Wel of geen lager in onderdeel wielophanging
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 02 juli 2017 01:41 PM

Ik heb een probleem.  Daar heb ik een vraag over.  Ik heb er ook een duidelijke foto van. Alleen die kan ik hier niet plaatsen omdat hij te groot is.
Ik probeer het alvast te omschrijven.

Tijdens het rijden hoorde we ineens een flinke tik en daarna merkte we meteen dag het niet 100% meer was op het rechter voorwiel
Thuisgekomen zie ik dat de onderste bout van de draagarm los isaan de kant waar de velg op vast zit (geen idee hoe dit officieel heet)
Ik heb wel een bout maar ik heb eerst het onderdeel los gehaald.  Ik dacht dat hier een lager in zou horen. Maar die zit er niet in.  In het handboek zie ik ook geen lager.  Kan iemand bevestigen dat het klopt.  En dat er dus wel een veer in zit maar geen lager? Of klopt mijn vermoeden wel en mis ik een kogellager?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2017 02:03 PM
  [ # 1 ]

Ik snap je niet helemaal maar het lijkt er op dat je fuseekogel uit het lagerblok is gekomen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 02 juli 2017 02:21 PM
  [ # 2 ]

Hier een foto

Afbeelding Bijlagen
IMG_8869.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 02 juli 2017 02:22 PM
  [ # 3 ]

En uit het handboek.

Afbeelding Bijlagen
IMG_8870.PNG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2017 03:52 PM
  [ # 4 ]

Duidelijk, de hele fuseekogel is er uit gekomen. Levensgevaarlijk!!!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 02 juli 2017 05:36 PM
  [ # 5 ]

Dus: nieuwe kogel halen en erin zetten, aandraaien en klaar? Of is dat te simpel gezien?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 juli 2017 05:54 PM
  [ # 6 ]

Misschien alleen maar 2 nieuwe boutjes om de huidige vast te zetten. Dat hangt af van de staat van de huidige kogel. Maar je moet wel goed controleren of het schroefdraad in de fusee nog wel goed is. Deze boutjes vallen er normaal gezien niet zo maar uit. En tijdens het loslopen van die boutjes is er steeds meer speling gekomen waardoor de boel heeft staan jutteren met grote kans op beschadigde draad…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2017 09:00 PM
  [ # 7 ]
serge-ID schreef:

Dus: nieuwe kogel halen en erin zetten, aandraaien en klaar? Of is dat te simpel gezien?

Ja, dat is te simpel want die kogel moet namelijk worden afgesteld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook