Motorstoring
Gaitie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 01 mei 2017 08:33 PM

Goedenavond,

Ik heb vorig jaar al een keer een topic aangemaakt hierover, maar blijf zitten met de vraag wat ik nu moet doen. Ik heb al sinds vorig jaar af en toe het lampje motorstoring aan staan. Deze gaat aan als ik op de snelweg rij, meestal boven de 120 km p/u. Zodra dit gebeurt raak ik het vermogen kwijt, moet ik even stoppen om de motor uit te doen. Daarna kan ik weer probleemloos verder rijden. En meestal na 1 dag gaat het lampje weer uit en kan ik weer weken rijden.

Ik heb dit een keer laten uitlezen en het lijkt in de sensor van het voetpedaal te zitten. Maar omdat ik altijd gewoon kon doorrijden heb ik er nooit wat mee gedaan. Echter afgelopen vrijdag gebeurde het weer en bleef het gas maar inhouden en ook na het stoppen bleef de melding steeds terugkomen. Alleen sinds gisteren is het lampje weer weg en het probleem ook.

Omdat Citroen wel bekend staat om een slechte elektronica twijfel ik heel erg of ik dit wel moet laten maken. Twijfel of het daar wel zit. Aan de andere kant, ik kan een 2e hands pedaal kopen voor 50 euro, dus heel veel geld ben ik niet kwijt.

Iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt voor de response(s)

Met vriendelijke groet,

Gerrit van Engelenhoven

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 02 mei 2017 04:07 PM
  [ # 1 ]

Waarom een ander gaspedaal? Kun je niet de losse sensor bestellen?

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 02 mei 2017 04:29 PM
  [ # 2 ]
Gaitie schreef:

Omdat Citroen wel bekend staat om een slechte elektronica .

Wat een onzin zeg.


Graag bij één topic houden!

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231218/

 

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook