Grijze 2cv club
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 23 april 2017 10:04 PM

Toch maar eens een topic over de 2cv club maken, deze eend uit 1987 is in 1999 aangeschaft, toen ik een proefrit wilde maken bleek de accu kapot te zijn via een andere accu toch een een proefrit gemaakt en na er wat van de prijs was afgedaan de eend gekocht. Trouwens de eend stond in onze eigen woonplaats dus dat was wel makkelijk.Na een jaar rijden is de eend door omstandigheden in de stalling beland. Omdat er geen elektra in de stalling was en de eend niet wilde starten hebben we eend naar de garage van m’n zoon gesleept. Het bleek dat de contactpunten vuil waren of vastgeplakt zaten, schoongemaakt en voila de motor startte weer., toen ook de eend schoon gemaakt die was nogal stoffig. Bij een eenden garage hebben ze laswerk gedaan , 4 nieuwe banden plus velgen er op gezet en stuurkogel vervangen. Inmiddels zijn we een jaar verder en zit er weer een verse APK op, er waren een paar kleine dingetjes zoals een ashoesje zat niet goed.

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2017 08:15 AM
  [ # 1 ]

Leuk, veel plezier met de eend!

Op de eerste foto lijkt het of je benzineleiding en filter wat los hangen. Misschien even opbinden met een tiewrapje…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 april 2017 11:05 AM
  [ # 2 ]

Leuke eend, veel rijplezier ermee!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 24 april 2017 09:25 PM
  [ # 3 ]

Dat het filtertje er zo bij hangt was nog voor de APK. Inmiddels zit dit weer op de goede manier vast. In het afgelopen jaar zijn er diverse dingen aangepakt. Er zaten op diverse plaatsen nog al butsen en deuken. Ik heb de eend het afgelopen jaar in de lak gezet met een roller, in dit geval met industrielak. Deze kleur lijkt iets lichter dan de originele kleur. Dit heb ik gedaan omdat ik niet de mogelijkheid had om de eend te spuiten en het te duur vond om het te laten doen. Is nog niet helemaal naar m’n zin maar dat komt nog wel.Dit is nog een foto van de achterste punten zowel links als rechts die gelast zijn, APK puntje


Dit punt is aan beide zijden vorig jaar ook aangepakt.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 04 augustus 2019 05:08 PM
  [ # 4 ]

Zodat is wel een tijd geleden, dit topic was helemaal op de achtergrond geraakt. Wegens verhuizen was de eend weer in de stalling geraakt. Een paar dagen terug opgehaald eerst maar eens voor een verse APK zorgen.Dan zien we wel weer verder.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook