4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
De XM V6 12v Exclusive van Lucas: Radiateur nummer 4 onderweg.
Gepost: 02 september 2020 12:17 PM
  [ # 46 ]

hoi lucas bel me maar even ik heb nog wel wat staan gr daniel

doei

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5614
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 september 2020 09:03 PM
  [ # 47 ]

De remmen zitten in elkaar, zijn ontlucht en ik heb een stuk proefgereden. Dat er nu verse banden op zitten helpt enorm en de draagarmrubbers geven ook meer rust in de voortrein. De eerste indruk qua remmen is erg goed, hij gaat mooi vlak naar beneden en ze zijn goed te doseren. Linksvoor moet ik nog wel de remslang vervangen, de wartel is al wat beschadigd en zit helaas muurvast…..

Goed nieuws is dat de Hydractive uitstekend werkt. Hij vangt je mooi op na een drempel. Wel grappig dat juist dit nog werkt. Dat de bollen gevuld moeten worden merk je wel, maar goed, dat kan ook niet anders.

De nieuwe pookknop is inmiddels op de weg terug. De knop is eerst in vorm gebracht met plamuur en daarna bekleed. Het was veel werk dus het was 65 euro inclusief retourzending, daar is mee te leven.

Qua radiateur heb ik een AKS Dasis besteld. 26mm dik, een halve mm dunner dan de Valeo en volgens de voorbeeldfoto wel met voldoende kanalen. Ik ben benieuwd wat ik thuis krijg. Hij is maar 80 euro dus het kan eigenlijk alleen maar meevallen. Zo niet, dan stuur ik ‘m weer retour.

Profiel  
 
ChrisB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 13 september 2020 11:19 AM
  [ # 48 ]

Die radiateur daar ben ik wel benieuwd naar! Als het de juiste is dan neem ik zelf ook nog maar eentje op voorraad.

Rechts de matig koelende Nissens, links de Valeo.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS

Nu
XM V6 Exclusive 1991

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5614
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 september 2020 05:04 PM
  [ # 49 ]

De meeste alternatieven hebben op de foto’s net als de Nissens maar een stuk of 20 horizontale kanalen. Deze heeft er volgens de foto een stuk meer, vergelijkbaar met de Valeo en origineel. Ik hoop dus dat wat ik geleverd krijg lijkt op de foto’s, want dan zou het best eens kunnen werken.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8324
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 13 september 2020 06:50 PM
  [ # 50 ]

Ik heb wel eens de indruk dat die onderdelenbedrijven alleen maar kijken naar de aansluitingen en afmetingen en helemaal niet naar het koelend vermogen per dm2.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5614
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2020 08:28 PM
  [ # 51 ]

Nou, dat viel dus tegen. Deze radiateur had exact de zelfde opbouw als de Nissens. Die is retour afzender. Met de pookknop heb ik ook al geen mazzel, ik heb er een ontvangen van een rechtsgestuurde XM, de knop zit dan rechts in plaats van links…..

Het ontbreekt mij momenteel niet alleen aan spullen, maar ook aan tijd om echt lekker door te pakken met de XM. Wel heb ik de remslang rechtsvoor vervangen en de handremkabel links. Dat ging allemaal heel voorspoedig.

Wat dan weer niet voorspoedig gaat is de remslang linksvoor. De wartel was al beschadigd en die is er niet mooier op geworden. Heet stoken, goede kruipolie, niets helpt. De wartel zit muur- en muurvast in de remslang. Ik ben dus maar op zoek naar een vervangende leiding vanaf het ABS-blok. Uiteraard NFP en nergens te vinden. Het liefst wil ik er weer gewoon een originele stalen leiding in. Zucht…......

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 02 oktober 2020 07:58 AM
  [ # 52 ]

Ik heb dat ook gehad met de linker remslang: muur- en muurvast. Zo vast dat de wartel beschadigde en de leiding kromtrok.
Een van de monteurs bij ASK had een heel simpel advies: blijven proberen. gulp En verdomd, uiteindelijk kwam ‘ie los.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9056
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 02 oktober 2020 12:27 PM
  [ # 53 ]

Hóe dik is die leiding…
3.5 mm…
Dan zou ik um door doen en een nieuw stukje leiding eraan met een koppel busje.
Heb ik bij de xantia ook gedaan wekt perfect.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40656
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 02 oktober 2020 12:31 PM
  [ # 54 ]

Koppelstukjes in remleidingen: ik snap werkelijk niet dat dát nog mag óf dat je het überhaupt wil. Trek dan de leiding onder de wagen vandaan en maak er een nieuwe wartel op met het correcte leidingfelsapparaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9056
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 02 oktober 2020 01:49 PM
  [ # 55 ]

Het is gewoon een “knelwartel”.
Die gaat echt nooit stuk.
Heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar als ,zoals zo vaak. Is vaak de gehele leiding goed op 10cm na.
Bij alles tot aan de cx zou ik ook alles vervangen.
Maar vanaf de xantia en alles daarna .dan is het zo’n chaos aan leidingen en slecht bij komen .dat ik de keuze van een wartel niet verkeerd vind

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3127
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C4 (2004-heden) 1,6-12V Sedan
Gepost: 11 oktober 2020 05:43 PM
  [ # 56 ]

Veelvuldig hydrauliekleidingen gerepareerd aan XM’s, vooral bakboord achter.
Boven de traverse rot de boel door.
Mijn “standaard” reparatiemethode is de volgende:
Bij Chyparse de benodigde stukjes cunifer leidinkjes van wartels en bolletjes laten voorzien.
Een stel leidingwartels met koppelstukken meenemen.

De doorgesneden leiding voorzien van een wartel met zilversoldeer. Met het koppelstuk kan je dan “organiek” verder.

Dat zal wel heiligschennis zijn, maar ik heb er aardig wat mee door de APK gekregen en het kost geen drol. Die wartel moet vastgesoldeerd zijn, maar hoeft niet af te dichten, dat doet het rubbertje.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5614
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 oktober 2020 11:15 PM
  [ # 57 ]

Aan de remleiding heb ik niks meer gedaan, wel heb ik nog 3 keer een radiateur besteld. Eerst een Valeo 810836 bij Groupe LGA die toch al verkocht bleek te zijn, toen een Hella bij Pitstop.de die alleen binnen duitsland kunnen verzenden en na daar een oplossing voor gevonden te hebben toch niet bleken te kunnen leveren. Vandaag vond de forumkok op de italiaanse eBay een NOS Valeo in Peugeotverpakking, compleet met Talbot logo. Slechts 39,99 plus 49,99 verzendkosten. Die is nu dus onderweg. Ik ben benieuwd of hij heel aankomt.

Wat een gedoe voor een radiateur. Dit is niet lekker hobbyen, maar ergernis. Het houd je wel lekker bezig in ieder geval…...

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17297
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 oktober 2020 11:57 PM
  [ # 58 ]
Lucas schreef:

na daar een oplossing voor gevonden te hebben toch niet bleken te kunnen leveren.

ahh

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5614
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 oktober 2020 07:33 AM
  [ # 59 ]

Had je de annulering gezien die ik je had doorgestuurd? Ondanks de afloop met een sisser enorm bedankt voor je bereidwilligheid Rens!

Profiel  
 
ChrisB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 15 oktober 2020 09:49 AM
  [ # 60 ]

Mooi dat je een NOS Valeo hebt gevonden! Dat is wel mazzel hebben. En als dat een beetje goed ingepakt is dan komt dat wel goed met dat heel aankomen.
Het is helaas een beetje de nieuwe realiteit bij de XM dat sommige onderdelen echt lastig zijn. Dat roep ik ook al een tijdje binnen de XM club. Zelf zie ik er de sport en de hobby wel van in, om toch nou net dat ene onderdeel wel nieuw in de juiste kwaliteit te vinden.

Had je mijn mailtje nog gezien over de remleiding? Ik heb nog even gecheckt bij mijn eigen XM en die leiding loopt volledig over het subframe naar het ABS blok. De leiding die je zoekt moet dus nog op het betreffende subframe zitten.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS

Nu
XM V6 Exclusive 1991

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook