1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C35E camper
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 16 maart 2017 09:46 PM

Gekocht voor onderdelen, maar zo bleek op de brug, veel te goed om te slopen.
3 jaar werkeloos buiten gestaan, en alleen maar roest bij de naden in het plaatwerk
Ok, ook bij de voorste wielkast randen, maar dat hebben bijna alle C35’s
De diesel camper mag nog een jaartje rusten tot hij belastingvrij is, zolang moet
de benzineuitvoering aan de bak.
Interieur is netjes en erg practisch uitgevoerd, op het plaatsen van een set betere
voorstoelen na, hoeft daar niets aan gedaan te worden.
De techniek is inmiddels grotendeels aangepakt, twee dingen net op tijd, in de
versnellingsbak zat nog een kopje olie, en een aantal kleppen bleef door gebrek aan
klepspeling openstaan.
Verder electronische onsteking ingebouwd ( ex peug 305) andere uitlaat (BX) en de rem
druk begrenzer gerepareerd.
De v snaar aangedreven ventilator is vervangen door een electrisch exemplaar (c5)
Nog te doen:remleidingen en slangen controleren, remmen ontluchten, verlichting
repareren = gammele bedrading fixen, en de kachelventilator weer aan de loop slingeren.


Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 17 maart 2017 07:52 AM
  [ # 1 ]

Ja hoor, hij heeft weer wat….
Mooi man! Heb je nog wat meer plaatjes?

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 maart 2017 08:59 AM
  [ # 2 ]

Die ventilator setup is wel interessant! Heb je daar meer info over?
Schijnt wel wat pks te schelen als je zoiets toepast ipv de mechanische. En iedere pk is er 1 Laughing

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 maart 2017 10:24 AM
  [ # 3 ]

Electrische fan komt uit een C5, in de “koude” leiding van de radiateur zit de thermoschakelaar (BX)
Toen het er allemaal netjes in zat bedacht ik me dat de schakelaar in de hete kant wel eens een betere
plaats zou kunnen zijn, want snellere response
Radiateur moet 40 mm naar rechts en 20 mm richting motor verplaatst worden, anders komt de grille
tegen de ventilator aan.
Radiateur is trouwens van een diesel, beetje groter en zijn conditie was beter dan de originele.


4 PK winst heb ik wel eens gelezen, maar dat kan ik me niet voorstellen als de vervangende electrische
ventilator nog geen 400 Watt is.
Tenzij het rendement van de V snaar aangedreven, heel erg slecht is.

ik zal vanavond voor de foto liefhebbers de link van het komplete album even posten.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 maart 2017 01:24 PM
  [ # 4 ]

Die fan is een mooie oplossing. Ik herinner me een C35 met een uitbouw in de grille om de electrische fan ruimte te geven. Maar dit is natuurlijk eigenlijk veel logischer: als de oorspronkelijke fan weg is, kan de radiateur naar achteren. Sinds ik een nieuwe waterpomp heb (de oude was lek) en de koelvloeistof heb vervangen, lijkt ons busje het qua motortemperatuur wel goed te doen. Maar zoals Furriegurrie al zegt: elke pk is er één.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 maart 2017 02:41 PM
  [ # 5 ]

Ik geloof niet dat de fan enige invloed op de motortemperatuur heeft zolang de snelheid
nog boven de, pakhembeet, 50 kmh is.
Misschien is een verklikkerlampje voor de fan wel nuttig, kan je zien bij welke snelheid
de ventilator de rijwindkoeling overneemt.
Maar of daar nog plaats voor is in het dashboard…..

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 maart 2017 11:28 PM
  [ # 6 ]

https://myalbum.com/album/y8AtsWMq2wRm

Staan nog niet veel foto’s op van de C35E, maar daar ga ik komend weekend wat aan doen

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 april 2017 11:47 PM
  [ # 7 ]

Ik heb het voorraam er uit om het roest in de sponning aan te pakken.
In plaats van lassen wil ik lijmen, en geen staalplaat maar aluminium.
Want dat vormt zo lekker gemakkelijk.
Niet gebruikelijk, dus misschien is het niet zo’n goed plan…...
Meningen ?

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 24 april 2017 12:26 AM
  [ # 8 ]

Hmm, wellicht is polyester een optie? Is waarschijnlijk makkelijker te verwerken?
Alu lijmen op staal in zo’n sponning… ik weet het niet, ik heb er geen goed gevoel bij.
Maar wie ben ik?

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 april 2017 09:08 AM
  [ # 9 ]

Aluminium is erg zacht, ik denk dat dat alle kanten op buigt als je de ruit terug plaatst.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 april 2017 10:08 AM
  [ # 10 ]

Voor een duurzaam resultaat zal het roestige plaatwerk er
uitgeslepen moeten worden.
En hoe krijg ik een slap glasmatje in de juiste vorm als er
geen ondergrond meer is..
Het nieuwe stuk komt ook aan het schutbord vast te zitten.
Bovendien zit er een ronde vorm in en twee haakse hoeken, dat
geeft extra stijfheid.
Ik denk dat aluminium sterk genoeg is in dit geval.
Maar staal is zeker sterker dan aluminium, en twee verschilende
metalen in een vochtige omgeving is niet ideaal.
Ik ga daarom kijken of ik een stuk staalplaat in de juiste vorm
kan krijgen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 april 2017 10:08 AM
  [ # 11 ]

Alu en staal samen is niet zo’n goede combinatie vanwege de roestgevoeligheid: Je krijgt electrochemische corrosie (het aluminium gaat roesten omdat het staal “edeler” is, zoals met zinkbescherming van staal, dat is heel moeilijk tegen te gaan.  Lijmen zou wel kunnen, maar dan met kunststof of glasvezel versterkt polyester, maar houdt er rekening mee dat dat geen echt sterke verbinding wordt.  Als het gezien wordt als dragend deel dan mag je alleen lassen…....

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 april 2017 10:53 AM
  [ # 12 ]

Ook in de autofabrikant woedt tegenwoordig gelijmd. Op dit forum zijn er meer mensen die dat hebben gedaan met professionele lijmsoorten (zie het ID/DS hoekje van dit forum). Lijkt me voor dit deel van de carrosserie geen probleem, mits het niet gaat om de deurstijl.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 24 april 2017 11:27 AM
  [ # 13 ]

Ik zou zeggen, trek de voorruit eens uit de onderdelenbus. Misschien dat daar nog goede stukken sponning in zitten om te gebruiken?
Is wel laswerk en het is ook maar een idee.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 24 april 2017 11:41 AM
  [ # 14 ]

Kijk eens naar Idealist bij ID-DS, die maakt “gewoon” sponninkjes uit staal. Wellicht kan die je verder helpen.
Hij gebruikt daarvoor een gereedschap van HBM, voor weinig.

Aluminium: Nooit doen, onder meer vanwege die corrosie.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 april 2017 03:43 PM
  [ # 15 ]

1.5 uur(met plezier) zitten lezen in het topic van idealist, tot ik bij de reparatie van zijn raamsponning aankwam.
Zijn strek stuik machine is inderdaad precies wat ik nodig heb.
Deze week maar bestellen en kijken of het lukt om het profiel van de sponning na te maken.
aluminium en lijmen is bij nader inzien geen goed idee, staal en lassen gaat het worden.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook