













































Totaal aantal Berichten: 43358
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In 1985 kwam de serie 2, dus als het een trekhaak uit 85 is kan het best een trekhaak voor een serie 2 zijn en die is inderdaad anders dan die voor een serie 1…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
In de beschrijving staat vanaf 1985, dan zou dat best kunnen. hoe kan je dan het verschil zien?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik denk dat ze de plaat onder de bumper bedoelen die zit er alleen bij een serie 1
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Eindelijk toch gelukt om deze afbeelding van de betreffende trekhaak te plaatsen (mac book werkt toch net weer iets anders )




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon te plaatsen dus.
Alleen de “kinne” bak wie er bij een serie 1 aan de achterkant onder kan zitten moet je aanpassen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43358
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij is het niet zo simpel als Frank zegt, maar ik weet niet precies hoe het zit. Het is 20 jaar geleden…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Volgens mij is het niet zo simpel als Frank zegt, maar ik weet niet precies hoe het zit. Het is 20 jaar geleden…..
Er zijn in de gehele periode dat de cx gebouwd is geen wijzigingen geweest in de kofferbak bodem.
Alleen het dekseltje voor de benzine meter/vlotter/filter is er in gekomen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43358
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gaat om de bevestiging achter de bumper, niet om die vloer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En die is ook niet veranderd,
Deze maakt namelijk onderdeel uit van de vloer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43358
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De trekhaak op de foto is trouwens een Franse, zonder NL-type goedkeuring en daarmee dus eigenlijk niet bruikbaar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Jammer dat dan de trekhaak niet kompleet is en het zal waarschijnlijk lastig worden om dit kompleet te krijgen. De trekhaak die ik gekocht heb is er een van brink met type plaatje.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het enige verschil wat er is ; break ,prestige en voor de gewone uitvoering
En het verschil zit um dan in de “aanhechting” op het plaatwerk wat onder de achterbank zit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Misschien toch maar opzoek naar een complete trekhaak, dan zal het monteren ook een stuk makkelijker gaan en natuurlijk iedereen bedankt.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
DS rijder schreef:Eindelijk toch gelukt om deze afbeelding van de betreffende trekhaak te plaatsen (mac book werkt toch net weer iets anders )
Je mist zo te zien nog wat onderdelen. Niet alleen ‘een simpel stripje’ zoals hier gesuggereerd wordt, maar ook een soort plaat met bussen erop, die onder een bepaalde hoek staan. Althans… dat is bij de meeste types het geval. Ik heb er geen foto van en verschillende trekhaken hebben verschillende systemen. Het is lullige materie al met al… vooral omdat veel mensen incomplete dingen aanbieden of de helft niet van de wagen halen.
Zonder deze hardware wordt het lastig monteren. Alles valt na te maken, maar je kunt ook iets nuttigers met je tijd doen en meteen iets zoeken dat compleet is. (mijn advies).
Trekhaken van een Break/Prestige zijn anders dan de Berline, maar dat heeft weer te maken met de lengte van het achterste subframe. Dat valt redelijk eenvoudig vast te stellen in jouw testopstelling, want het scheelt nogal.
Verder moet je inderdaad de hele bumper demonteren (Vraag maar aan Graddus hoe leuk dat is) en het heeft niets van doen met de bodem van de auto, maar meer met de vorm/diepte van de bumper wat er wel en niet past. Ik zou bij mijn eigen CX moeten kijken hoe dat ook alweer zat met die afdekplaat, maar niet elke CX heeft die.
Bij mijn weten past een Série 1 trekhaak op allebei en een Série 2 trekhaak alleen op een Série 2.
In elk geval valt het niet te monteren zonder de juiste losse hardware en inderdaad: beter eentje zoeken die compleet is en die zeker weten van een Série 1 komt, da’s een stuk minder gedoe (en gedoe en een kutwerk is het toch al). Want elk type heeft ook weer z’n eigen hardware en systeem namelijk.
Succes!
P.S. O en je mist de contraplaatjes met getapte draad die in het subframe geschoven worden, maar die zijn relatief wel eenvoudig na te maken. Die rotten vaak vast dus komen zelden gaaf mee uit de donor.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D