Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het is tijd om een topic aan te maken voor de door een motorbrand getroffen eend die al een jaar of 8 mijn lijstje auto’s siert. Lang lang geleden had Marco ‘m gekocht om op te knappen. Dat kwam er niet van, Marco kreeg van mij een XM interieur en wat centen en de eend werd de mijne. Althans, de onze, want ik kocht ‘m samen met neef Max, hier bekend als MaxipAXi en kok van de Alpenrun. Een paar maanden later kreeg ik de papieren er bij, zette hem op naam en bracht hem weg naar het hoge noorden waar hij mijn XM gezelschap ging houden. Vol goede zin gingen we aan de slag en hij lag al snel helemaal uit elkaar.
Vervolgens ging er een jaar voorbij, nog een jaar en zo nog een paar en toen was het ineens 2016. Max is klaar met zijn studie en heeft een baan met een leuk salaris en genoeg vrije tijd. Toen ik een paar jaar geleden aan de DS begon heb ik met mijzelf afgesproken dat ik eerst alle lopende projecten af zou maken voor ik weer aan iets nieuws begin en maar aan 1 groot project tegelijk te werken. Dat is redelijk gelukt, maar de dagelijks bereden XM’s slokten in veel gevallen toch alle tijd en vooral zin die ik had in sleutelen aardig op. Het XM-tijdperk is inmiddels alweer een jaar of 5 voorij, de DS is ‘af’, dagelijks rij ik in auto’s die weinig aandacht vragen en de eend die jaren een heel klein plekje heel erg ver aan de horizon was komt plotseling weer in beeld. Dan is het 2017 en de eigenaar van de stalling belt dat hij de ruimte in de loop van dit jaar zelf wil gaan gebruiken. Oftewel, we moeten actie ondernemen, want ook onze sleutelplek zal over een paar maanden waarschijnlijk door de slopershamer worden weggevaagd. Daarnaast hebben we een mooie deadline in de vorm van de Harzrun. Dit is ons window of opportunity, het gaat gebeuren, de eend krijgt weer vleugels!
In chronologische volgorde nog wat foto’s:
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
En als zoiets lekker dichtbij staat is de drempel ook veel lager om ‘s wat te doen. Ik heb vandaag even een stoeltje uit elkaar gehaald. Het schuim is allemaal vergaan, dat kopen we nieuw, de rubbers van de zitting zijn ook niet best, die moeten er ook nieuw in en de stof heeft hier en daar gaten en dat saaie bruin is ook niet alles. Dat gaan we oplossen met zelfgemaakte hoezen met een stof die beter bij de eend past. De rubbers van de leuning zijn nog perfect, ik heb de neiging om die dan ook maar te behouden. Niets gaat immers boven goede originele onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Dat voorste U profiel hoort recht te zijn. Vaak el terug te buigen, maar heb ze zelf ooit wel eens vervangen door een sterker/dikker exemplaar.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Daar twijfelde ik al over, dank voor de tip! Van het andere stoelframe is de rails afgerot dus ik heb er sowieso wat werk aan. Ik zal ‘ns kijken hoe ik dit kan verbeteren, misschien gewoon een buis tussen lassen?
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb de steun weer aardig in vorm geslagen. Ik ga er een 10mm ronde staaf achter tegenaan lassen. Met mijn lichaamsgewicht kan de stoel wel wat extra steun gebruiken…....
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk eendje, succes met opnknappen!
Heb er wel erg in dat je bekleding aan die stang met klemmetjes vast zit.
Als je er een dikke buis oplast kan je die bekleding wellicht niet meer vastmaken op die manier…
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Daar heb ik niet aan gedacht, de stoelhoezen zaten nu niet vast aan die balk. Ik zal ‘ns kijken hoe het hoort te zitten, maar we gaan sowieso nieuwe hoezen maken dus kunnen als het anders moet daar sowieso rekening mee houden.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het chassisnummer heb ik met een staalborstel weer goed leesbaar kunnen maken dus dat is goed nieuws. Het is netjes recht ingeslagen en er staan chevrons voor en achter, ik vind het er authentiek uitzien.
Ik belde vorige week de rdw om een mannetje te laten komen om het hele zwikkie te laten schouwen op locatie. Volgens de mevrouw aan de telefoon kon dat niet meer op locatie, wonderlijk dat het dan nog wel op de site staat. Haar argumentatie rammelde aan alle kanten dus het zint me niet, maar ik ben bang dat ik weer een kar kan huren om chassis, koets en los motorblok naar het keuringsstation te slepen. Zucht, dat kost weer een vrije dag. Weet iemand of ze op het station in Amsterdam een beetje OK zijn of kan ik beter naar Waddinxveen?
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Mooi project! Werkt altijd motiverend zo’n deadline. Blijft de eend deze (mooie) kleur?
Ik kan je niet helpen mbt de stations; ik ken deze niet. Ik heb het voor mijn eend 3 jaar terug via Arnhem gedaan; daar ben ik goed geholpen. Toen kwam de RDW nog wel netjes naar locatie voor de schouw. Mijn originele nummer was vrijwel niet meer leesbaar, er stond een zelf ingeslagen nummer naast dus de RDW heeft toen uitgebreid identiteitsonderzoek gedaan icm motornummer. En daar is de eend voor geslaagd destijds.
Totaal aantal Berichten: 25585
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Amsterdam is een drama. Ga naar nieuwegeijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25585
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucas, Ik weet nog een knappe set banken met sky te staan. Ook nog nieuwe stoel/banken frames… interesse?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hele goede ervaringen met RDW Station Arnhem. Vinden ze klassiek Citroen leuk.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ik heb goede ervaring met RDW Nieuwegein, Heerenveen en Schiedam.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dank voor de tips heren, ik ga eens kijken waar ik een afspraak kan maken op korte termijn.
Succes met de klus. Ben benieuwd in de Harz!
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
EL Robino schreef:Mooi project! Werkt altijd motiverend zo’n deadline. Blijft de eend deze (mooie) kleur?
Ik kan je niet helpen mbt de stations; ik ken deze niet. Ik heb het voor mijn eend 3 jaar terug via Arnhem gedaan; daar ben ik goed geholpen. Toen kwam de RDW nog wel netjes naar locatie voor de schouw. Mijn originele nummer was vrijwel niet meer leesbaar, er stond een zelf ingeslagen nummer naast dus de RDW heeft toen uitgebreid identiteitsonderzoek gedaan icm motornummer. En daar is de eend voor geslaagd destijds.
Om nog antwoord te geven op je vraag over de kleur, ja, die behouden we, het is een lekker fris blauw.