grand picasso start niet
Hoogeveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 18-12-2016

Gepost: 19 december 2016 11:32 AM

Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.
Mijn auto wil niet meer starten. Deed dit afgelopen week al een paar keer maar dan lukte het toch na 2 keer proberen. Ik bedoel dat als je de sleutel omdraait er helemaal niets gebeurd. Door laten meten bij de garage maar toen deed hij het uiteraard prima dus daar konden ze niets vinden. Zaterdag morgen nog mee gereden en niets aan de hand, zaterdag middag weg willen gaan en helemaal niets meer. Hij geeft nu wel aan dat je het rempedaal in moet trappen en in N zetten (is automaat) maar dat doe ik uiteraard.
Wat kan het zijn?

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 19 december 2016 11:39 AM
  [ # 1 ]

Draait de startmotor ook niet? Accu??? Startmotor?? Contactslot??? Sleutel??? Probeer een met je reserve sleutel. Kan zo veel zijn.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Hoogeveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 18-12-2016

Gepost: 19 december 2016 12:00 PM
  [ # 2 ]

Ook met de reservesleutel lukt het niet. De accu is pas een half jaar oud. Lijkt electrisch probleem te zijn aangezien er na het draaien van het de sleutel niets gebeurd. Met de motor dan. Alle lampen en boordcomputer gaan gewoon aan.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 19 december 2016 12:17 PM
  [ # 3 ]

Als je dan probeert te starten, gaan dan alle lampen uit? Dan kan het wijzen op een kapotte dynamo, of toch je accu. Anders zou ik het contactslot gaan verdenken. Een beetje garage moet dat kunnen uitsluiten.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 19 december 2016 02:16 PM
  [ # 4 ]

Blijf je de melding dan houden dat je het rempedaal moet intrappen en automaat in N moet zetten, ook al heb je dat al gedaan ? En even de hendel tussen M en N pingelen, helpt dat ?

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Hoogeveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 18-12-2016

Gepost: 19 december 2016 02:21 PM
  [ # 5 ]

Ja dat blijft hij nu continu melden. Ondertussen brand ook het lampje van de accu maar dat lijkt met logisch na vele startpogingen.
Dacht zelf aan de rempedaalschakelaar maar weet niet of die hoort bij de remlichtschakelaar. Remlichten branden nl gewoon.
Hij geeft ook geen “klik” na het omdraaien an de sleutel zodat ik denk dat hij direct in zijn beveiliging schiet.

Wordt straks opgehaald door de garage maar die had aan de telefoon ook geen idee.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook