9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s CX 2200 ‘75
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 juli 2018 08:04 PM
  [ # 121 ]

Ja, dat lijkt nergens op. Maar ja, enne ollander hè.
Vorig jaar erg enthousiast geholpen met de 404 door een lokale garage bij Vichy in de buurt. Niet dat hij de vinger op het echte probleem wist te leggen, maar enthousiast was hij

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 augustus 2018 07:57 AM
  [ # 122 ]

Zaterdag zijn we teruggekomen uit Bretagne. De CX als vakantieauto heeft een dikke OK gekregen van mij. Hij heeft het eigenlijk prima gedaan. Jammer van die dynamo.
Wat minder was de versnellingsbak, toen we van Normandië naar Bretagne gingen begon het te kraken van twee naar drie en van vier naar drie. Dat zal de synchro zijn vrees ik. Die van de 1 was al stuk maar daar is goed mee te rijden.
Ik merkte dat ik nog mooi kon schakelen bij lagere toerentallen en snelheden met wat tussengas erbij. Alleen tijdens rijden met volle belasting, dus 4 personen bagage en klapkar was lastig als er op de snelweg van 4 naar drie geschakeld moest worden. Al bij al het ‘tanden poetsen’ weten te beperken tot een keer of vijf.
Andere bak ligt al klaar. Nu nog wat resterende onderdelen zoals een koppeling en wat lagers een keerringen regelen en dan zijn we daarna een paar dagen van de straat.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 augustus 2018 08:46 AM
  [ # 123 ]

Mooi, welkom terug!

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 november 2018 05:05 PM
  [ # 124 ]

Hij blijft het maar doen.
ondertussen ook een leuk bergje onderdelen gaan halen. Met het ‘nieuwe’bussie natuurlijk:D
onder andere NOS spiegels en achterbumper.

Untitled by wouter smits, on Flickr

Bij die onderdelen hoort ook nog een hele CX trouwens:)

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 november 2018 02:52 PM
  [ # 125 ]

Daar istie dan. Een CX 2200 erbij. Uit februari 1975. Een van de eerste dus. Geleverd in Frankrijk als demowagen aan een dealer. Daarna door de directeur van dat bedrijf gereden. In de jaren 80 opgeknapt door dat bedrijf als cadeau aan de (ex?) directeur. Hij is toen gris perle geworden.
Bij dat bedrijf stond hij vervolgens te koop en werd hij meegenomen door een CX enthousiast/specialist uit Nederland.

Ondertussen is het een aardig project, hij is geschuurd, gedeeltelijk gedemonteerd, het 2200 blok is slecht maar de kop is gereviseerd, er zit een 5 bak in uit een 25 TRI break met geschikte assen voor smalspoor, diravi zit er een heel eind in en de rest is aanwezig in een doos. De Franse garage had nog een NOS achterbumper meegegeven en er zitten dozen met mooi spul bij.
Interieur was gaar en nu zit er een visgraat interieur bij met bijbehorende deurpanelen.

 

Untitled by wouter smits, on Flickr

Untitled by wouter smits, on Flickr

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 29 november 2018 03:10 PM
  [ # 126 ]

Lekker bezig Wouter

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2018 12:30 AM
  [ # 127 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 november 2018 08:05 AM
  [ # 128 ]

Wouter, gefeliciteerd met de aanschaf.

Je schrijft donor, er komt dus een volledige ontmanteling?

Of is de basis daar nog te goed voor en blijft de auto in leven?
En in dat geval, “back to basic” of verder met de al gestarte upgrade?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 december 2018 04:35 PM
  [ # 129 ]

Tja, wat ga ik ermee doen.. Eigenlijk is de basis wel mooi. Oppervlakkige roest op de bodem en subframe’s behalve de linkerski, die heeft bij het middelste en het achterste bevestigingspunt roestschade. De dorpel links heeft ook een gat. onder de accu een klein gaatje.
Verder niets kunnen ontdekken. Al heb ik hem niet op de brug gehad.
Op zich redelijk makkelijk weer om te toveren tot een rijdbaar geheel lijkt me. Alleen ga ik dat niet doen Wink
Het handigste lijkt het me om het verder te upgraden. 2400 Blok er in, leuk interieur op de kop tikken, setje bumpers en andere tierelantijnen en dan heb je een leuke CX uit 1975.
Ikzelf gebruik iig alles wat bij het originele blok hoort, de voor en achterbumper, de c stijl plaatjes, en een rechter achterdeur. Verder wil ik, als het demontage wordt de achterdraagarmen met nieuwe lagers en smeernippels, de fusee’s en wiellagers voor en de 5 bak met smalspoor assen en de blauwe interieurdelen bewaren.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 februari 2019 01:49 PM
  [ # 130 ]

Lentekriebels, een beetje prutsen aan de CX. Alvast de originele knopjes uit de andere er in gezet Very Happy
Ook het deurpaneel er uit gehaald om de rot klinkende speaker te verwijderen. Nu op zoek naar een nieuw setje breedbanders.

Untitled by wouter smits, on Flickr

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 februari 2019 01:59 PM
  [ # 131 ]

Ik hoor graag wat voor speakers je erin gaat lepelen, die van mij staan ook op de nominatie om vervangen te worden Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 februari 2019 05:57 PM
  [ # 132 ]

2400 is volgens Civer niet de meest ideale motor.
Niet echt zuinig en vermogen valt tegen….

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 februari 2019 06:17 PM
  [ # 133 ]

Check, ik heb er zelf ook een. Zuipt als Hazes, niet erg snel, wel relaxt toeren.
Als je er toch een andere motor in wil lepelen, ga dan voor een 2400 gti Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 februari 2019 08:04 PM
  [ # 134 ]
H@ns schreef:

2400 is volgens Civer niet de meest ideale motor.
Niet echt zuinig en vermogen valt tegen….

en vooral: niet volgas-fest. Al geldt dat met name voor motoren tot ca 1981.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 februari 2019 09:08 PM
  [ # 135 ]
Nielsje schreef:

Check, ik heb er zelf ook een. Zuipt als Hazes, niet erg snel, wel relaxt toeren.
Als je er toch een andere motor in wil lepelen, ga dan voor een 2400 gti Smile

Dat was de vorige eigenaar ook van plan.

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook