12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De Pluriel van FurrieGurrie: Weer een jaartje APK
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 augustus 2017 10:43 PM
  [ # 166 ]

Vanmiddag was MarcelKa “toevallig” wat aan het rommelen met een auto ambulance en een Xantia. Nadien een poging gewaagd om de Pluriel thuis te krijgen.
Na het werk even geprobeerd om de Pluriel op contact te zetten. Dat ging maar de auto stond inderdaad in de versnelling. Beetje pielen en rommelen en een poging tot starten gedaan. En tot mijn verbazing startte de Pluriel…en dus stond de bak toen wel vrij. Direct weer uitgezet en de accu los gemaakt. Vervoer was verder een eitje.
Ik had inmiddels ook een procedure gevonden om de bak handmatig in zijn vrij te forceren. Dit kan door het luchtfilterhuis te verwijderen. Je kijkt dan op de koppelingservo en met een schroevendraaier kun je dan de hevel omhoog werken en met een steeksleutel 22 de hevel in de middenstand zetten….

Verder plan en tijd ontbreken op dit moment, de Pluriel staat lekker in de garage te wachten op betere tijden. Ik had als mogelijke oorzaak een verschoven koppelingservo, maar die zit nog gewoon op dezelfde plek. Wel denk ik dat de accu minder aan het worden is. Het is ook een kleintje….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 augustus 2017 10:59 PM
  [ # 167 ]

Bedoel je niet schakelservo i.p.v. koppelingsservo? Deze zit namelijk aan de voorkant van de bak.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 augustus 2017 11:10 PM
  [ # 168 ]

Nee, ik had als mogelijke oorzaak bedacht dat de koppelingservo verschoven was. Deze zit met sleufgaten gemonteerd. Als dat verloopt klopt de slag niet meer tov de geleerde posities van die koppelingservo. Daardoor zou deze dan wellicht niet goed werken en de boel in de war sturen. Maar dat is dus niet de oorzaak….

Edit: middenin mijn tekst bedoel ik inderdaad wel schakelservo! Die kun je manipuleren met de schroevendraaier en steeksleutel 22

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2017 08:07 AM
  [ # 169 ]
furriegurrie schreef:

Wel denk ik dat de accu minder aan het worden is. Het is ook een kleintje….

Hier zou ik overigens mee beginnen.
Heb zelf de ervaring dat een slechte accuconditie leidt tot vreemde verschijnselen.
Wanneer de spanning op de Sensodrive-ECU laag wordt raakt deze even het boekje zoek.
2 x de auto in de versnelling gehad en dus niet willen starten, beide keren opgelost met een andere accu.
De eerste keer een gebruikte, die ik nog had staan, toen deze ook het leven liet uiteindelijk een nieuwe.

Als de accuspanning weer in orde is, de ECU resetten door de volgende procedure te hanteren.
Rempedaal intrappen en vasthouden, dan contact aan en minstens 30 sec aan laten, contact weer uit en rem los.
Je hoort dan de ECU de versnellingen afzoeken en als laatste in N zetten.
Soms moet dit een tweede keer.
Starten is hierna weer mogelijk, mits de accuspanning goed blijft.

Het bovenstaande verklaart ook waarom bij jou de bak weer in de versnelling schoot.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 augustus 2017 11:26 AM
  [ # 170 ]

Daar zullen we inderdaad mee beginnen. Even kijken wat de maximale afmeting kan zijn.
En ook checken of de dynamo voldoende goed werkt….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2017 11:36 AM
  [ # 171 ]

Ik heb deze er in staan.
http://www.accumegastore.nl/varta-d15.html

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 augustus 2017 05:56 PM
  [ # 172 ]

Thanks, handig! Ik heb die dan ook maar besteld….

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 24 augustus 2017 06:03 PM
  [ # 173 ]

Merkwaardig.  Voor voertuigen met hoge energie behoeften. En dan een rood kruis door start/stop.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 oktober 2017 01:01 PM
  [ # 174 ]
furriegurrie schreef:

Ik heb die dan ook maar besteld….

Die staat er intussen toch wel in?
Met als resultaat?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 09 oktober 2017 01:25 PM
  [ # 175 ]

Nog niets positiefs….

Tussendoor ook nog even moeten verhuizen, eigenlijk gister pas weer eens het ding wat serieuzer aan de lexia kunnnen hangen.
Er komen 2 fouten naar voren:
- p0744, permanente storing, signaal van koppelingservo onderbroken circuit
- p1755, permanente storing, storing regelorgaan koppeling, onjuiste positie tov de richtwaarde Samenhang


inleren van de koppeling lukt niet. Fouten zijn te wissen, maar komen terug bij inleren.
De suggestie in lexia is bedrading of servo. Ik heb nog niets gemeten aan die 2 zaken.
Stekker op de servo wel losgehaald, maar dat ziet er gewoon goed uit. Zat ook goed vast.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 oktober 2017 09:49 PM
  [ # 176 ]

Zojuist alle zekeringen doorgemeten maar helaas geen kapotte zekering die de oorzaak had kunnen zijn gevonden. Er was wel wat oxidatie op de zekering die op de bak zelf zit. Schoonmaken maakt echter geen verschil.

Denk dat de volgende stap zal moeten zijn om de koppelingservo te demonteren.
Misschien is er ergens een 2de handsje te koop om e3ns uit te wisselen….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 oktober 2017 09:52 PM
  [ # 177 ]

Koppelingservo heb ik helaas niet voor je, wel een schakelservo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 oktober 2017 09:54 PM
  [ # 178 ]

Heb je hier wat aan?

http://www.sinspeed.co.uk/citroen-peugeot-sensodrive-clutch-gear-actuator-repairs/

en

http://jimbutterworth.co.uk/5clutchactuator.htm

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 oktober 2017 10:09 PM
  [ # 179 ]

Ik kwam ook nog ergens tegen dat je zou moeten meten of er continuïteit is tussen pin 3 en 6 op de servo. Zo niet dan is ie stuk. Helaas kun je er niet zo lekker bij zonder te demonteren.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 oktober 2017 09:09 PM
  [ # 180 ]

Zojuist de koppelingservo uit de Pluriel geklust. Met een halve meter verlengstukjes, een torx dopje 30 en wat ruimte maken door accu, accubak en luchtfilter te verwijderen is dat te doen.

Daarna gemeten tussen pin 3 en pin 6 op de servo. Volgens de documentatie zou de weerstand ongeveer 2 ohm moeten zijn. Ik meet oneindig, dan is de conclusie dus dat de servo is overleden. Een andere is wellicht binnenkort beschikbaar. Wordt vervolgd!

Profiel  
 
 
12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook