1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroen Evasion 1,8i bj 2000   problemen
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 18 juli 2017 11:17 PM

beste vrienden evasion rijders

ik ben sarah uit antwerpen en heb een Citroen Evasion 1,8i bj 2000 gekocht en heb er een paar vragen voor mensen van hier met ervaring

-radio= er zit geen in,nu wou ik daar een universele insteken en de citroen garage heeft mij bang gemaakt dat als ik daar eenuniversel ging insteken dat de computer kapot gaat na verloop van tijd…..KLOPT DIT???

-deuren= de sloten voorraan draaien rond en ik krijg moeilijk de deuren open en achteraan is het slot vastgeroest

-ABS = het ABS lichtje blijft alsmaar pinken(aan-uit-aan-uit) HOE kan ik dit verhelpen ?

-A/C = WAT is dit en hoe werkt het?

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 juli 2017 02:10 AM
  [ # 1 ]

Ik zal eens een poging wagen om iets zinnigs te zeggen over die dingen:
Radio: volgens mij zit in elke Evasion een universele radio, maar als je hier een foto kunt posten van het vakje kunnen we het met wat meer zekerheid zeggen. Wat soms nog wel gebeurt is dat de zogenaamde CAN-bus (ff googlen of zoeken op dit forum) ervoor zorgt dat de elektronica van andere dingen in de auto overstuur raken, maar ik weet eigenlijk niet of de Evasion wel een CAN-bus heeft.
A/C: Euhm, dat lijkt mij airco. Staat gewoon in het boekje toch? RTFM Wink
ABS: Soms gaat er ergens een ABS-sensortje kapot, maar daar kunnen anderen je denk ik beter mee helpen.
Deuren: Het slot VASTGEROEST? Ik hoop dat er voor de rest weinig roest aan zit?
Verder veel veilige kilometers en natuurlijk veel plezier met de Evasion!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 19 juli 2017 08:34 AM
  [ # 2 ]

wat de radio betreft ,  foto van die canbussen zal ik straks nemen en posten ,maar als ik nu een + kabel leg van batterij via een zekering naar de radio en de massa aan het chasis koppel en de boxen aansluit heeft dit toch geen enkele connectie met boordcomputer of dergelijks ??

Staat gewoon in het boekje toch? euh er is géén boekje bij

Het slot VASTGEROEST? ja zit vastgeroest,wagen heeft van 2014 stilgestaan te blankenberge voor ie werd in beslag genomen en ik deze op een veiling kocht en is zo door de keuring geraakt enkel uitlaat moest ik vernieuwen.

Ik hoop dat er voor de rest weinig roest aan zit?
oordeel zelf

Afbeelding Bijlagen
DSC01044.jpgDSC01043.jpgDSC01042.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 juli 2017 09:18 AM
  [ # 3 ]

Je moet voor de radio een tussenstekker hebben!
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/163721/

Het lijkt een isostekker, maar dat is het NIET.  Ergo, je krijgt problemen als je de boel niet aanpast.
Er is een simpele stekker oor te koop met een voedingsdraadje die je naar de aansteker kan trekken.

Er zijn drie canbus draadjes in de stekker die je niet in je aftermarketradio wil.

Kijk, DEZE bijvoorbeeld.

 

Profiel  
 
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 19 juli 2017 10:47 AM
  [ # 4 ]

dit is de stekker van de wagen en voor de rest mutiplex is voor mij een houtsoort

en voor de rest zou ik zeggen,kan ik niet
gewoonweg een nieuwe draad trekken met zekering tussen voor de radio tenzij ik een originele radio vind of mss weet er iemand eene te koop staan tegen een schappelijke prijs

Afbeelding Bijlagen
stekker_radio.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 juli 2017 10:51 AM
  [ # 5 ]

die nieuwe draad moet je inderdaad trekken en dan aansluiten op de rode losse draad van dat verloopje zoals in de link van Rene…vervolgens plug je de stekker van de auto die van de boxen is achter in de radio. Dan de andere van de auto in het verloopje en daarna andere zijde van het verloopje achter in de radio.
Lijkt overkill, is het niet. Als je zoals je zelf aangeeft er verder niet veel verstand van hebt, is het aan te raden om de adviezen die je aangereikt worden ter harte te nemen Wink

Profiel  
 
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 19 juli 2017 10:55 AM
  [ # 6 ]

topie   en dan hoef ik dat kabeltje niet te kopen ?? of toch ,want uiteindelijk heeft een radio maar een + , een - en box bedrading nog om te werken en uiteraard een antenne nodig

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 juli 2017 03:19 PM
  [ # 7 ]

Weten we zeker dat de Evasion wel een multiplex-systeem heeft? Hij is ongeveer even oud als bv de Xantia en die heeft het voor zover ik weet niet. Volgens mij kregen PSA-auto’s het bij een facelift die ze in of na ‘99 kregen (406, Xsara, etc) of bij nieuwe modellen van daarna (c5), en de facelift van de Evasion is van ‘98 (net als bij de Xantia). Als het geen multiplex-systeem is dénk ik dat die stekkers gewoon isostekkers zijn. Maar pin me daar (nog) niet op vast!
Verder staat die Evasion er op het oog nog wel netjes bij, maar roest aan de onderkant van de auto is belangrijker dan op de panelen die je zo van de buitenkant kunt zien Wink.
Is er iemand die wel een boekje heeft van een Evasion/806/Ulysse/Zeta? Daar staat vast in of, en zo ja hoe je een radio aan kunt sluiten.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
reinoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-2017

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 Shine
Gepost: 19 juli 2017 03:27 PM
  [ # 8 ]
Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 juli 2017 03:56 PM
  [ # 9 ]

Tsja daar kun je hem bestellen. Op zich wel een aanrader want er staan zo nu en dan nuttige dingen in. De eerste 60 pagina’s kun je zo bekijken, maar het stukje dat we hier nodig hebben zal bij hoofdstuk “Comfort” staan en dat begint bij 87…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 19 juli 2017 05:07 PM
  [ # 10 ]

kijk de wagen is maar een tijdelijke oplossing en ik heb daar nu al te veel in gestoken,hij moet ook nog verkoopbaar blijven voor mij.en ik wil toch graag voor de tijd dat ik hem gebruik het verkeer of music horen onderweg,want stil is maar stil hé
dus ik wil dan ook geen boek kopen om daarna er niks mee te doen of hem mee te geven met de nieuwe eigenaar

ik wil gewoon weten “kan ik simpel weg als ik nu een + kabel leg van batterij via een zekering naar de radio en de massa aan het chasis koppel en de boxen aansluit “.....heeft dit toch geen enkele connectie met de boordcomputer of dergelijks,niet ??

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 juli 2017 05:17 PM
  [ # 11 ]

Nee, maar als het ook gewoon via de standaard stekkers werkt is dat veel makkelijker Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 19 juli 2017 05:57 PM
  [ # 12 ]

klopt   maar 8€  hier 8e verzending of meer   en dan dit en dat terwijl ik rol kabel liggen heb   is de keuze vrij snel gemaakt ,tzou mij wel helpen als ik ofwel een bedradingsschema van die aansluitingen kon verkrijgen of een originele   radio kon bemachtigen

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 juli 2017 06:41 PM
  [ # 13 ]

Aan de slag dan met de rol kabel zou ik zeggen….Wink

Profiel  
 
frequentsarah1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-06-2017

Gepost: 19 juli 2017 07:02 PM
  [ # 14 ]

dus maw ik hoef niet bang te zijn dat morgen of volgende maand de boordcomputer zijn diensten weigert

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 juli 2017 07:09 PM
  [ # 15 ]

Als je het zo doet niet nee Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook