6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 12v Exclusive van Lucas: 7 keer is scheepsrecht!
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5656
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 oktober 2020 06:52 PM
  [ # 76 ]

Ik zal foto’s maken zodra de laag prut er afgeborsteld is en uiteraard ook van de klus onder de auto.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5656
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 oktober 2020 08:52 PM
  [ # 77 ]

Goed nieuws, de radiateur uit Italië is binnen.

Toen ik het pakket in ontvangst nam kreeg ik het wel een beetje benauwd:

Gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Er is alleen een redelijk onschuldige deuk in de bovenrand.

Profiel  
 
Ed P
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 846
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
Gepost: 26 oktober 2020 10:18 PM
  [ # 78 ]

En? Meer kanalen? Ben ook wel benieuwd of die inderdaad beter koelt. Ik heb me altijd afgevraagd waar het verschil in zat, ja, de prijsverschillen, die zag ik wel. Ik heb momenteel een Nissens in mijn 2.5TD liggen en heb ook het gevoel dat die wat minder koelt dan de originele Citroën koeler. Maar ja, die was niet meer leverbaar

Profiel  
 
ChrisB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 171
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 27 oktober 2020 08:45 AM
  [ # 79 ]

Die Valeo heeft inderdaad een keer zoveel koelkanalen. Ik heb eerder vorig jaar uitgebreid zitten meten aan de Nissens radiateur in mijn XM (ZPJ V6) omdat ik maar niet snapte waarom dat ding zo warm liep. Meten heb ik gedaan met twee W1209 temperatuurcontrollers met een NFC. De metingen heb ik later herhaald toen ik de Nissens gemonteerd heb.

Kort door de bocht, met de Nissens is de motortemperatuur gemiddeld zo’n 10 tot 15c lager. Bij zware belasting en heet weer ligt de piek niet op 110c maar net onder de 100c.

Mocht je nog een oude Valeo hebben of een originele Citroen radiateur, gooi die niet weg. Een radiateurspecialist kan daar een nieuwe kern in zetten, ook in kunststof radiatoren.

@Lucas, fijn dat je radiateur heel is aangekomen!

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS

Nu
XM V6 Exclusive 1991

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5656
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2020 01:16 PM
  [ # 80 ]

De Valeo heeft inderdaad een stuk of 40 kanalen. Ik ga vanavond de oude er uit trekken, ik zal de oude en nieuwe even naast elkaar op de foto zetten. Grote kans dat de originele een identieke Valeo is.

Profiel  
 
Feije
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 oktober 2020 01:32 PM
  [ # 81 ]

De originele XM-radiateurs die ik heb gezien waren van koper, deze lijkt me van aluminium. Ik ben wel benieuwd of daar bij jouw radiateurs ook verschil in gaat zitten.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5656
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2020 02:05 PM
  [ # 82 ]

Geen van de 9 XM’s die ik heb gehad (ZPJ, D12, TurboD12, 2.0 8v, TCT) had een koperen radiateur. In ES9’s heb ik wel eens koperen radiateurs gezien, maar ik heb zelf gelukkig nooit een ES9 gehad.

Profiel  
 
Feije
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 oktober 2020 02:20 PM
  [ # 83 ]

O, dat verbaast me! Het zou natuurlijk best kunnen hoor, ik ken vooral 2.5TD’s en een paar 2.1TD’s dus heb ik ook naar hele andere motoren gekeken. Ook wel een paar prv’s, maar daarbij heb ik er nooit op gelet. Mijn beide Xantia’s hebben ook een koperen radiateur, al komt daar bij de v6 binnenkort verandering in Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 27 oktober 2020 02:37 PM
  [ # 84 ]
Lucas schreef:

maar ik heb zelf gelukkig nooit een ES9 gehad.

ohh weet je wel wat je zegt?

Adri

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5656
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2020 03:02 PM
  [ # 85 ]

Ieder zijn meug ADri. Ik vind het een onding om aan te werken en daar staat voor mij niets tegenover. Geen Diravi, een dure distributieriem, een HD-pomp die soms lastig lekvrij te krijgen is, een automaat die mij niet aanstaat. Het is gewoon niet mijn auto. Al is het objectief bezien natuurlijk een hele fijne combinatie, een ES9 in een XM.

Profiel  
 
Feije
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 oktober 2020 03:58 PM
  [ # 86 ]

In een XM begrijp ik het ook wel. Een XM met ES9 is loeizwaar op één of andere manier. Waar het verschil met de Turbo CT bij een Xantia maar 16kg is, is dat bij een XM ineens bijna 100. Bijna 150 zelfs als je het vergelijkt met een eerdere serie 2 Tct. Een prv is lichter. Ik kan me best voorstellen dat al dat gewicht de lol eruit haalt. Bovendien zou ik ook best graag Diravi willen als ik een XM v6 zou nemen Wink.
Qua sleutelen…tsja, voor mij was het een verbetering ten op zichte van de Turbo CT, maar die sleutelt ook niet al te best Laughing. Aan een prv heb ik in XM’s niet zo veel gesleuteld.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 27 oktober 2020 05:38 PM
  [ # 87 ]

Objectief bezien is het natuurlijk een hele fijne combinatie, een ES9 in een Xantia, LUcas.
Maar jouw argumenten tegen, zijn wel valide, behalve natuurlijk natuurlijk die van de automaat, want dat is nooit een argument Wink.

Adri

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5251
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 oktober 2020 06:05 PM
  [ # 88 ]

Gave vondst Lucas!
En een ES9J4 in een Xm is natuurlijk helemaal geweldig.. Moet die wel aan een zeldzame handbak gekoppeld zijn, want kwa automaat spreekt de ZPJ mij inderdaad veel meer aan met zijn 4HP18…
Diravi maakt het natuurlijk wel een stuk leuker, jammer dat Citroen dat heeft laten lopen!
Ik denk dat je de ES9J4 handbak moet vergelijken met de ZPJ4 handbak en dan is t wel een fijn blok.

Maaaaaaar, een ZPJ 12v is gewoon heerlijk cruisen in een Xm! Jouw kleur is ook niet veel voorkomend en staat gewoon heerlijk op die bak! Eigenlijk ken ik jou niet anders dan in deze auto toen we elkaar bij de eerste sloper troffen!
De Haagse hopjes in de middenconsole mogen uiteraard niet ontbreken..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40753
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 27 oktober 2020 06:18 PM
  [ # 89 ]

Jullie weten dat we ook XM’s met een ES9 en diravi gemaakt zijn hè? Ze werden o.a. op de Zwitserse markt geleverd, waarbij dat altijd lekke stuurhuis met techniek uit de jaren 60 tegen meerprijs geleverd werd. Wij hadden twee klanten die zo’n auto uit CH hadden gesleept.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 oktober 2020 06:30 PM
  [ # 90 ]

Nee, dat wist ik niet, maar het lijkt me wel heel gaaf! Hadden die XM’s dan al wel de 6+2-pomp en antizink?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook