1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C5 start niet meer
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 mei 2017 06:28 PM

Na mijn laatste tankbeurt wil de auto niet meer starten. De startmotor draait de motor goed rond maar de motor slaat niet aan. De wegenwacht heeft de auto uitgelezen met een (universeel) Bosch apparaat en zei dat er geen problemen waren met sensoren. Verder van alles nagekeken maar geen oorzaak kunnen vinden. De wagen is afgesleept en staat nu thuis. Ik had een tijd terug een OBD2 bluetooth lezer gekocht maar nog niet getest, helaas deze doet het niet, dus ik weet niet wat er stuk is en wat ik moet repareren. Wie woont er in de buurt van Tilburg, heeft een Lexia om een Ph1 uit te lezen en wil daarvoor langskomen? (tegen vergoeding uiteraard)

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
AaronKers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-05-2017

- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Gepost: 07 mei 2017 07:59 PM
  [ # 1 ]

Als je de auto op contact zet , hoor je de brandstof pomp dan draaien?

C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 mei 2017 08:22 PM
  [ # 2 ]

Hij staat in eco mode. Ik hoor wel een geluid wat ik normaal altijd hoor maar het geluid van het veersysteem ontbreekt.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
AaronKers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-05-2017

- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Gepost: 07 mei 2017 08:24 PM
  [ # 3 ]

Als de auto in eco-mode staat, schakelt de auto alle (Groot)stroomverbruikers uit…. dus ook de HD-pomp, maar je benzine pomp
hoor je door middel van een soort zoem geluid…

 

C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 mei 2017 08:39 PM
  [ # 4 ]

Ik hoor hetzelfde geluid als anders, maar of dat nou de benzinepomp is? Bij mijn oldtimers hoor je de Bosch benzinepomp heel goed zoemen, dat hoor ik bij mijn C5 niet.
Na het op contact zetten heb ik op het bandenventiel wat op de benzinerail zit bij indrukken geen benzine, dus heeft geen druk.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 mei 2017 09:31 PM
  [ # 5 ]

De eerste vraag: A: Heb je benzine , B: heb je ontsteking/vonk.
Als de WW geen “OBD2 fout vindt” moet je terug naar de basis. Dus zijn A en B goed?  Vonk controleer je door een bougiekabel los te halen. Als je een injectie systeem 1 minuut doorstart en je draait er daarna een bougie uit moet die bougie nat van de benzine zijn… anders heb je geen benzinedruk. Die Ph1 motoren zijn nog niet zo super-intelligent dat alles wat niet werkt een foutmelding geeft ( in iets te eenvoudige taal).
En zoals gezegd door AaronKers: Loopt je benzinepomp? Die zit onder de achterbak rechts in de tank. Klap de achterbank op, haal het grote ronde afdichtdeksel eruit en luister/voel eens als je hem niet hoort lopen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
AaronKers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-05-2017

- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Gepost: 07 mei 2017 09:34 PM
  [ # 6 ]

Een C5 heeft geen bougie* kabels, het is een complete bobine rail boven op het blok…

C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 mei 2017 09:42 PM
  [ # 7 ]

Alle zekeringen heel? Heeft een c5 een “botsknop”? Een schakelaar die door een schok (bijvoorbeeld botsing) de stroom van de benzinepomp onderbreekt?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 mei 2017 09:59 PM
  [ # 8 ]

Heb je wel benzine in de tank? (Je had getankt, maar was dat gas of benzine?)


Meestal zoekt de wegenwacht wel naar een mogelijkheid de auto aan te krijgen. De eerste is inderdaad bij een gasbak of je wel benzinedruk hebt met dat autoventiel.

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 mei 2017 10:16 PM
  [ # 9 ]

Zoals gezegd er is geen benzinedruk op de rail (op het ventieldopje)direct na het starten. Voelend en luisterend bovenop de tank hoor ik niks behalve wat geroezemoes wat ik altijd hoor uit het vooronder.

Toen hij niet meer wilde starten na het tanken was dat na een rit van 65km en dus warm, dat start hij direct op LPG en de klep van de gastank die je altijd hoort schakelen deed het toen ook niet.

Alle zekeringen zijn heel, dat heeft de wegenwacht nagemeten. En ik heb persoonlijk vandaag alle zekeringen eruit gehad en gecontroleerd, deze waren allemaal OK.

Volgens mij is het iets electrisch, bijv lambda sonde kapot? Start hij dan niet meer?
Ik krijg nu ook piepjes als hij op contact wordt gezet 1-3-1-1, ik weet niet wat dat betekent.

Botsknop? ik heb niets geraakt, maar waar zit die en kan ik die resetten?

Tank met benzine is kwart vol en gastank is vol.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 mei 2017 10:22 PM
  [ # 10 ]

Dan heb je je benzinepomp dus kapot.


Een moderne gasauto start altijd op benzine en schakelt soms snel over, maar start op benzine.


Toen ik vorig jaar mijn benzinepomp stuk had heeft de wegenwacht de koude auto op een spuitbus gestart en laten lopen (2 bussen leeg) tot ie op gas ging. Toen kon ik naar de garage rijden.


Overigens wordt een kwart tank als te weinig gezien. De pomp draait namelijk altijd en krijgt het op lange ritten te warm als er minder benzine in de tank zit.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 mei 2017 10:23 PM
  [ # 11 ]

Overigens hoort er altijd druk op dat ventiel te staan.

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 mei 2017 10:54 PM
  [ # 12 ]

Dat zou best eens kunnen, benzinedruk moet er inderdaad altijd zijn en de pomp draait als de druk te laag is. Als er onvoldoende druk is gaat de computer mogelijk ingrijpen en start hij ook niet op gas.

Ik heb ooit een brandstoffilter voor in de drukleiding aangeschaft maar niet gevonden waar dit zit. Iemand ervaring hoe je die pomp test en wisselt?

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 mei 2017 07:42 AM
  [ # 13 ]

De auto start niet op gas. Nooit.
Bij G3 is zelfs de noodstart op gas eruit gehaald.


De pomp zit onder de achterbank onder dat ronde deksel.
Ervaring heb ik er niet mee: ik heb het vorig jaar bij mijn C5 laten doen.


(En dat benzinefilter is er niet)

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 mei 2017 09:25 AM
  [ # 14 ]

Het brandstoffilter van een C5 is 1 geheel met de brandstofpomp. Als je het “autoventiel” indrukt op de brandstofrail tijdens het starten en er komt niets uit, dan is inderdaad je brandstofpomp defect. Die vervang je als geheel. Onder de achterbank, rechts alle stekkers afkoppelen en met beleid de grote zwarte ringmoer losdraaien. Dan pak je de pomp/filterunit in zijn geheel eruit. De nieuwe monteer je terug en dan komt het lastigste: de ringmoer weer terug monteren. De pomp lijn je uit met pijltjes op de unit en op de tank en de ringmoer kun je het beste met 2 strippen in de rechthoekige sparing van de moer aandraaien.
Met beleid monteren en misschien handig als je een hulpje hebt. Het wijst verder zichzelf.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 08 mei 2017 10:55 PM
  [ # 15 ]

De benzinepomp was kapot, kreeg wel stroom. De pomp heeft oneindige weerstand. De moer zat wel goed vast, maar de pomp is er uit. Morgen even een ‘nieuwe’ pomp halen en een nieuwe O-ring en dan hoop ik dat we weer kunnen rijden.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook