1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Remmen ontluchten CX 25 GTi T2?
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 23 maart 2017 10:56 AM

Kan ik voor het ontluchten van de remmen van de CX 25 Gti T2 de vacuümzuiger aansluiten op de ontluchtingsnippels, of is de methode zoals beschreven in Haynes de enige manier met dit mooie systeem?

bvd
mvg
Goud

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2017 11:09 AM
  [ # 1 ]

lijkt me niet nodig, nodeloos ingewikkeld. Gewoon met draaiende motor het rempedaal in laten drukken door een hulpje en zelf met een slangetje op de ontluchtingsnippel LHM aftappen tot er helder groene vloeistof zonder belletjes uitkomt. Dan weer dichtdraaien en daarna pas rem los. Er is wel een volgorder die handig is om aan te houden. Geloof starten rechts achter, dan links achter, dan rechts voor en dan links voor. Niet vergeten LHM bij te vullen zodat de HD pomp geen lucht gaat aanzuigen!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 maart 2017 11:13 AM
  [ # 2 ]

Lukt zelfs zonder hulpje, gewoon een brok hout van voldoende lengte tussen bestuurdersstoel en rempedaal.
Bijvoorbeeld een stuk bezemsteel o.i.d.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 23 maart 2017 11:30 AM
  [ # 3 ]

OK, dank voor snelle reacties, dan doe ik het zonder de pomp en zonder hulpje. Bij “normale” remsystemen vind ik de vacuümzuiger overigens juist minder ingewikkeld omdat je het alleen kan doen zonder hulpje om rempedaal te bedienen.

Maar nu eerst mijn “nieuwe” C6 ophalen! Vandaag bijzondere dag, vanochtend ook al één van de Nemootjes ingeruild voor nieuwe Jumpy M Blue HDI 120 S&S. Weer veel Citroën bij Goud!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 maart 2017 11:37 AM
  [ # 4 ]

Je kunt met de vacuumzuiger geen remsysteem van een hydraulisch geveerde citroen met hoge druk lhm remmen ontluchten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 maart 2017 12:00 PM
  [ # 5 ]

En omdat de druk voor de achterremmen via de remservo uit het achterveercircuit komt, moet je zorgen dat er belasting op de achterwielen blijft staan.

Nu kan je niet bij de ontluchtingsnippel zonder het wiel te demonteren, ik laat dan de betreffende achterdraagarm op een krik of pootje rusten.

Met 2 vrijhangende achterdraagarmen kan je dus niet ontluchten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2017 12:32 PM
  [ # 6 ]

even in de hoogste stand zetten van te voren helpt dan volgens mij, dan staat er wel altijd druk op dacht ik…

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 maart 2017 12:33 PM
  [ # 7 ]
René Jongejan schreef:

Met 2 vrijhangende achterdraagarmen kan je dus niet ontluchten.

Dit gaat natuurlijk wel als je de auto in de hoogste stand zet. Dan is er altijd maximale druk beschikbaar, ook voor de achterwielophanging. Dan wordt alles ineens heel simpel, gewoon je voet op het rempedaal houden en de vloeistof blijft gewoon stromen. Geldt voor elke (echte) hydropneumatisch geveerde Citroën, met hoge druk remsysteem dus (voor C5 zou ik het niet weten eigenlijk).

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 maart 2017 01:24 PM
  [ # 8 ]

Ik gebruik in plaats van een blokje hout zo’n cheap-ass snelspanlijmtang. Daarvan kan je de ‘voetjes’ omdraaien, zodat je de tang tussen pedaal en de uitstekende bout van de afdekplekplaat bij de stuurkolom kan klemmen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 23 maart 2017 02:54 PM
  [ # 9 ]

Mooi, dank voor de tips. Nog een wellicht domme vraag over dit onderwerp maar ik heb er geen ervaring mee; auto staat op de brug, vering in normale stand, 4 wielen eraf, kan ik nu alsnog systeem in de hoogste stand zetten (vanzelfsprekend met draaiende motor) of gaat er iets kapot omdat er geen gewicht op rust/geen tegendruk is?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 maart 2017 03:04 PM
  [ # 10 ]

Ja hoor, dat kan.
Ik weet niet hoe de auto op de brug staat, maar let met een tweekolommer erop dat een CX neus-zwaar is.
(dit ivm een draaiende motor etc)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 23 maart 2017 03:19 PM
  [ # 11 ]

Ja, ik heb gemerkt dat het plaatsen op de brug nauwkeurig moet gebeuren waarbij de voorste lepels kort worden gehouden. de poten vd brug staan bijna bij de a-stijl.  Vaak zet ik een extra staander onder de dwarsbalk onder de radiateur en/of leg wat zwaars in de bagageruimte…

Op de foto ziet ze er smerig uit maar dat is slechts stof…..  vocht op de vloer is van het spoelen van koelsysteem…

Afbeelding Bijlagen
WP_20170323_15_04_09_Rich.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 maart 2017 03:36 PM
  [ # 12 ]

Ja precies, voorde zekerheid iets aan de voorkant erbij kan geen kwaad.
Let ook wel op dat je de stempels van de brug niet onder ski’s zet, die zijn daar niet voor bedoeld..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 maart 2017 07:35 PM
  [ # 13 ]

Even een vraag….
Ik dacht altijd dat de vering niet werkte als er geen druk staat.
Ik bedoel dat zogauw je de wielen eraf hebt op de brug ( in dit geval een twee kolommer)
En er geen tegen druk meer is ,je hoogte standen niet meer doen/te verzetten zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 maart 2017 09:14 PM
  [ # 14 ]

Nu begin ik ook te twijfelen.. Zelf heb ik geen brug, dus even proberen zit er niet in.
Schema’s bekijken dan maar Smile
Omgekeerd werkt overigens wel: als je auto opgebokt staat, en je zet hem in de laagste stand, trekt ‘ie netjes z’n pootjes in.
Maar aan die info heb je in deze natuurlijk niets.

Gewoon even proberen zou ik zeggen: lukt het niet, dan zet je er snel een paar wielen onder.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 23 maart 2017 09:41 PM
  [ # 15 ]

Was mijn idee,ik ga het morgen gewoon proberen, mocht het niet werken, tant pis, dan begin ik opnieuw met wielen te monteren.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook