Pluskabel op accu aansluiten
Barcel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 22-01-2017

Gepost: 22 januari 2017 12:45 PM

Goedemiddag,

Ik ben al 2 dagen bezig met het inbouwen van een subwoofer in onze citroen c2 vtr alles ligt goed alleen zit er op de accu een klem waardoor ik de pluskabel niet kan monteren. Heeft iemand hier tips voor mij? Ik ben ten einde raad

Profiel  
 
jelleernst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-01-2017

Gepost: 22 januari 2017 01:05 PM
  [ # 1 ]

Je zou ook kunnen overwegen om de zaak aan te sluiten op continu-plus kabel van je contactslot. De bundel kabels vanaf contactslot loopt langs je stuurkolom tot ergens onder dashboard en naar jr motorruimte. Er is 1 kabel waar continu stroom op staat. Even spanningzoeker erbij meestal wat dikkere rode kabel.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 785
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 23 januari 2017 03:54 PM
  [ # 2 ]

Je hebt waarschijnlijk een snelklem op je accu zitten. Als je bij de automaterialenshop een normale klem haalt en deze aan de kabel monteerd, ben je van je probleem af.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
guy.v2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017

- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Gepost: 25 februari 2017 01:12 AM
  [ # 3 ]

is het deze dat je bedoeld

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 februari 2017 10:20 AM
  [ # 4 ]
jelleernst schreef:

Je zou ook kunnen overwegen om de zaak aan te sluiten op continu-plus kabel van je contactslot. De bundel kabels vanaf contactslot loopt langs je stuurkolom tot ergens onder dashboard en naar jr motorruimte. Er is 1 kabel waar continu stroom op staat. Even spanningzoeker erbij meestal wat dikkere rode kabel.

Als die kabel (afhankelijk van het vermogen van de versterker) dikker is dan 25 kwadraat mm, dan zou dat misschien een optie zijn. Maar ik gok dat die kabel aardig dunner is, en dan moet je dat niet doen.
Echter, als er zo’n snelklem op de accu zit, zou er ook een verdeelblok moeten zijn om de verschillende afnemers op aan te sluiten. Vaak zit die aan of dichtbij zo’n snelklem. Daar zou je de plus van je versterker dan op aan kunnen sluiten.
Als je er echt niet meer uit komt, dan zou een nieuwe accuklem (zoals hierboven als eens genoemd) de oplossing zijn.

 

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook