7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s CX 2200 ‘75
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juli 2018 05:48 PM
  [ # 91 ]

Jammerrr, hij stond op de lijst om preventief te vervangen.. dynamo stuk. Trip naar Cx magazijn en Tilburg valt in het water. Wat nu? Revisie of een met ingebouwde regelaar. In geval van het laatste, hoe plub&play; is dat?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2018 06:02 PM
  [ # 92 ]

Gewoon effe wegbrengen en laten reviseren. Kost je tussen de 75 en 100 euro, werkt ie gewoon weer goed en betrouwbaar. Vaak met een dag klaar of minder.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juli 2018 06:19 PM
  [ # 93 ]

Ja, dat is mogelijk. Maar een spanningsregelaar in de dynamo is niet te prefereren?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 juli 2018 06:49 PM
  [ # 94 ]

Ja, alleen bij een oud type cx bouw je dat niet “even” om….. Dan moet je wel ff wat zaken gaan aanpassen, ook in het dashboard.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juli 2018 08:05 PM
  [ # 95 ]

Duidelijk, gaan we dus niet doen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2018 09:14 AM
  [ # 96 ]
woutersmits schreef:

De wat vreemd ogende fan.. kan me wel voortellen dat de koeling daarmee niet optimaal is. Al heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Ook net met Rapido Export of De Reu over de snelweg met 30 graden.

Untitled by wouter smits, on Flickr

Untitled by wouter smits, on Flickr

Die fan bladen dat hoort zo. als je ze symmetrisch zet heb je minder opbrengst. Iets met stromingsleer….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 juli 2018 08:54 PM
  [ # 97 ]

Ondertussen de bedrading gemaakt voor de 2e fan. Met een eigen relais. Het vreemde is dat als ik ze een voor 1 laat draaien door de draden tegen elkaar te houden ze het beiden doen. Als ik ze tegelijk wil laten draaien dan doet alleen de oude het..

Untitled by wouter smits, on Flickr

Untitled by wouter smits, on Flickr

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 juli 2018 09:02 PM
  [ # 98 ]

Thermostaat vervangen.. morgen verder
Rubbertje blijkt te groot. Dat gaat niet passen. Ik denk dat het verstandig is om in de thermostaat een gaatje te boren. De doorstroomopening die in het huis zit lijkt best snel dicht te gaan zitten.
Verder vandaag de dynamo terug gekregen. Revisie was wel nodig. Supersnelle service van De Snoekfabriek. Zondagavond gebracht, vandaag om 12.00 opgehaald.

Untitled by wouter smits, on Flickr

Untitled by wouter smits, on Flickr

Untitled by wouter smits, on Flickr

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juli 2018 09:10 PM
  [ # 99 ]

Lekker die afgebroken boutjes…. Ben wel weer ff zoet mee

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 juli 2018 10:52 PM
  [ # 100 ]

Ja, dat is wel ruk.. morgen radiateur verder uitbouwen en dan maar boren.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 juli 2018 11:00 PM
  [ # 101 ]

Niet boren. Zo krijg je ze er wel uit. Kruipolie erop, laten inwerken, tikje erop, griptang op resterende draadend, beetje branden en dan heel voorzichtig heen en weer. Niet forceren. Ze komen uiteindelijk los en dan ben je een happy camper.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 juli 2018 11:21 PM
  [ # 102 ]

eens met niels.
veel geduld wordt beloond hier.

en anders de pomp erafhalen en goed inspannen en met een kolomboor.
uit de hand boren wordt niks want het staal van de boutjes is veel harder dan het alu eromheen.
of anders een andere pomp

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 juli 2018 08:55 AM
  [ # 103 ]

Mocht je een MIG-lasapparaat hebben: moertjes erop draaien, bovenop even lassen. Dan schrikt het geheel, zet het aluminium uit en kun je ze er zo uit draaien!
Met een brander en spitse blauwe vlam zou het ook moeten lukken.
Als het op de wagen lukt is dat een voordeel want bij het verwijderen van eht pomphuis kun je ook weer voor vervelende verassingen komen te staan…
succes!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juli 2018 09:10 AM
  [ # 104 ]
woutersmits schreef:

Ondertussen de bedrading gemaakt voor de 2e fan. Met een eigen relais. Het vreemde is dat als ik ze een voor 1 laat draaien door de draden tegen elkaar te houden ze het beiden doen. Als ik ze tegelijk wil laten draaien dan doet alleen de oude het..

Untitled by wouter smits, on Flickr

Untitled by wouter smits, on Flickr

Heb je meteen een dubbele schakeling gemaakt? Dat ze eerst langzaam en daarna snel gaan draaien?

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juli 2018 09:12 AM
  [ # 105 ]
Evan schreef:

Mocht je een MIG-lasapparaat hebben: moertjes erop draaien, bovenop even lassen. Dan schrikt het geheel, zet het aluminium uit en kun je ze er zo uit draaien!
Met een brander en spitse blauwe vlam zou het ook moeten lukken.
Als het op de wagen lukt is dat een voordeel want bij het verwijderen van eht pomphuis kun je ook weer voor vervelende verassingen komen te staan…
succes!

Precies. Neem een M8 moer en las die op het stompje. Wordt het geheel meteen erg heet en dat helpt ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook