“Reserve-Eend”
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 juni 2017 11:06 PM

Voor mijn eend, even geheugen opfrissen:

heb ik gisteren een aanhangwagen vol reserve-onderdelen opgehaald:

via MP gevonden va vriendelijke Groninger. Stond in loods boerderij in het Groninger land. En neem van mij aan: er gaat nog van alles boven Groningen.
Nu zat ik nog tegen dat ritje aan te hikken qua tijd (druk druk) maar ineens verscheen daar in mijn zakelijke agenda een bijeenkomst in het UMCG Groningen waar ik bij moest zijn. Dus gisteren de aanhanger achter de DS en naar Groningen getuft. Auto plus aanhanger onder een academisch ziekenhuis leek me lastig, dus op P-terrein van een van de kantoorlocaties van mijn werkgever geparkeerd, 15 min lopen van de bijeenkomst. ‘s Avonds auto gehaaald, ouwe kleren aan en het platteland op.
Hele handel in geladen (incl 435cc motorblok), voor en achteras met draagarmen, heel veel klein spul opgeladen met hulp ter plekke. O.a. alleraaardigste veehouder. Eigenlijk complete eend zonder chassis en koetswerk.
Over een verlaten A28 en A50 teruggetoerd dankzij de wedstrijd van oranje. Reed ik daar met m’n oranje spullen.

Vandaag de HD spuit eroverheen geblazen en de losse spullen uit een grote doos uiitgepakt. Al het mechanische spul is in goede staat, het is zeker geen afgetrapte eend geweest. Alleen waren chassis en body slecht waardoor de eend in 2007 is gesloopt.
Van het plaatwerk waren 2 portieren slecht en RA en LV juist goed. Laten DAT nu net de slechtste 2 portieren van eigen eend zijn….! Idem voor linker achterscherm en motorkap. Mijn kap is mooi maar de scharnierzijde heel slecht. Bij deze kap is die bikkelhard.
Motortje zit verder los, startmotor draait enthousiast rond. Verder niet aangesloten. De replica-startmotor van m’n Mehari is niet zo best meer, dus ik denk dat ik deze originele over zet.

Van de slechte portieren demonteer ik de bruikbare garnituren (die missen op mijn eend, bijv. sierkapjes sloten) en de rest gaat naar oud-ijzer tenzij iemand nog een portier wil met een slechte onderrand…?

Altijd dankbaar zo’n partij onderdelen, en veruit de voordeligste optie als je ziet wat al dat spul los allemaal kost tegenwoordig. De km-vergoeding van mijn werkgever dekt na aftrek van de verstookte LPG de helft van de investering… die plotseling ingeboekte bijeenkomst kwam dus als geroepen! Het nuttige met het aangename verenigd…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 juni 2017 11:42 PM
  [ # 1 ]

Goeie score! Als ik geweten had dat je in de buurt zat had ik je die benzinemeter even meegegeven, maar dat mag de post dan regelen Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 juni 2017 10:45 AM
  [ # 2 ]

Stom ja, niet aan gedacht en had gekund als je in de buurt was, zelf zat ik in een uiterst knellend tijdschema, inherent aan dit soort combi-evenementen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 11 juni 2017 01:15 PM
  [ # 3 ]

Soms heb je geluk inderdaad. Scheelt je ook een hoop spuitwerk.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2017 07:55 PM
  [ # 4 ]

Altijd fijn, spullen in de kleur op voorraad!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 juni 2017 10:06 PM
  [ # 5 ]

Precies! Vandaag verder opgeruimd in de categorie ‘logistiek voor gevorderden’. In m’n ‘plaatwerk hoek’ hing een verdwaalde slee waarbij het mij opviel hoe treffend de gelijkvormigheid is van het onderste deel van de motorkap van een 2cv en de gebogen voorzijde van de slee. Daar kon de motorkap dus prachtig overheen hangen, op dezelfde haak. En ruimtelijk gezien knabbel je zo maar 1 mm bruikbare schuurruimte van het totaal af! Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 juni 2017 09:52 PM
  [ # 6 ]

Bij mijn reserve-eend zit een oud luchtfilter van metaal, zoals die op de enkeltraps carburateurs werd gebruikt. Op mijn Mehari zit een plastic luchtfilter zoals dat op de dubbeltraps carbu’s wordt toegepast. I.p. hoort op modeljaar ‘77 nog een metalen te zitten. Maar ik heb een dubbeltraps (en schijfremmen, geconverteerd dus).

Kan ik (‘voor het mooie’) ongestraft dat metalen luchtfilter monteren op mijn dubbeltraps carbu of leidt dat tot problemen?

Bij de reserve-eend zit ook nog een veerpot. Niet doorgerot. De trekstangen hangen er nog in. Heeft het zin om deze te bewaren of niet?

2 portieren staan op het punt naar oud-ijzer te gaan. Op zich mooie roestvrije deuren voor 99%, alleen de onderrand is (deels) weg. Toen ik dergelijk portieren van een DS weg deed bleek dat achteraf ontzettend dom te zijn. Daarmee kieperde ik voor tenminste 250 euro (borg) in de oud ijzerbak. Wist ik veel dat oud DS-ijzer de goud-prijs heeft. Ik kwam kersvers uit de no nonsense Peugeot-scene. Voordat ik weer iets doms doe: kunnen die 2 cv deuren weg? Ik ga ze niet gebruiken en er niet aan lassen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook