2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C35E camper
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 24 april 2017 03:52 PM
  [ # 16 ]

Hulde!
Benieuwd of het gaat lukken.
Ben je lastechnisch adequaat uitgerust?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 april 2017 05:02 PM
  [ # 17 ]

Deze is me ook gelukt Smile


Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 mei 2017 02:36 PM
  [ # 18 ]


Wat een klus…..respect voor lieden die daar hun geld mee verdienen !
Rotterij er uitgeflext en passende plaatjes geknipt die mooi IN het gat vallen.
Nu de boel strak maken, dan kan het raam er weer in en mag hij de weg weer op.
Volgende plaatwerkklus is de regen gootjes, die zijn hier en daar verdwenen.
10 liter gekookte lijnolie is onderweg, daarmee conserveer ik de holle ruimtes.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 mei 2017 02:52 PM
  [ # 19 ]

Lijnolie? Waarom?

Wikipedia:
Daarnaast wordt lijnolie gebruikt voor de conservering van ongeverfd hout en van visnetten. Deze gebruiken zijn gebaseerd op het uitharden (polymeriseren) van de olie. Er zijn twee soorten lijnolie: rauw en gekookt. Rauwe lijnolie hardt minder snel uit dan de gekookte variant. “Gekookte” lijnolie is meestal niet in temperatuur verhoogd maar heeft metaalzouten (met name kobalt) die het polymeriseren katalyseren.

Wat ik er uit mijn bottertijd van herinner is dat het bepaald niet effectief is bij de conservering van ijzer en staal. Ook niet voor de conservering van hout, tenzij je het frequent toepast en dat wil je nou juist liever niet.
Het is wel lekker ouderwets.

Er zijn tal van hedendaagse corrosiewerende middelen die wel werken. Ik gebruik bijvoorbeeld al 20 jaar RX.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 mei 2017 03:34 PM
  [ # 20 ]

Ik heb juist erg goede ervaring met dat spul, hardt niet uit en is redelijk doorzichtig.
Daardoor zie je of er zich vers roest vormt.
Penetreert erg goed, een paneel waar een miniscuul gaatje in zat kreeg een lijnolievlek
van 20 cm diameter in de zinkspray laag.
Misschien eens een vergelijkend testje doen, lijnolie versus Mike Sandersvet bv

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 mei 2017 10:00 PM
  [ # 21 ]

Impregnerende olie is fijn hoor. Al hou ik het bij Owatrol. Mike Sanders Fett is zo dik en taai, da’s weer iets heel anders en ook wel een gedoe om te verwerken (het moet verwarmd worden). Maar je pakt het ruitframe goed aan, mooi werk.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 16 mei 2017 07:57 PM
  [ # 22 ]

Ik zie nu pas dat je met de C35 bent begonnen. Goed werk, lastige klus zo’n sponning. En zoals altijd hulde voor je technische inventiviteit!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 16 mei 2017 09:57 PM
  [ # 23 ]

Prima lasoefening voor de volgende lasklus: de traction Smile

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 21 september 2017 10:51 PM
  [ # 24 ]

RX5 is een combinatie van lijnolie met een hars waardoor ht beter bestand is tegen weersinvloeden en zeker niet zeer regelmatig bijgewerkt hoeft te worden.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 21 september 2017 10:51 PM
  [ # 25 ]

RX5 is een combinatie van lijnolie met een hars waardoor ht beter bestand is tegen weersinvloeden en zeker niet zeer regelmatig bijgewerkt hoeft te worden.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 september 2017 09:15 PM
  [ # 26 ]

Ik wil de lijnolie voor de holle ruimtes gebruiken, van weersinvloeden heb ik daar geen last.
Lekker dik inspuiten en het overschot opvangen.
Op de plekken die wel blootgesteld zijn aan de elementen smeer ik vaseline.
Dat zal elk jaar even geïnspecteerd en evt bijgewerkt moeten worden, maar dan weet ik vrijwel
zeker dat roest gestopt wordt

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 23 september 2017 10:29 PM
  [ # 27 ]

ik gebruik RX5 juist voor de onderzijde en voornamelijk voor de puntlasnaden.
Omdat het zo dun is kruipt het capillair tussen in naden en tussen de puntlassen, juist daar waar de roest begint

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook