Ombouw naar hydraulique
Maart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 15 juli 2017 04:03 PM

Hoi allen,

Na de restauratie van mijn SM heb ik weer zin in een nieuw sleutelproject.
SM rijdt heerlijk maar, tja, weinig aan te sleutelen..
Plan is om een DS opknapper te kopen en die volleidig te restaureren.

Voorkeur is DS21, halfautomaat, pallas.
Daarbij heeft oud dashboard, opliggende klinken de voorkeur.

Nu zag ik een mooie DS21 IE pallas handbak te koop.
Voldoet niet helemaal aan bovenstaande eisen.
Helaas geen hydraulique… wellicht toch interessant.
Weet iemand of dit om te bouwen is?
Bak en leidingen snap ik, maar, krijg ik dat passend bij het dashboard/chassis?

Oja, als iemand nog een gestrand project te koop weet?

Thanks!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2017 10:19 AM
  [ # 1 ]

Ja dat is om te bouwen. De hut is gelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38238
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 17 juli 2017 04:16 PM
  [ # 2 ]

Wat boog zegt. Alleen is het wel zo dat er een boel onderdeeltjes net ff anders zijn. Het beste is dus om een complete sloper met hydrauliquebak te regelen want anders blijf je spullen kopen. Daarbij: als je een sloper hebt staan weet je gelijk hoe het allemaal hoort te zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pavang
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1192
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 juli 2017 11:43 AM
  [ # 3 ]

Je kunt evt bij mij komen kijken, ik heb op het moment een hydroliek in de kantelbrug staan met het blok en de bak ernaast.
Regio Westland

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2234
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 juli 2017 10:39 AM
  [ # 4 ]

Maar ja, dan heb je nog steeds niet het oude dashboard. Misschien nog even verder zoeken? Moet heus wel te vinden zijn zeker als je een opknapper wil.

Profiel  
 
Maart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 19 juli 2017 08:55 PM
  [ # 5 ]

Allen, bedankt voor de reacties & tips!

Goed om te weten dat ombouw mogelijk is.
De DS21 met handbak is een IE uitvoering.
Staat in Frankrijk. Ik zal ‘m eens bellen en flink wat fotos vragen.
Eventueel halfautomaat sloper erbij kopen.

Ben inmiddels toch ook al verder aan het kijken.
23IE met gaaf chassis & halfautomaat gezien. Verder swoa.
Met daarbij gratis 23IE handbak pallas sloper (nog niet bekeken). 
Zou een mooie mix kunnen opleveren.

Er is inderdaad flink wat aanbod, dus wachten op de juiste is zeker ook een goed idee.

Als ik wat verder ben kom ik graag keertje kijken!

Profiel  
 
Maart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 12 augustus 2017 11:21 AM
  [ # 6 ]

Bonjour,

Nog steeds zoekende…

Er worden verschillende interessante “projecten” aangeboden, maar steeds net niet wat ik zoek.

Dus nog een aanpassingsvraag:

Ik heb vroeger een DS20 gehad uit 1969 (nieuwe neus, oud dashboard).
Daar heb ik de motor ge-upgrade naar een 2100 (cilinders, zuigers en sproeiers aanpassen als ik me niet vergis).
De 2100 liep een stuk rustiger / lekkerder vond ik.

Is het ook mogelijk om een DS19 (1966 / 1967, 2e neus) op te waarderen naar een 2100 versie of zijn daar grotere aanpassingen nodig?

Thanks!

 

 

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26317
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 12 augustus 2017 12:38 PM
  [ # 7 ]

Is het niet praktischer een DX2 op te zoeken die te reviseren en vervolgens er in te hangen?

Profiel  
 
Maart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 12 augustus 2017 09:13 PM
  [ # 8 ]

Ja, waarschijnlijk wel.
Maar ik vroeg me af of het mogelijk was zonder al te veel aanpassingen.

Profiel  
 
camemBert
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1370
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
Gepost: 18 augustus 2017 12:52 PM
  [ # 9 ]

Voor ombouw naar hydr. zijn ook wat elektrische aanpassingen nodig: ander startcontactunit, extra relais tegen accu en bijbehorende bedradingsmodificaties voor startcontact van het ‘pookje’.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook