Probleempje
Tom-ST
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-03-2017

Gepost: 05 maart 2017 12:41 PM

Beste lezers!

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Tom, 28 jaar uit het altijd gezellige brabant.
Onlangs heb ik een Citroen Berlingo 1.9D gekocht uit 2003 die als daily moet dienen. Naast de Berlingo (ook wel liefkozend Lucille genoemd omdat ze niet altijd lekker loopt) heb ik nog een Ford Focus ST waarmee ik rustig het circuit afga met 333,2 hobbelende pony’s in het vooronder.

Totaal onbekend ben ik met Citroen en zoek naar aanleiding van mijn problemen jullie hulp op. Hopelijk kan iemand me helpen.

Problemen:

Gloeisysteem werkt niet, zekering klapt eruit zodra het contact aangaat. Gloeistiften vervangen, gloeirelais vervangen, massapunten en stekkers gecontroleerd, allemaal in orde. Maar de zekering blijft niet zitten…

Onder het rijden nu een aantal keren gehad dat de alarmlichten uit het niets aansprongen.

Bij koude start is het soms dat de auto meer brandstof krijgt en harder optrekt om vervolgens weer naar normaal tempo qua optrekken te gaan.

Achteruitrijlichten en achterruitenwissers functioneren niet, zekeringen zijn in orde.

Buiten dit heb ik een aftermarket radio gestoken, zonder die adapter waar men over praat. Het is een alpine met carkit en alle toeters en bellen, functioneert prima maar ik ben na wat leeswerk dus bang dat ik de BSI eruit heb gestookt. Bsi is open geweest en ik zie wel een zwart vlekje op een chipje zitten, maar de rest doet het gewoon. Tot in de kleine uurtjes bezig geweest maar kan de fout niet vinden. Hopelijk leest er iemand mee die mij kan helpen!

Groetjes Tom

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 05 maart 2017 01:18 PM
  [ # 1 ]

Kwamen de problemen ná het radioinbouwen?

Om dat uit te vinden kan je even een andere bsi proberen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Tom-ST
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-03-2017

Gepost: 05 maart 2017 01:31 PM
  [ # 2 ]

Die problemen zijn wel gekomen na de radio inderdaad. Kan ik zomaar een bsi van een andere berlingo proberen zonder dat deze is ingeleerd op mijn auto?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 05 maart 2017 02:42 PM
  [ # 3 ]

Goeie naam Lucille Laughing


Inleren is wellicht ook wel te doen met hulp van iemand met een lexia. Ik heb daar geen ervaring mee, maar wil je best eens helpen met mijn lexia. Ik zit in het westen van Brabant, bij Roosendaal.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook