Pixelatestudio, NN

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 december 2016 05:51 PM
  [ # 5 ]

Leuk verhaal, al hoop ik niet dat we ons in 2116 nog per boot moeten verplaatsen. Teleportatie eerder. Op 5 apr 2063 zullen we namelijk al first contact hebben met buitenaards leven Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 december 2016 06:09 PM
  [ # 6 ]

Get yourself together, man! Teleportatie is iets uit tv-series en zal nooit realiteit zijn. De datum van “first contact” is helaas verkeerd: dat moet 1 april zijn!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 december 2016 06:18 PM
  [ # 7 ]

Jij bent duidelijk geen trekkie. Zet die 5 april maar in je agenda want dan zal dr. Cochrane met zijn warpaandrijving sneller dan het licht gaan.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 december 2016 06:28 PM
  [ # 8 ]

Oké, kennelijk heb ik iets met fantasy of andere onzin gemist, maar belangrijk kan het niet zijn. Mijn verhaal kan zomaar werkelijkheid worden, even uitgaande van roestvrije materialen!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 december 2016 10:05 PM
  [ # 9 ]

Op 5 april 2063 vliegt er een Vulcan schip in de buurt van de aarde en vliegt Zefran Cochrane met het eerste ruimteschip met warpaandrijving. De Vulcan’s zien dit en beslissen dat de mensen op aarde vergenoeg gevorderd zijn in technologische vooruitgang en dat het een bezoekje waard is.

5 april 2063
Zefram Cochrane lanceert de Phoenix, het eerste bemande warpschip, vanuit Bozeman, Montana. Hij wordt geassisteerd door commandant William T. Riker en luitenant commandant Geordi La Forge van de Enterprise-E. Hun korte reis wordt opgemerkt door het Vulcan verkenningsschip T’Plana-Hath. Het schip wijzigt haar koers en gaat op weg naar de Aarde. Dit leidt tot het eerste, historische contact tussen de mensheid en een buitenaardse ras. (In werkelijkheid hebben zich al eerdere incidenten voorgedaan, maar dit was niet bij het grote publiek bekend.)

Ik ben verre van een Trekkie, maar vind sommige series en films uit de franchise wel leuk Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 december 2016 10:22 PM
  [ # 10 ]

Mooi, dank je, en happy 2063, want voor Nieuwjaarswensen is dit topic bedoeld! Very Happy

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 december 2016 10:23 PM
  [ # 11 ]

Oja, natuurlijk Razz Fijne feestdagen en een gezond 2017 voor iedereen!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2016 06:02 PM
  [ # 12 ]

iedereen vast een hele fijne laatste dag van 2016 toegewenst morgen!


Last day of the year… by CitroenAZU, on Flickr

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 december 2016 11:56 AM
  [ # 13 ]

van de voorpagina

Nieuwjaarsgroet

Hebben we je aandacht getrokken met de groene oliebollen? Ze hebben de kleur van LHM en smaken zoals je gewend bent. Het recept is misschien wel ons enige geheim, want informatie delen is het doel van dit forum. In 2016 hebben jullie dat enthousiast gedaan en wij willen dat ook in 2017 weer stimuleren.

Bij de middelen die we gebruiken om het enthousiaste forumgebruik te stimuleren, zijn de artikelen op onze voorpagina. De Redactie verzet hiervoor veel werk dat ook steeds zichtbaarder wordt buiten de voorpagina. Denk aan de complete modellenoverzichten en sinds kort ook de kleurenwaaiers. Deze laatste kunnen altijd uitgebreid en geperfectioneerd worden, dus jullie bijdragen hieraan worden zeer gewaardeerd. Dat geldt natuurlijk ook voor de leuke reisverslagen, anekdotes en meer van dat moois dat jullie aanleveren voor de voorpagina!

Om het online contact te ondersteunen, organiseren we sinds jaar en dag allerhande reizen en meetings. De voorjaars- en najaarsmeeting zul je in 2017 niet meer in de traditionele vorm terugvinden in de kalender. We geven onszelf meer vrijheid en gaan gevarieerdere evenementen organiseren. Denk aan fabrieksbezoeken of een nachtrit. We willen daarbij graag jullie input en willen samen met jullie een leuk idee uitwerken tot een concreet uitje! Hoe lastig je idee misschien lijkt te realiseren, deel het met ons, zelfs de poolcirkel is niet te hoog gegrepen gebleken. Trips als de Raid Arctique in 2014 en de Alpenrun in 2015 zijn voor de deelnemers een onuitputtelijke bron van plezierige herinneringen en er zijn vele vriendschappen ontstaan. Dat maakt ons blij en motiveert ons om hiermee door te gaan. In 2016 hebben we afgezien van een bezoek aan het Conservatoire geen buitenlandse reizen georganiseerd, vooral om niemand een reden te geven het ICCCR over te slaan. Gisteren had ik de gelegenheid om het ICCCR-boekje even in te zien en het is een prachtig document waarin de geweldige sfeer van dit evenement prachtig is vastgelegd. Dat is voor een heel belangrijk deel aan jullie als bezoekers te danken! Om dan weer verder te kijken naar 2017: we gaan een paar geweldige dagen beleven in de Duitse Harz. Het lijkt misschien niet zo exotisch als de poolcirkel of de Alpen, maar op cultureel gebied heeft het veel te bieden en je kunt er geweldig autorijden. We gaan er weer een feest van maken!

Op technisch vlak is er in 2016 meer gebeurd dan misschien het geval lijkt. We zijn naar een nieuwe softwareversie gegaan die ons allerhande nieuwe mogelijkheden biedt, zoals het embedden van YouTube-video’s. In 2017 willen we deze modernisatieslag doorzetten en onder andere de mogelijkheid om foto’s te uploaden sterk verbeteren. Verder is bijvoorbeeld de markt vernieuwd en jullie krijgen er de komende dagen allemaal weer gratis credits bij. Ik raad jullie aan ze te gebruiken, want het bereik van de markt is groot.

Ter afsluiting wil ik nog even benadrukken dat we dankbaar zijn voor de bijdrage die jullie allemaal in wat voor vorm dan ook aan ons forum leveren. We kijken daarom met plezier uit naar al het mooie dat 2017 ons en onze auto’s zal brengen en ik hoop velen van jullie tijdens onze Nieuwjaarsmeeting op 14 januari bij GJO in Nieuw-Vennep te zien en daar het nieuwe jaar samen een vliegende start te geven.

tekst: Lucas, foto: sans-pareil

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 december 2016 12:44 PM
  [ # 14 ]

En een citroën storingsvrij 2017 toegewenst Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Gepost: 01 januari 2017 12:52 AM
  [ # 15 ]

iedereen het allerbeste voor 2017!!!


Happy 2017!!! by CitroenAZU, on Flickr

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook